Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konstruksjon av delefilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dag Johansen View Post
    Nei.
    Men hvorfor i all verden vil du det?
    Hypex har mange dedikerte plateforsterkere til sub.

    Mvh
    Dag Johansen
    Var vel heller for mulighetene Og om jeg får lyst til å gjøre noe annet med den seinere.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      De minidsp'ene koster ish 1000,- per stk også må du ha effekt i tillegg.
      Morsome de, absolutt, men det er også Crown sine amper med innebygd DSP
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #18
        Link ugn? Effekt har jeg nok av så det er ikke et problem.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          http://crownaudio.com/amps.htm

          De har jo litt forskjellige modeller, I-Tech HD Series f.eks hadde vært knall.
          Men så var det dette med pris da.

          Men uansett, det å lage passivt filter ville jeg lett droppa hadde jeg vært deg.
          Når du er såpass erfaren med aktiv deling så tror jeg du lett det blir billigere for deg, enn å feile og surmule med et passivt filter.
          Last edited by ugn; 11-03-2011, 02:56.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #20
            Å lage et godt konstruert, vellydende delefilter er mildt sagt en omfattende jobb - uansett om det er aktivt eller passivt egentlig. Måling, prøving og feiling kommer du uansett ikke utenom. Om man bruker 3 timer og synes resultatet blir bra kan man nesten si at resultatet bare er 3% av hva man KAN oppnå... Fordelen med aktivt filter (foruten bedre dynamikk og økt kontroll over elementene) - og spesielt miniDSP, Behringer og andre datastyrte løsninger - er at nødvendige endringer er utført på et kort blunk og ikke koster noe ekstra, mens passive filtre krever en ganske solid bunke komponenter med forskjellige verdier og ditto lodding.

            Comment

            Working...
            X