Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort med anlegget ditt i dag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det jeg har gjort er og ta alt ut av bilen
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • Har vel noen bilder jeg kan dele med dere

      Hjemmelaga fresebord

      Man tager hva man haver..

      Prosjekt isobarric:






      Nesten litt imponert over meg selv, perfekt passform.. ;D
      Planen var jo i utgangspunktet å lage et bagasjerom som var.. bruktbart, men det falt jo igjennom når jeg fant ut at jeg ville ha 2 * 18" men men, bruker det jo aldri uansett ;D

      Så da ble det slik:


      Får vel kanskje tenke på det og male den(de) baffelen(e) matt sort en dag, men har liksom ikke noe hastverk.

      Foran er det en relativt enkel installasjon, når jeg tenker etter, selv om det var litt knot
      Med paar kilo dempematter klint rundt om i dashen så ble det ganske kurrant.





      Og når man er fornøyd med sakan, så:



      Ikke verdens beste kvalitet, mobilpix
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • har fått ut bass kassa og skjært ut mal til nytt gulv i bagasjen.og satt tilbake det gamle batteriet siden moddinga av odessey batteriet ikke funka men men.da får jeg spare til et større batteri bak til å ha i bagasjen.hehe

        øks og slegge funker bra til å få ut kassa.


        after destruction



        fant ut at rusta fra reserve hjulet hadde løsna når jeg har bassa på litt




        blir nok ut og kjøpe mdf plater i morra

        ser bra ut den bagasjen din ugn


        mvh kim

        Comment


        • Originally posted by ugn View Post
          Så da ble det slik:


          Får vel kanskje tenke på det og male den(de) baffelen(e) matt sort en dag, men har liksom ikke noe hastverk.
          Heftige greier! Det er DynaBel PA1880? Hvor stor kasse har du til disse?
          Vurderte faktisk å gjøre det samme i min bil, men tror jeg dropper det
          Olav L.
          Volvo 740 GLT -90

          Comment


          • Originally posted by olav View Post
            Heftige greier! Det er DynaBel PA1880? Hvor stor kasse har du til disse?
            Vurderte faktisk å gjøre det samme i min bil, men tror jeg dropper det
            2 stk PA1880 ja
            Hadde en i bilen og tok 2 stk i innbytte for en annen sub, men fikk ikke solgt de på forumet så tenkte 'hvorfor ikke?'

            Støpt glassfiberkasse i reservehjulsbrønnen



            Ikke målt den på noen som helst måte men tipper vilt fra 60-90L et sted, så blir jo som en PA1880 i dobbelt så stor kasse.
            Funker knall! Ikke feil med 4ohm på det elementet heller
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment




            • Ting begynner å ta form..
              Pga. travle arbeidsdager å noe latskap går det alt for sakte :P
              ~Mentalt etterpåklok nybegynner

              Comment


              • har vært og handlet 3 stk store mdf plater i dag,og sirkel sag,2m langt rett holdt og nye hurtig tvinger må bare si at jeg skjønner ikke hvorfor jeg bare har stått med stikk saga når en kan få fine og helt rette kutt uten mye fancy greier.hehe.ellers så har jeg fått kappet til plater til bagasjen og prøvd meg litt fram på mål for å få ut reserve dekket ved punktering og festing av dette.tror jeg har finni løsninga.














                mvh kim

                Comment


                • Alpine cda-117ri cd-spiller

                  Ett gammelt pioneer komponentsett fram(Broren min sitt, har lyst til å bytte ut mot et focal/hertz komponentsett fram.

                  Biltema 6x9 i hatthylle(har lyst til å kjøpe meg jbl decade)

                  Før: sony xplode 4kanaler på høytallerne, nå rockford fosgate på 6x9(regner med blir byttet ut mot en hk ca1500(usikker på modell)

                  Første oppsett subber: pioneer ts-w3001d4 og ts-w3002d4 på en alpine mrd-2000 monoblokk.
                  Montert optima rødtopp batteri baki.
                  Dynabel 50mm2 strømkabel mellom batteriene, dynabel 50mm2 jording til rødtoppen.
                  50mm2 strøm og jord til monoblokka, 100A automatsikring.

                  Nå: Rockford fosgate 1F hybrid kondensator mellom optima batteriet og monoblokka, samme størrelse på strøm- og jordingskabel.
                  Rockford fosgate he punch 12"(broren min sin)

                  Oppgraderinger som skal skje
                  Kjøpte meg dynamo som det stod var på 130A, målte den til 90A, så skal prøve å få solgt den. En kamerat har en bmw 140A dynamo som jeg skal prøve å tilpasse.

                  Sette inn nytt batteri fram, usikker på merke. Sikler litt etter nytt optima rødtopp, odyssey batteri(kom med forslag)

                  1-2stk optima gulltopp 75ah/ odyssey(kom med forslag) Helst rimelige batterier

                  voltmeter

                  Muligens kondensatorer, 2 rf 1f hybrid kondensatorer og 1 rf 2f hybrid kondensator/ 2 rf 1f og 2 dynabel 1,5f kondensatorer(usikkert)

                  Skal prøve å klemme inn 2 jbl gti 1500 subber baki på alpine blokka
                  Skal sette inn 2 jbl gti 1200 subber på ny alpine mrd-2000 eller tilsvarende(blir brukt på db drag)
                  Mangler 1 jbl gti 1200 sub ellers har jeg bortimot alle subbene.

                  Dempemateriell rundt omkring i bil

                  Alt dette i en liten toyota corolla

                  Mangler dynamo, batterier, (evt kondensatorer) en sub, kasser, forsterker og div tilbehør

                  Skal prøve å bli ferdig til sommeren, men tviler litt da jeg bare er fjøsavløser og må bruke litt penger på å vedlikeholde bilen også, men håper det blir lærlingplass snart
                  JBL GTI 145,8db

                  Comment


                  • har holdt på di siste dagene og skrapa og skrapa dynke med tynner og skrapa litt mere.hehe.er såååå morro med orginal demping som asfalt plater.jippi.fått lagt 1 lag med 2mm silent coat demping.gikk med 4kvm men skal legge 1 lag til er jaggu litt jobb og lyd isolere.trodde ikke at det var en så stor jobb.men det er verdt det uansett











                    mvh kim

                    Comment


                    • Hvorfor ikke la orginaldempingen være?
                      Den hjelper jo bare på.

                      Enlighten me if it wrong to leave it.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • Er det ikke vanskelig å fjerne de "mattene" og da? Stresser med det i Bane Polo'en min, for skal ta noe rust...

                        Noe tips til hvordan det kommer av enklere? Eller er det bare å skrape til du blir grønn å blå?

                        Comment


                        • Er de limt? Prøv med 3M Sitrusrens!
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • Prøv med tørris for å løsne gamle dempematter
                            Ellers så er det lurt å fjerne de gamle; som oftest sitter ikke de nye mattene særlig godt fast i de gamle.
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • snakket med han hans emil huse eller hva han heter ang demping.og kunne ikke være mere enn 4mm på db-drag n,og han sa at gammel demping måtte vekk.men uansett så demper di nye mattene myyye bedre enn di gamle.er akkuratt ferdig nå å skrape vekk mattene under bak setet i chrysleren.er en satans jobb å skrape.fint jobb for di med skrape syken.hehe.tynner nr 4 fra biltema var ålreit å bruke til å fjerne resterende rester etter skrapinga.husker vi hadde noe som het nitro tynner på den gamle jobben,og den var helt syk til å fjerne alt med.bare der var et VIKTIG og bruke maske for når du pusta inn det greiene der så føltes det som om man hosta opp lunger og involler.hehehar prøvd med sitrus rens som jeg fikk litt av på den gamle jobben jeg hadde men det funka ikke helt knall.lurer litt på om det funker med sånn tapet skrape som en setter på fein sag og det kan være idielt og bruke?


                              mvh kim
                              Last edited by kimafro; 02-11-2011, 13:57.

                              Comment




                              • Trenger ikke si mer....
                                ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                                Comment

                                Working...
                                X