Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten pc bak tven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vet ikke om du (trådstarter) fikk med deg posten angående Eee Box, men den er vel billigere enn Mac Mini, og bør yte greit? Er egentlig litt spent på andre tanker om den, siden jeg lurer på å bytte ut HTPC'en med en sånn. Syns HTPC'en har litt for mye bråkete vifter osv, og om jeg kan slippe unna med en Eee Box isteden, hadde det vært perfect...

    Ser den jeg linket til er utsolgt nå, men hva med denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=501443

    Comment


    • #17
      Ang. støy kan jeg forresten opplyse om at Minien står i et hjørne 50 cm fra mitt høyre øre, og jeg hører akkurat såvidt at den er der... iMovie, iPhoto og Garageband følger med i esken. Og så er det jo en drøss andre programmer som enten følger med (Mail, Safari, Quicktime, ++++) eller er gratis tilgjengelige på nett (Onyx, VLC, Vuze, +++).

      Men om den hovedsaklig skal brukes til film spørs det om du ikke får mer valuta for pengene med å bruke en billigere Popcornboks eller liknende.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dammed View Post
        Pc på gulvet har jeg hatt i snart 15 år. Ingen problem det. Støvsug det innvendig en gang per 2-3. måned så går det helt fint. Husk, så lenge du tørker støv ellers i rommet pcen er i så blir det mye mindre støv i pc'en.
        Joda, funker nok fint så lenge man rengjør ofte. Problemet er vel heller at det ikke akkurat er majoriteten av folk flest som åpner en pc for å rengjøre den

        Forøverig er det ikke anbefalt å bruke støvsuger på elektronikk, man bør rengjøre med trykkluft.
        (pga støvsugerrøret har en tendens til å lage statisk elektrisitet)

        Comment


        • #19


          ASUS Eee Box EB1501 virker meget grei. med tanke på prisen og at det følger med tastatur og mus.
          Det som er litt minus er at den har litt mindre spesifikasjoner.






          Apple mac mini leveres med Intel Core 2 Duo-prosessor på 2,53 GHz og 4 GB minne med 320gb HDD
          men prisen er stiv!
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #20
            Jeg kjøpte en som dette i dag, for å bytte ut den svære HTPC'en jeg har fra før. Syns prisen var grei, og den har innbygget mottaker for fjernkontroll. Så den passer i alle fall mine behov, og kostet ikke så mye heller.

            http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10580308

            Comment


            • #21
              Originally posted by GENEXXA View Post
              Er ikke så mye omstilling fra Windows til Mac som man skulle tro.
              Men orginal Mac mus liker jeg ikke. Må ha høyre og venstre knapp. Av gammel vane.
              Er liten omstilling. Fungerer jo på samme måte, men med andre finesser og løsninger på ting og tang.
              Så det tar man opp fort Det værste og lære seg i starten kan være snarveier og navn på de forskjellige tingene. (Som man igjen, tar opp fort)

              Mener du at du ikke liker at musa har helt design? Det syntes jeg var jævlig i starten og, herregud for en drittmus tenkte jeg, men. Er vist bare en vana sak Dog, den aller nyeste musa er for lærere, den ligger ikke godt i hånda akkurat.
              Det som er kjipt med musa (ikke den aller nyeste, den eldre) er at scroll hjulet kan "fort" gå ut av funksjon.
              Jeg som bakar snus støtt og stadig drar da bitte små snus rester på fingra i hjulet og det bygger seg opp smuss inni musa. Etterhvert (Tok vel 1 år ca) så slutta den og fungere. Litt kjipt, men så må man ikke ha mus fra apple heller. hehe. Det er vel den eneste tingen som er og fraråde av produkter fra apple, med mindre man har reine fingre til enhver tid.

              Titus: Om du skal ha mac så sørg for at du får med snow leopard, det er den nyeste versonen av systemet. Alle nye maskiner skal leveres med dette nå.
              Last edited by Oekern; 02-06-2010, 12:10.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #22
                Originally posted by Oekern View Post

                Titus: Om du skal ha mac så sørg for at du får med snow leopard, det er den nyeste versonen av systemet. Alle nye maskiner skal leveres med dette nå.

                http://www.elkjop.no/product/data/st...mac-mini-mc239

                på linken så star det at Mac OSX Snow Leopard er inkludert. jeg tror det er på alle de nyeste modellene nå ja
                men ja som du sier. ting er uvant i starten, men man blir fort vant til det etter litt tid. og da blir det nesten litt uvant å gå tilbake til pc. men alltid noe morro med noe nytt som regel.

                Desverre er prisen til apple svin høy !!!


                Kan det lønne seg og kjøpe den billigste utgaven av mini mac og så oppgradere til 4gb og 320 gb hdd?
                den minste modelen har Intel Core 2 Duo-prosessor på 2,26 GHz
                mens den nest største har Intel Core 2 Duo-prosessor på 2,53 GHz.

                Tror egentlig jeg ikke sparer noen penger på det men er verdt å spøre
                Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                Comment


                • #23
                  Mener det er en fin pris på mac`ene... iallfall mini`n.. Hadde mini før jeg, men ga den bort til søstra mi.

                  det som er så genialt med mac, om den er 5-10 elller 15 år har ikke noe å si, funker like bra...!
                  Noen som husker den første imac`en? den med skjerm og maskin i ett... kjøpte enn sånn i rosa, den står og durer enda, funker kjempebra!
                  Der er den stoore forskjellen mener jeg fra windows til mac...

                  Selv om mac`en er dyrere, så er den bedre på alle måter, lydkort og skjermkort er mye bedre.

                  Hadde heller kjøpt en audi om 2 måneder enn å kjøpe en toyota nå for det har du råa til nå.. :P
                  Mvh Even S. Jensen
                  Tlf 41091189
                  Digital Designs, nothing is even close!

                  Comment


                  • #24
                    evensvee: - Amen
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by evensvee View Post

                      Hadde heller kjøpt en audi om 2 måneder enn å kjøpe en toyota nå for det har du råa til nå.. :P
                      Om man er tiltrukket/avhengig av imaget Audi gir en utad, så ja. Hvis ikke, er det jo mer fornuftig å gå for Toyotaen. I følge statistikken, i allefall. De fleste statusprodukter appelerer mer til hjertet enn til hodet, og godt er det. Vi trenger jo forskjellige produkter til forskjellige folk med forskjellige behov.

                      I dette tilfellet er vel PC'en den man kan fikle mest med, og Apple er den jeg minst forbinder med modifiseringsvennlighet ut ifra mine egne kunnskaper i dag. Jeg liker å fikle, så hadde ikke kjøpt Apple Mini selv om den var billigere enn PC'en.

                      Om man er vant til Apple vil man sikkert se annerledes på saken.

                      Personlig syns jeg det virker som Apple-produkter er for de som vil bruke mer tid på å bruke ting de har kjøpt, enn å fikle med dem. Og det er det jo ikke noe galt i. Hehe.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by evensvee View Post
                        det som er så genialt med mac, om den er 5-10 elller 15 år har ikke noe å si, funker like bra...!
                        Noen som husker den første imac`en? den med skjerm og maskin i ett... kjøpte enn sånn i rosa, den står og durer enda, funker kjempebra!
                        Der er den stoore forskjellen mener jeg fra windows til mac...
                        Min gamle gamle pentium mmx "ettellerannet" med Win98 fungerer fortsatt like bra den dag i dag. Synes bare det var en passelig fanboy-ish kommentar å komme med Dessuten har jeg hørt fra min nærmeste Mac-elsker at en Mac ikke er fri for "Windows-syndromet" hvor en formatering og reinstallering gjør susen etter ei viss tid, de heller.

                        Med andre ord: en Windows-basert PC kan like godt vare i 5-10-15 år den også. Er ingenting som tilsier at den IKKE kan det
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #27
                          Min onkel har en Commandor 64, som fungerer 100%. Så at eldre maskiner fungerer like godt idag, som før. Kommer helt ann på behandlingen de får.
                          Samme gjelder biler, tar man vare på en Toyota, holder Toyotaen leeenge.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            Min onkel har en Commandor 64, som fungerer 100%. Så at eldre maskiner fungerer like godt idag, som før. Kommer helt ann på behandlingen de får.
                            Samme gjelder biler, tar man vare på en Toyota, holder Toyotaen leeenge.
                            Hehe, Toyotaen min er 93 modell, men få som tror det når jeg sier det

                            Comment


                            • #29
                              Dette er fanboy uttalelse... :P

                              men hva tror du er grunnen til at jeg ble fanboy da?

                              Jeg blir iallfall meget lite fan av dårlige varer.. så da har vi det klart
                              Mvh Even S. Jensen
                              Tlf 41091189
                              Digital Designs, nothing is even close!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by evensvee View Post
                                Noen som husker den første imac`en? den med skjerm og maskin i ett... kjøpte enn sånn i rosa, den står og durer enda, funker kjempebra!


                                Comment

                                Working...
                                X