Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten pc bak tven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten pc bak tven?

    Har hatt tanken lenge på å kjøpe en pc med litt lagrings kapasitet med trådløs nettverk og hdmi utgang så jeg kan koble til full hd tven min.

    Eneste jeg har funnet som er passe er denne http://www.elkjop.no/product/data/st...mac-mini-mc238

    men finnes det laptoper som leveres uten skjermer?
    Laptop er lett å gjemme bak tven og kan ha mye lagrings plass.
    da selvfølgelig uten batteriet da den bruker stort plass av selve laptopen.

    hvis det er noen som har litt peiling på pc som kunne hjulpet meg så hadde det vært kjempe konge
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Denne burde vært midt i blinken for deg kanskje? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492366

    Comment


    • #3
      Mac mini ville jo vært geniaalt!
      Om du syns den har for liten plass på HDD kan du jo supplere med en ekstern.
      Mini´n er jo også enkel og plassere på gulvet (Om den ikke er for høy til stereobenken eller hvordan du har ordnet med TV stand.
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Anbefaler og ikke har PC'er generelt på gulvet. Blir fortere støvete inni kabinettet, og kjølinga blir dårlig.

        Hva med en Asus EEE?
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          Er jo faktisk noen som drar over jevnlig og da genexxa, og ikke 4 ganger i året.
          Og jeg vil anta at enhver sjel gjør dette hver uke om man har en PC ståendes på gulvet.
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #6
            Jeg tar med meg pc'n en gang i uka uti garasjen og blåser over den med trykkluft Hjelper på mye i lengden det gitt
            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

            Comment


            • #7
              Originally posted by GENEXXA
              Drar du over kjøleribbene på CPU, GPU og ellers hardware en gang i uka? :O
              De 4 siste årene har jeg brukt laptop og slippi den jobben, men skulle jeg hatt en stående på gølvet konstant kobla til tv så hadde jeg vært nøye ja..
              Ville ikke vært så nøye med en Mac mini såklart. Eller hva jeg har sett så er det ikke så mange steder det kan komme støv inn.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #8
                Enig med Genexxa her. PC på gulvet er fy-fy. Jobber med IT og har sett min del av gjennomstøvede pc'r. Pc'r blir støvet uansett over tid, men står den på gulvet går det kjappere. Det gjelder også laptop'r.

                Gjerne prøv å blås med lufttrykk (ikke for høyt trykk) inn i laptoppen din, så skal jeg garantere deg at røyser ut med støv og hybelkaniner. Pc'n vil da etterpå sannsynligvis støye mindre, bli kjappere og batteriet varer lengre.

                Comment


                • #9
                  Denne får du puttet bak TV'n. Omtrent som en netbook uten skjerm. Og ION-hovedkort, dvs. kan spille av 1080I/P om jeg husker rett. Leste en test et sted, og den kom godt ut av det.

                  Med Linux og VLC tror jeg du kommer litt lenger med ytelsen sånn generelt også.

                  http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=501447

                  Comment


                  • #10
                    Pc på gulvet har jeg hatt i snart 15 år. Ingen problem det. Støvsug det innvendig en gang per 2-3. måned så går det helt fint. Husk, så lenge du tørker støv ellers i rommet pcen er i så blir det mye mindre støv i pc'en.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485989 Popcorn Hour C-200 mediaspiller

                      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=419850 HDX-1000 mediaspiller


                      jeg bruker HDXen og bluray spilleren min til streaming fra pcen, funker fett..
                      Morten-Vidar Rannekleiv
                      -Volkswagen Passat 3BG 03
                      -Alpine 9887r, B2 Mono/Quattro, B2 es8

                      Comment


                      • #12
                        Er litt imponert over apple mac mini for å være ærlig
                        http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=503672
                        den har gode spesifikasjoner. og bruker absolutt ikke mye plass.
                        kan legge den i racket ved siden av playstation. så slepper den å være bak tven i tilleg.

                        Jeg er jo personlig en pc bruker og aldri brukt mac før i det hele tatt.

                        Er det noen som har noen erfaringer med apple mac mini eller hørt noe pos/negativt om de?
                        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                        Comment


                        • #13
                          Minien har luftehull på undersia, så plassering direkte på gulv vil jeg fraråde:

                          Har hatt min Mini (2Ghz C2D) i tre år nå, og den har vært feilfri og kjapp hele tia. Brukes til Adobe CS3-pakka i jobbsammenheng og surfing, musikk, spill og video på privaten. Har ingenting å utsette, bortsett fra de tyngste HD-filene. Miniene man får kjøpt nå har jo endel mer kraft, så de funker nok bedre til sånt.

                          De er forresten latterlig små. Litt mindre enn en normal headunit i alle retninger. Holdt på å flire meg ihjel når jeg åpna eska den kom i

                          Comment


                          • #14
                            Ja som sakt over så skal jeg ha den i amp racket sammen med playstation og forsterkeren.
                            Den er vildt liten, Get boksen er jo større.
                            Høres meget posetivt ut at de er feilfrie og har hørt at de lager lite støy.
                            Jeg har aldri brukt mac før.. er det slik at det følger med redigerings program til video?
                            åssen programer kommer standard i mac minien?

                            her er spesifikasjonene på den jeg har tenkt å kjøpe
                            •Intel Core 2 Duo 2,53 GHz
                            •4 GB minne og 320 GB harddisk
                            •NVIDIA GeForce 9400 M
                            •8x to-lags SuperDrive-stasjon
                            •Mac OS X ver 10.05 Leopard
                            Last edited by titus41; 31-05-2010, 21:37.
                            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                            Comment


                            • #15
                              Om det ikke har endret seg siden 2007, så skal det være et orginalt video redigerings program med OS X.
                              Husker jeg ikke kraftig feil, heter det iMovie.

                              Er ikke så mye omstilling fra Windows til Mac som man skulle tro.
                              Men orginal Mac mus liker jeg ikke. Må ha høyre og venstre knapp. Av gammel vane.
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X