Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med Duro billigdekk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Dammed View Post

    edit: Et bra dekk til en porsche blir som regel ikke et dårlig dekk på en ascona. Veldig få gatedekk som trenger oppvarming.
    Kan vel ikke nekte for noen av de der, poenget mitt var at det samme dekket kan Oppfører seg svært forskjellig etter hva slags vekt man legger på de, hva slags missbruk sjaføren utsetter de for og hva slags forventninger han har fra dekket. Og ikke minst hva slags dimensjon de er i. Så samme dekket kan være gull på en bil og søppel på en annen. Mere rett er det vel og si at samme dekket kan være gulll for en person og søppel for en annen person

    Selv er jeg jevla gira på og få fatt i et sett dunlop direzza z1 star spec eller hankook R-S3.. Det er sommer dekk med stor S og understreking det
    Last edited by LLH; 21-05-2010, 17:06.
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #17
      altså dette er ikke ment for å være pirkete eller kranglete. Men det er feil. Vekt korrigeres med luft trykk og område (profil/bredde). Det er ingen dekk som er utrolig bra på en bil og elendig på en annen. Dekkstøy kan øke ved økt vekt, men det er så og si det eneste som kan være annerledes.

      Grepet forandrer seg ikke om dekket sitter på en MR2 eller Cayenne turbo. Jeg har en rimelig lett bil, på ca 1100kg og den sitter som en skudd. Veier bilen mer så har den en større tyngde som drar ned på veien og dermed får den mer friksjon ergo mer grep. I svinger så vil det være masse som prøver å dra bilen ut av svingen, men det er ikke så mye at dekka vil bli oppfattet veldig annerledes.

      Hvis du har dekk A og dekk B, hvor A gir best grep. Det vil fortsatt gi bedre grep enn B uansett hvilken bil dem to blir montert på. Dette er selvsagt når dekka blir presset til grensen. Det kan godt hende Bestemor på 90 år ikke vil merke forskjell mellom et dårlig og bra dekk, siden ho kjører 50 i 70 sona...

      Selv har jeg Yokohama Advan Sport, og det er som du sier Sommerdekk med stor S. Utrolig deilig å bruke, ikke så mye dekkstøy og det sitter som bare pokker. Anbefaler det varmt til alle som har lyst på et dekk i toppklasse: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...129&sowigan=So
      Mvh. Damir

      Comment


      • #18
        Jeg har også god erfaring med NS-2. Kjørt over 40.000 med disse i dimensjon 245/35-19. Forbausende lite sporing, ikke mye slitasje og godt feste, også på vått føre. Noe man virkelig får testet med forhjulstrekk og 350nm
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Da skal jeg jammen ta en tur på Interdekk og høre hva de skal ha for 4 stk. Nankang NS-2 ink. omlegging
          Takk for alle innspill
          Bmw e34 520:
          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

          Comment


          • #20
            Originally posted by tofter View Post
            Skal bytte gummi på felgene nå, profil 235/45/17. Har hørt rundt omkring etter pris, og de billigste fant jeg hos dekkspesialisten, Duro DP-8000 til 3400,- ink omlegging. Noen som har prøvd dem?

            jeg å alle kompisa mine som har duro er fornøyde lite dekkstøy, godt grep, bra våt egenskaper, men de slet litt på vålerbana da de fikk juling
            Last edited by saab9000; 22-05-2010, 22:01.
            Lars Ole Spitalen
            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
            anlegg: DD, mtx, kenwood
            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

            Comment


            • #21
              Jeg anbefaler også Interdekk.no! Kjøpte vinterfelger i vinter, de var billige og fine + at de leverte kjapt!
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment

              Working...
              X