Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med Duro billigdekk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaring med Duro billigdekk?

    Skal bytte gummi på felgene nå, profil 235/45/17. Har hørt rundt omkring etter pris, og de billigste fant jeg hos dekkspesialisten, Duro DP-8000 til 3400,- ink omlegging. Noen som har prøvd dem?
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

  • #2
    har aldri hørt om dem, og jeg kan litt om dekk. Men her har du dekk jeg vet er bra, veldig bra budget dekk: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...129&sowigan=So

    4 slike blir 3440kr ink frakt. Så kommer omlegg i tillegg, det er vel ca 500kr for alle fire. Det er verdt å gi en 500 hundrelapp mer for disse dekka.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Originally posted by Dammed View Post
      Det er verdt å gi en 500 hundrelapp mer for disse dekka.
      Sansynligvis ja, men vanskelig å vite uten egenerfaring

      Etter det jeg har skjønt er Duro et Korea dekk, som er ganske nytt på markedet..
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #4
        har hatt disse falken dekka i ett par år nå og kan absolutt anbefale disse med god samvittighet
        billige korea dekk er ikke noe og satse på!! mest sannsynlig så har de null feste på våt vei og kan føre til skumle situasjoner. 500kr er en billig penge for og være litt tryggere på veien
        If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

        Comment


        • #5
          Altså Falken FK452 er veldig bra dekk, det vet jeg, har lest masse folk som har kjøpt dem og som er veldig fornøyde og jeg kan garantere deg at du blir fornøyd, dette er budsjett dekk som er bedre enn mange andre dekk modeller fra kjente produsenter som Michelin, Bridgestone etc.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Stjeler tråden din litt ^^

            Siden vi er inne på dekk, billige dekk.
            Kan dere som kan litt om dekk anbefale meg gode sommer dekk?

            205/55/R16 om jeg husker rett.

            Budsjettet er stramt, så billigst mulig
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              hva er du ute etter, komfort eller grep? (komfort = minst mulig dekk støy)

              Hvis du er ute etter godt grep, så er dem nevnte Falken dekka som er best i forhold til hva du betaler. Bare finn din egen str på den samma sida.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Både og.

                Minst mulig dekk støy, med godt grep. Vil ikke ha en usikker bil. Må tenke på den dyrebare lasten også
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Les erfaringer gjort av andre som kjører samme bil som deg og har samme kjørestil og behov som deg.. Et dekk som er bra på en bil, i en gitt dimensjon med en kjøre stil og ett behov kan være regelrett søppel på en anna bil i en annen dimensjon, men ellers med samme behov og kjørestil..

                  Selv mener jeg at hankook R-S2 er et javla bra, billig og korensk dekk, men kan skjønne at det blir litt bortkasta på en renault stasjons vogn..
                  Last edited by LLH; 21-05-2010, 01:23.
                  sound.vision.soul

                  Type R

                  Comment


                  • #10
                    hmm, Falken dekka bråker litt, det jeg har hørt da.

                    Du kan se på http://www.tyretest.com for å se hvilke dekk som er stille og bra grep, en av dem jeg kjenner til er Yokohama S-Drive, veldig bra dekk, men fant det ikke i den dimensjon.

                    Et annet bra dekk er Yokohama C-Drive: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.p...129&sowigan=So Ikke værst pris heller. Bra score får det også: http://www.reifentest.com/cgi-bin/au...3z120z140&&&EN

                    edit: Et bra dekk til en porsche blir som regel ikke et dårlig dekk på en ascona. Veldig få gatedekk som trenger oppvarming.
                    Last edited by Dammed; 21-05-2010, 01:29.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Låner litt tid her jeg
                      Hørt om Strata da? Hva syns dere om de dekkene?
                      Sorry om jeg lagde litt OT her nå.
                      Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Paulsberg View Post
                        Låner litt tid her jeg
                        Hørt om Strata da? Hva syns dere om de dekkene?
                        Sorry om jeg lagde litt OT her nå.
                        Jeg kjører med Strata lavprofildekk! Det er 215/40R17 og de kosta 517,- per stykk. Aldri hatt noen problemer med de, fine dekk.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjører Duro varebildekk på volvoen og må si meg fornøyd med de. Helt greit feste også på vått føre og de bråker utrolig nok meget lite!

                          Falken er selvfølgelig en del bedre når det kommer til kjøreegenskaper. Hankook er et meget bra merke til prisen! De beste dekkene jeg har kjørt på til prisen noensinne
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Min erfaring med billigdekk:

                            Jeg har Nankang-dekk i 225/40-18 på PT'n (om jeg husker rett). Kostet next to nothing på Interdekk.no. Billig frakt også herfra. Bråker lite og er knall på all slags føre.

                            For noen år siden hadde jeg Kumho i 205/45-17... det var virkelig farlige dekk på vått føre. Mens en kompis hadde samme modell, og mente de var knall... Så kvaliteten er veldig opp og ned på billigdekk, tror jeg. Sikkert fra batch til batch av samme modell også...

                            Meeen. I alle fall... Nankang-dekk i din dimensjon koster 661,- pr stk fra Interdekk.

                            https://www.interdekk.no/categories/...p?sysnr=138774

                            Har veldig god erfaring med den sjappa!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Miniboom View Post
                              Min erfaring med billigdekk:

                              Jeg har Nankang-dekk i 225/40-18 på PT'n (om jeg husker rett). Kostet next to nothing på Interdekk.no. Billig frakt også herfra. Bråker lite og er knall på all slags føre.
                              Har Nankang NS2 dekk selv i 225/35-18 og du har helt rett, beste billigdekket jeg har kjørt på.. egner seg litt dårlig på snø, men ser ikke helt behovet for det

                              Sett at Nankang får en del dårlig kritikk på forum rundt omkring, men jeg har da kjørt på langt dyrere dekk som er dårligere på vått enn Nankang.

                              Og jeg har ingen problemer med å putte familien inn i bilen selv om jeg ikke la de 500kr i ekstra... tullete salgstriks
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment

                              Working...
                              X