Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital Designs Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg for min del savner mer info om elementene, youtube-videoer er for unger og mennesker med en form for fetish.
    Å handle elementer uten å vite Thiele-Small parametre er som å gifte seg med en dame man kun har sett bakhodet på!
    BTW Velkommen!

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #17
      Det jeg stusser på er hvorfor det henger kabelstumper på alle elementene til DD....
      Roar Sørlie
      Tlf 90127075
      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

      Comment


      • #18
        Det henger kabelstumper på alle elementene for å redusere eventuell motstand, støy osv som kan komme ved å bruke terminaler på elementet. Hvor mye det har å si i praksis ved jeg ikke, men det kan sikkert måles forskjell med noe verktøy. Alt egentlig bare for å gjøre DD best mulig


        Man finner nesten all info på:

        www.ddaudio.com
        www.ddaudio.eu (europa altså)

        Hvis man klikker seg inn på subwoofers og velger f.eks. 3515 subben, så står det rett over tabellen; Enclosure info, mounting data osv.
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Det henger kabelstumper på alle elementene for å redusere eventuell motstand, støy osv som kan komme ved å bruke terminaler på elementet. Hvor mye det har å si i praksis ved jeg ikke, men det kan sikkert måles forskjell med noe verktøy. Alt egentlig bare for å gjøre DD best mulig


          Man finner nesten all info på:

          www.ddaudio.com
          www.ddaudio.eu (europa altså)

          Hvis man klikker seg inn på subwoofers og velger f.eks. 3515 subben, så står det rett over tabellen; Enclosure info, mounting data osv.
          Merkelig at respekterte hi-end merker som pioneer ODR og Focal Utopia (sikkert fler men det har jeg ikke sett selv) har skru terminaler til og med på diskanten hvis dette kan skape støy.. uansett så må jo kablen skjøtes, hvorfor ikke gjøre dette i en ordentlig terminal?
          Når kunnskapsnivået er så lavt at du tror du kan komme her å finne på salgstriks på direkten burde du kanskje holde deg til IT
          sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
          IceAudio - Bilringen AS - inakustik

          Comment


          • #20
            Ser ingen grunn til å "angripe" meg på den måten

            Jeg sa jo at om det blir noe særlig forskjell vet jeg ikke. Det er ikke meg som har designet elementene. Det er DD sine ord om at det skal være bedre enn terminaler. Jeg vet bare at DD spiller høyt og godt. Om du vil kjøpe Pioneer istedenfor DD pga terminaler må du gjerne det.

            Var ikke snakk om salgstriks, bare en opplysning til en som spurte
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #21
              dessuten kommer de råeste pioneer subbene også med kabelstumper..

              og NEI ea, da mener jeg ikke råeste som de som spiller finest, men de som spiller høyest
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #22
                Tror ikke du tok poenget her. Uansett er kabler terminert et sted, det er nødt til å bli skjøter. du må jo skjøte de kablene som henger ut også og jeg kan banne på at de er skjøtet før det går til spolen og de er igjen skøtet på spolen. Mens et element med terminaler har ledningene som går fra spolen rett i terminalen. Her kobler du da høyttaler kablene dine som er koblet rett i forsterker. Dermed blir det en ekstra skjøt hvis de har ledninger hengende ut som ikke rekker frem til forsterker.

                Jeg vet dette ikke har spessielt mye å si, men å påstå det er bedre enn en terminal er faktisk det dummeste jeg har hørt på en stund og da feil informasjon til han som lurte... som man gang på gang ser som salgstriks rundt hos de fleste som prøver å selge noe.
                Om de har kabler hengende ut fordi du skal kunne koble på feitere kabler rett i elementet fordi du faktisk kjører ekstreme krefter inn på de så hadde jeg svelga det. En terminal er jo faktisk begrensa til hva terminalen er lagd for. Men å komme med støy som grunnlag er og blir svada.

                Ikke ment å si noe negativt om produktet her, men om kunnskapsnivået ditt.. så det ble nødt til å bli personlig.. ikke min feil at du renner av deg med okse dritt. Holder vi oss til fakta så er det vel ingen som bryr seg.
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                  dessuten kommer de råeste pioneer subbene også med kabelstumper..

                  og NEI ea, da mener jeg ikke råeste som de som spiller finest, men de som spiller høyest
                  Jeg nevnte pentspillende elementer fordi han nevnte støy...
                  Last edited by Erik André; 20-02-2009, 14:46.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #24
                    de kunne sikkert laga større terminaler og, men regner med de lar kabelen henge der fordi det er drit vanskelig å få plass til f.eks en 10mm2 kabel i standard terminaler
                    www.eirikaspaas.com

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                      de kunne sikkert laga større terminaler og, men regner med de lar kabelen henge der fordi det er drit vanskelig å få plass til f.eks en 10mm2 kabel i standard terminaler
                      Ja og da har vi en grunn som jeg forstår... har heller aldri sagt at det er feil av dem å la kablene hengende. Jeg la vel nesten ordene i tastaturet ditt om du faktisk hadde lest hva jeg skrev.
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #26
                        Har selv et par pioneer tsw-5102 spl med ledninger hengende på siden. Mener det sto i brukermanualen at de skulle skjøtes med samme diameter som de selv hadde.Altså at man burde skjøte de med 10mm" kabel.Kan selv også gå med på at det må være pga tykk kabel at de ikke bruker ledningsterminal.Syns selv det er jævla upraktisk med en slik løsning.Da jeg alltid har likt den gode gamle terminalen

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Digital Designs Norge View Post

                          Hvis man klikker seg inn på subwoofers og velger f.eks. 3515 subben, så står det rett over tabellen; Enclosure info, mounting data osv.
                          Jeg må være blind.... finner kun noen få data som ikke er til stor nytte!?
                          EDIT: Jeg kikket på .eu siden, ser nå at det er bittelitt mer info på .com
                          Fortsatt for lite spør du meg, synd egentlig, for elementene ser fine ut.

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          Last edited by Dag Johansen; 20-02-2009, 16:12.
                          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                          Comment


                          • #28
                            http://www.ddaudio.com/dd/caraudio/w...p?series=9500g

                            Nederst her er det litt info, men det var pinadø ikke mye..
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #29
                              For noen tøsemikler...

                              De skryter av å ha lite bevegelig masse i bassene, men oppgir de mms? neida..
                              Kjente jeg ble litt småfrustert når jeg leste seksjonen om "hvorfor portet kasse" også....
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment


                              • #30
                                Ettersom keg husker går de kabelstumpene rett til spolen.
                                Og har TS parametrene til min 9515 et sted, men har til dags dato ikke funnet simuleringsprogram som kommer med noe fornuftig med de parametrene.

                                Eneste jeg vet er at DD fungerer som gull og er mest sannsynlig det mest holdbare merket rent mekanisk sett når vi ser på subbene.
                                Jonas Tautra
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                                Comment

                                Working...
                                X