Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital Designs Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Hifonic View Post
    Ettersom keg husker går de kabelstumpene rett til spolen.
    Og har TS parametrene til min 9515 et sted, men har til dags dato ikke funnet simuleringsprogram som kommer med noe fornuftig med de parametrene.

    Eneste jeg vet er at DD fungerer som gull og er mest sannsynlig det mest holdbare merket rent mekanisk sett når vi ser på subbene.
    Et simuleringsprogram kommer med det du vil at det skal komme med, fornuftig eller ei.
    Det handler bare om å ha de rette programmene!
    Enkelte av de få parametrene på DD ser faktisk veldig "hifi"-aktige ut, så det kunne vært gøy å simulert litt på andre typer kasser.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #32
      Originally posted by Dag Johansen View Post
      Et simuleringsprogram kommer med det du vil at det skal komme med, fornuftig eller ei.
      Det handler bare om å ha de rette programmene!
      Enkelte av de få parametrene på DD ser faktisk veldig "hifi"-aktige ut, så det kunne vært gøy å simulert litt på andre typer kasser.

      Mvh
      Dag Johansen
      Hvilket program bruker du?
      Både winisd og bassbox kommer med forslag rundt 12000l tuna til 10hz ellerno, trokke det er helt optimalt..

      Ikke noe problem å få godlyd ut av 9500 serien etter mine tester. Men den må ha ganske stor lukka kasse om det er lukka kasse man skal bygge. Har også hørt 2500 i et par biler og de låter søren meg bra!
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Hifonic View Post
        Hvilket program bruker du?
        Både winisd og bassbox kommer med forslag rundt 12000l tuna til 10hz ellerno, trokke det er helt optimalt..

        Ikke noe problem å få godlyd ut av 9500 serien etter mine tester. Men den må ha ganske stor lukka kasse om det er lukka kasse man skal bygge. Har også hørt 2500 i et par biler og de låter søren meg bra!
        Begge de programmene er helt greie til vanlige beregninger, det gjelder bare å skjønner hva som skjer når man hopper bukk over forslagene og bygger noe mindre, hvor man skal legge tuning etc.
        Jeg bruker en del andre typer programmer, bla. hornresp, Akabak og nå sist et program som er under utvikling.
        Dette er programmer der man kan simulere mye mer, bla. hvor mye kassens form innvirker på lyden.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #34
          Originally posted by Erik André View Post
          Tror ikke du tok poenget her. Uansett er kabler terminert et sted, det er nødt til å bli skjøter. du må jo skjøte de kablene som henger ut også og jeg kan banne på at de er skjøtet før det går til spolen og de er igjen skøtet på spolen. Mens et element med terminaler har ledningene som går fra spolen rett i terminalen. Her kobler du da høyttaler kablene dine som er koblet rett i forsterker. Dermed blir det en ekstra skjøt hvis de har ledninger hengende ut som ikke rekker frem til forsterker.

          Jeg vet dette ikke har spessielt mye å si, men å påstå det er bedre enn en terminal er faktisk det dummeste jeg har hørt på en stund og da feil informasjon til han som lurte... som man gang på gang ser som salgstriks rundt hos de fleste som prøver å selge noe.
          Om de har kabler hengende ut fordi du skal kunne koble på feitere kabler rett i elementet fordi du faktisk kjører ekstreme krefter inn på de så hadde jeg svelga det. En terminal er jo faktisk begrensa til hva terminalen er lagd for. Men å komme med støy som grunnlag er og blir svada.

          Ikke ment å si noe negativt om produktet her, men om kunnskapsnivået ditt.. så det ble nødt til å bli personlig.. ikke min feil at du renner av deg med okse dritt. Holder vi oss til fakta så er det vel ingen som bryr seg.
          Men du vet da vel ingenting om kunnskapsnivået mitt!

          Jeg forteller det DD forteller meg. Det betyr nødvendigvis ikke at kunnskapsnivået mitt er dårlig!

          Det er nok et utall her på forumet som er flinkere enn meg, men jeg mener at terminaler skaper mer motstand med de loddingene og de tynne lederne, enn svære kabler som kommer direkte fra spolen. Regner med det er flere som tenker det samme som meg.

          Så oksedritt som du mente jeg slang fra meg i ordene mine er vel nokså drøyt?
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #35
            Originally posted by Digital Designs Norge View Post

            Så oksedritt som du mente jeg slang fra meg i ordene mine er vel nokså drøyt?
            Ikke ta det så tungt, vårt forums egne lille Grumpy er ikke så sinna som har høres ut!

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #36
              Uansett om du har kabler fra elementet eller store terminaler, så er det mest en marketing sak. Noen foretrekker det ene, noen det andre. Vi har for vår del valgt større terminaler (som har plass til 10 mm2) da det sørger for mindre skøter hvis wooferen ikke er plassert i nærheten av forsterkeren.

              Viktigst er vel å se på bruken og installasjonen av wooferen.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #37
                Helt enig i det. Tror ikke det er hørbar forskjell på de to løsningene. Når det er sagt synes jeg personlig det er greiest med terminaler. Sparer noen minutter på monteringen
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #38
                  var da voldsomt. hehe

                  Erik Andrè sier akkurat det han føler for, litt uvant i begynnelsen, men du venner deg nok til det

                  Ellers gleder jeg meg til å se en "demobil" for DD, ikke minst høre hvordan det spiller, og om høyttalerene er noe tess, ikke bare subbene..

                  Svein

                  Comment


                  • #39
                    Det blir vel heller en bil med demoanlegg hehe.

                    Skal som sagt bygges i en Opel Omega stasjonsvogn. Stor plass, og lett å innstallere.

                    Det blir mer i retning SPL enn SQ, men fint skal det fremdeles låte. Får bare finne ut en måte å sette dekslene i spenn på slik at vi kan redusere mest mulig "skrangling" i bilen ved høyere volumer.
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment

                    Working...
                    X