Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megabillig.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    De er ikke konkurs, de har avviklet driften.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #32
      Originally posted by InstallBay View Post
      De er ikke konkurs, de har avviklet driften.
      okei skrev bare slettet jeg, men litt rart siden "de tjente penger som gress". Men de var vel hovedimportør av SS ja

      Comment


      • #33
        Hvordan vet du at de tjente penger som gress?

        Comment


        • #34
          har de lagt ned driften? o.O

          Står ingenting om det på nettsidene deres.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #35
            Originally posted by Elutstyr.no View Post
            Hvordan vet du at de tjente penger som gress?
            har ikke sjekket selv oppmot noe likningstall da de nå ser ut til å være borte,men fikk det fra samme personen som kjenner til dem som opplyste om nedleggelsen.. Men om det ikke stemmer tar jeg selvfølgelig avstand fra dette

            Comment


            • #36
              Litt rart å legge ned om man tjener penger som gress, om man rett og slett ikke har så mye at man ikke trenger å drive lenger. Han måtte solgt enormt for å tjene så mye penger, tror ikke det er marked for å bli rik med deres marginer i Norge, men jeg kan jo ta feil, de har jo holdt på en stund..

              Om man ser både på installbay og ice audio f.eks så ser man jo at det ikke er noe å bli rik på..
              http://www.proff.no/proff/search/key...&org=980685314
              http://www.proff.no/proff/search/key...&org=990691452

              Comment


              • #37
                Originally posted by InstallBay View Post
                Nei, det er det Auto Performance i Sarpsborg som er. Hyggelige gutter med store planer for merket. Så det blir nok mere å se til det i fremtiden.

                Autoperformance.no
                Er det snakk i SoundStream?

                Iallfall, jeg kunne ikke se at de selger SoundStream på nett siden til Auto Performance..
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #38
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Nei, det er det Auto Performance i Sarpsborg som er. Hyggelige gutter med store planer for merket. Så det blir nok mere å se til det i fremtiden.

                  Autoperformance.no
                  Spennende med ny importør, håper en av de store planene er å melde seg inn i EMMA, så vi som har soundstream utstyr kan få lov å konkurrere med det igjen. Kjipt å måtte velge om enten å bruke Davinci'en i bilen, eller la den stå i boden og kjøpe noen andre amper fordi forrige importør som tok over SS ikke ville betale for å gjøre SS godkjent for EMMA-bruk.
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Om man ser både på installbay og ice audio f.eks så ser man jo at det ikke er noe å bli rik på..
                    http://www.proff.no/proff/search/key...&org=980685314
                    http://www.proff.no/proff/search/key...&org=990691452
                    Tror ikke du skal bringe dette på bane her, altså...? :P

                    Om du "kjøper" sånne regnskapstall fra bedrifter, når du driver bedrift selv, så er du enten veldig naiv, feilinformert, eller bevisst på å misinformere andre.

                    Vil bare understreke at jeg ikke har noe særlig greie på bedriftsøkonomi (åpenbart), men et firma kan omsette, og også tjene penger, så det suser (!!) uten at det vises i form av regnskapstall som sier "wow". I tillegg er det andre fordeler ved å ha AS, som at man ikke trenger å ta ut lønn man må skatte av, osv, osv, osv...

                    For det første har ICEaudio et driftsresultat på 18,5%, som er ganske bra?

                    For det andre, er vel Installbay ikke kun det ene firmaet du har linket til, men består av flere AS? I tillegg kan du jo se på denne linken.

                    Og så kan man jo sammenlikne med hvilke andre folk som står med 0 inntekt?

                    All cred til de som står på og tjener masse penger - dritbra! Hehe. Jeg stemmer høyre selv, jeg. Men ikke påstå at det ikke er lukerativt, da. Hehe... Det er jo løgn.

                    Comment


                    • #40
                      Kjøpe? De er gratis og tilgjengelig, akkurat som skattelistene.

                      Lukrativt? Det spørs hvor du setter lista for hva som er lukrativt og ikke. Å kunne ta ut en normal lønn er ikke lukrativt i mine øyne. Men å komme med uttalelser om dette når du, så ærlig, innrømmer at du overhode ikke har greie på dette, blir for dumt Ligningsutkastet mitt viser vel at man ikke blir fet av å selge stereo

                      Driver du med AS form så kan du vente til slutten av året med å ta ut utbytte. Dette kan du gjøre i tillegg eller isteden for lønn. Du må uansett betale 28% skatt. Om du ikke har et fremskyndbart underskudd fra tidligere år.

                      Det hadde vært lett å tjene penger på å drive med stereo om alt ble solgt på bestilling. Dvs varen blir bestilt inn til lager først når en kunde har kjøpt den. Det som tar livet av mange i dag er høye lagerkostnader.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #41
                        Mente at han "kjøpte" ("slukte") tallene uten å tenke på at de ikke nødvendigvis er et eksakt bilde av virkeligheten, ikke at han betalte for å lese dem. Hehe.... Det er jo ingen hemmelighet at bedrifter kan utgiftsføre veldig mye rart, og også gjerne sitter på store verdier bundet opp i gjenstander/eiendom. Mange som er flinke til å bruke fantasien for å unngå å skatte.

                        Normalt er kanskje ikke timelønna så bra i starten (hvertfall sier alle jeg har pratet med det), men totalt sett ser det jo ut til at man kan leve av det. Det er jo bra i et så lite land som Norge, siden det er så mye klaging angående lønnsomheten, mener jeg. Hehe... Ikke at jeg husker at DU har klaget, altså. Hehe... Men et par andre over her har vel sutret litt, noe de kanskje har grunn til om de selger kun for/til spesielt interesserte. :P

                        Ja, å sitte på et stort lager, er nok noe dritt.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Miniboom View Post
                          Tror ikke du skal bringe dette på bane her, altså...? :P

                          Om du "kjøper" sånne regnskapstall fra bedrifter, når du driver bedrift selv, så er du enten veldig naiv, feilinformert, eller bevisst på å misinformere andre.
                          Kan du utdype dette?

                          Tror det er svært få firmaer som ikke har avtale med kreditsjekk selskaper. Til og med jeg har avtale med slike firmaer, og kan se på regnskap osv til elutstyr, installbay og alle andre som er registrert i enhetsregisteret og ikke jobber svart.

                          Dette er jo for å kunne kreditsjekke bedriftskunder og privatkunder for den saks skyld også. Si at jeg skulle sponset noen her inne med f.eks. 60% rabatt, og at dem skulle skulle fått varene først, og så betale dem ei uke elle to etter at dem hadde fått dem, så kan jeg kreditsjekke dem før jeg skulle begi meg ut på noe slikt. Kun et dumt eksempel, men du tar tegningen.

                          Disse tjenestene kan også brukes til mye nyttig. Greit å vite hvor man har konkurrentene også
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by DDaudio.no View Post
                            Til og med jeg har avtale med slike firmaer, og kan se på regnskap osv til elutstyr, installbay og alle andre som er registrert i enhetsregisteret og ikke jobber svart.

                            Dette er ikke helt riktig. Du kan kun sjekke tallene for AS og ASA. Ikke Enk og DA
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #44
                              Ja, ops. Tenkte ikke på det jeg
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment


                              • #45
                                Da har jeg sjekket litt ang. megabillig.no via mail og har fått følgende svar.

                                Megabillig as har siden 2006 vært eid /datterselskap av Tryland Tekniske as , som av praktiske lager og fakturamessige grunner nå drifter megabillig.no i sin helhet. Dette gir oss bedre lageroversikt og lavere kostnader til drift og regnskap men er i praksis helt uendret av driften fra tidligere år.

                                Det som er værre, er den ekstremt trege oppdatering på sidene, så det lønner seg derfor å sende mail eller ringe om ønske, slik at vi kan tilby mere produkter og lavere pris.

                                Totale varelager er til enhver tid på totalt ca 1000 forsterker og tilsvarene høytalere og bassere.

                                Prismessig kan jeg love at vi er minst like bra som før, og vi jobber med et nytt konsept for felles nettbutikk med bedre priser og oppdaterte produkter.

                                Asle
                                Clarion - Scan-Speak - Seas - dynaBel - Hertz - Resonant Engineering

                                Comment

                                Working...
                                X