Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passer denne forsterker til frontsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Passer denne forsterker til frontsett?

    Heisann, har en Punch 500a2:

    #RMS Power at 4 Ohms : 125 W x 2
    #Frequency Response 20 Hz - 20000 Hz
    Denne har jeg tenkt å drive Pioneer TS-C171PRS med:

    #Maximum output power 200 W
    #Nominal output power 50 W
    #Frequency response 25 - 32.000 Hz(Har dette noe å si i forhold til at forsterker bare spiller opp til 20.000hz? du kan jo bare høre lyder opp til omtrent 18.000hz)
    det er i 4ohm(tror jeg)

    Så lurer jeg da på om forsterkeren kan drive dette bra eller om den kanskje er for kraftig...
    Er frontsettet 200W max totalt eller er det 200w på hvert delefilter? For hvis det er totalt og jeg kjører dette på 2 kanaler på 125wrms hver og høyttalerne er på 100wrms max så vil det vel kunne ødelegge disse?
    Bør kanskje nevnes at forsterker er 8 år gammel og kanskje blitt dårligere etter så lang tid?

    På forhånd takk for svar
    Filip
    Toyota MR2 W20 2,0 gti 92mod.

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=4952

  • #2
    1. Eneste grunn til at høyttalere spiller høyere i frekvens enn 20 000hz er for å ha mer headrom opp til 20 000hz vil virke åpnere i toppen og ha mer dynamikk enn et element som spiller max av hva den kan. Og det har ingenting å si om forsterkeren ikke spiller til 32khz
    2. Det gjør ingenting at du har litt mer effekt enn hva frontsettet tåler, bare bruk hodet når du spiller, lager det ulyder så skru ned lyden. Spiller det klart er det bare å gi gass.

    Så ja den forsterkeren kan fint brukes på de høyttalerne, null pes
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Dette er vel en av RF forsterkerene som fortsatt duger til noe og som Erik Andre skriver, den kan fint brukes til dette frontsettet

      Comment

      Working...
      X