Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer ts-5102 , galt med ene spolen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Midt oppi dette er det noe som heter Le (induktans) som kan lage noen voldsomme fasevinkler på impedanseforløpet, så ja; en vanlig husforsterker kan fort slite med en ineffektiv sub-bass.
    God Jul alle sammen!

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #17
      Originally posted by Vinje View Post
      kommer vel ann på hvilken hjemmekino forsterker du har.Er mange merker som har "skrytewatt" så det holder i bøtter og spann.Er det f.eks en sony forsterker du har.Skal du være glad om den yter halvparten av effekten den lover:P men uansett,burde du klare og spille i 4 ohm.Kanskje ikke så høyt,men den skal ikke gå i protect med mindre det blir korsluttning eller at du går under den minste lasten forsterkeren klarer.
      La oss si at den ikke klarer noe under 6ohm..Da vil du ikke klare å spille så veldig høyt i 4 ohm.før den kobler ut

      Jeg stussa jo såklart litt over det selv, og trodde suben var ødelagt, men det var den altså ikke.. Jeg fikk jo lyd av den, var ikke det, men kunne ikke skru opp noe nevneverdig før forsterkeren gikk i protect.. Forsterkeren er en Philips bygd av Marantz, så det er ikke kvaliteten det står på..

      Men dette ble litt av en diskusjon, bare pga. at jeg skreiv om noe som hadde skjedd meg.. Akkurat som folk ikke tror på det så lenge det ikke har skjedd med en selv.. Ikke hadde jeg kobla feil, og ikke har forsterkeren problemer med 4 ohm motstand..
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Midt oppi dette er det noe som heter Le (induktans) som kan lage noen voldsomme fasevinkler på impedanseforløpet, så ja; en vanlig husforsterker kan fort slite med en ineffektiv sub-bass.
        God Jul alle sammen!

        Mvh
        Dag Johansen

        Takk, da fikk jeg svar på hva som skjedde, og regner med resten av dere også gjorde det=)

        God Jul ja!=)
        Mvh.
        Roy
        Mob: 40 30 99 06

        Comment


        • #19
          Da kan det vel ha oppstått et slikt problem som Dag Johansen skrev om hos deg ja.Blir fort misforståelser av slikt når folk ikke kjenner til helt hva du har gjort og hvilket utstyr du bruker.For i teorien skulle dette funke fint det.Du vil ikke akkurat kunne spille høyt,men du skulle klart å spille uten at forsterkeren din gikk i protect.

          Kunne vært samme problem her hos meg også.Men når jeg måler 2 ohm på den spolen og 0,3-0,5 ohm på den andre.er det vel noe med subben som er problemet..

          Ha en ellers riktig God Jul alle sammen

          Comment


          • #20
            dette kan jeg også bekrefte har prøvd noen "tunge" subber som har fått småe hjemmekinoamper til å knele ja

            den XXX,n som affekak hadde var den jeg kjøpte,, ingenting galt med den.
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #21
              Joda,det er sant Men når jeg måler 2 ohm på den ene spolen og 0,5 ohm på den andre.Vil jeg nok kunne si at det er mer enn forsterkeren som er problemet

              Comment


              • #22
                jepp da er det bare å ta en telefon til Stian
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment

                Working...
                X