Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dette er vel dynamo-støy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ok, så fikk eliminert problemet tidligere. Skulle ta ut spilleren, og RCA ledningene var alt for korte til å koble de på igjen, rakk ikke igjennom innfestningen. Dro litt i de, og fikk dynamostøy igjen (trolig tenningen)

    Bestemte meg å flytte alt over til midtkonsollen da jeg skulle legge opp en ekstra RCA likevell. Leste meg om at dette skulle være en enkel sak på E46, men neida. Fraråder alle med E46 å begynne med dette, var ett 7 timers langt helvette :-) Fikk ikke kabelen under matten ved konsoll/baksete. Var alt for hardt for en streng igjennom, og brukte omlag 2 timer på disse 15 cm.

    .... alt ble koblet opp, og durringen jeg har hatt tidligere forsvant, men dynamostøyen kom for å bli. Hadde dog ikke koblet inn begge RCA på 4 kanaleren. Så koblet Front og Rear, da forsvant dynamostøyen, men durringen kom. HVA I HELVETTE.

    Så det er slik: 1 RCA fra spiller > 4 kanaler front > AUX out > Rear = dynamostøy
    2 RCA på Front og Rear = Durring
    Bytte om på 2 RCA = Ukjent. La dog merke til at jeg har koblet Front på spilleren på Rear på forsterkeren, og omvendt. Men dette skal i grunnen ikke ha så mye å si?

    En annen ting med durringen, er at den forsvinner når jeg trykker inn bremsen. Har automat, og når jeg står stille og trykker inn bremsen, hører jeg ett klikk elns fra gir-området, altså en type trigger. Når tenningen er på, og bremsen trykkes inn langsomt, forsvinner durringen AKKURAT da klikket kommer, akkurat som en bryter som slår durringen på/av.

    Hva i helvette?
    BMW E46 - 320i 1999
    Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

    Comment


    • #32
      Dynamostøy er noe forferdelige greier. Virker som ett evighetsprosjekt å feilsøke så jeg har aldri hatt tid til å begynne engang. Er jo utrolig mange forslag og tips for å fjerne disse lydene, men det virker så ... random.

      http://bilradiospes.no/a/?aid=a036
      http://rftech.custhelp.com/app/answe..._id/7/kw/noise
      Får vel "joine" på puggingen.

      Eneste jeg kan tenke meg bittelitt er "The car's alternator or battery may also have a problem. If you've loaded down the alternator for too long, it might be starting to fail, and will cause unwanted noise through the audio system"
      Last edited by Julepils; 15-02-2013, 00:49.

      Comment

      Working...
      X