Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nesten nytt - skurrer.. Hva kan det være?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ThomasEK View Post
    Når de blir innspilt så trekker de vel litt mer watt enn nå de er nye... Mer watt betyr mer strøm..
    Ville gjettet på MER motstand jeg, men hvem vet

    Til TS:
    Husk at jordingsfeil kan kanskje ta 2 dager, 6 uker eller f.eks. 3 måneder før det gir utslag på det elektriske, så at det har virket i 2 uker har lite å si Var borti en Peugeot 306 som var jordingshælvete uten like, hvor ALT, og da mener jeg ALT, skjedde ca 3-4 måneder etter selve installasjonen..
    Tipper alt løser seg i det du setter jordingen i beltefestet i baksetet jeg
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #17
      Mer motstand øker jo effekten Så ja, er vel det at når de blir innspilt så øker motstanden...

      Comment


      • #18
        Originally posted by ThomasEK View Post
        Mer motstand øker jo effekten Så ja, er vel det at når de blir innspilt så øker motstanden...
        Vet jeg ikke var den beste i naturfagstimene når det kom til ohms lov osv, men det heter vel "MOTSTAND" for en grunn?! Ser jo på forsterkere at de som regel alltid gir mer effekt ved mindre motstand...

        0 Ohm = kortslutning pga overbelastning

        Så vil jo ut ifra min fornuft si at du tar feil, med mindre forsterkerlogikken min blir snudd på hodet i og med at det er elementer vi snakker om..?!
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #19
          Var feil skrevet der ser jeg :P Mente:

          Med mer motstand så trenger du mer effekt!! Var det jeg skulle skrive.. :S Litt i ørska om dagen xD

          Comment


          • #20
            Da er vi enige
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

            Comment


            • #21
              Blir nok ikke mer tungdrevne av å bli "innspillt", heller omvent. Dette har nok uansett ingen sammenheng med TS problem.

              Nå som det er vinter og kaldt ute er det lettere å ødlegge elementene, har du vært hard på volumkontrollen før elementene (opphenget) har fått varmet seg opp?

              Jeg gjetter på det, eller jordingsproblemer. Har du batteriet under baksetet monterer du jording rett i det.
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

              Comment


              • #22
                Tusen takk for svar, skal klundre litt med dette nå, så får vi se. Skal ikke ha vært alt for harde med elementene før de er blitt varme. Sikkert skjedd noen ganger, men.. Trodde egentlig ikke det gjorde noe, derimot at de bare spilte bedre etter som de ble varme og myket opp igjen.. Men tatt det litt pent i starten uansett, da det virker logisk.
                Mvh Julian Sommer
                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                Comment

                Working...
                X