Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble opp Pioneer AVH-2300 i Golf 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bestille hvor

    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
    Så fint!

    Jeg har Polk Audio db-651 S -- altså disse:

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Jeg har en Golf syncro 2007, en mod 5, med 1.9 diesel.

    Hva slags skruer trenger jeg for å feste denne til bilen, trenger jeg noen kabler fra orig pluggene?

    NB; Jeg tok av sidedørdekslene i helga, et svært arbeid og bilen vår ble ikke kjørbar -- igjen :-(

    NB: De gaml høyt var popnaglet fast! Jeg måtte borre de ut, for et arbeid! Men hvordan fester jeg de nye ringene?

    NB: På golfen min er det egne diskanthøytalere oppe i vindusshjørne på døra (rett innom speila)
    - hva gjør jeg med disse??

    Kan du legge opp en ordre på dette så snart du kan,
    så betaler jeg pr kort?
    Last edited by MorÅse; 16-01-2012, 08:38. Reason: trykkfeil

    Comment


    • #17
      Du har kjøpt coaxiale høyttalere. Da ville jeg prøvd å koble vekk diskanten i dashbordet.

      Du kan poppe fast adapteret eller skru det med gjennomgående skruer.

      Du trenger bare å bestille adapterne. Har to sett på lager. Passer også i bakdørene, om du skal bytte høyttalere også der.

      Sender i dag om du får lagt inn ordren i nettbutikken.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #18
        Ferdig, sort of

        Da er det gjort.

        Ble ikke helt bra, men ble stereo lyd i allefalll.

        Med svindyre adaptere og Canbus fra Sørenga (kr 2.000,-) fikk jeg satt inn Pioneeren, såpass pent at det ser "fabrikkmontert" ut.

        Høytalerne, var meget værre. Problem var at adapteret jeg ffikk fra de i Trondheim, passet på dørsida, men helt feil hull, der måtte nye borres. Men det passet ikke på Polk høyt sida, høytalerne var for små, fikk bare satt i to skruer på ei side, de sitter ikke helt fast.

        Noe jeg merker godt på avspillingen, There´ll Be Some Changes Made (Atkins, Knopfler Neck n Neck) som jeg kjeenner godt fra et skikkelig hifi anlegg,
        -- låter meeget pent, utrolig mye penere enn den sjiten fra VW høytalerne.!

        Men ettersom jeg ikke fikk festa de skikkelig, vibrerer og blafrer høytalerne voldsomt på lave toner, den slår altså basstakten mot plastikrringen, sukk.

        Lurer fælt på hva jeg burde gjort.

        En enkel løsning er jo å sette inn en aktiv sub, og dermed kutte ved feks 80 Hz -- da blir blafringa minimal
        Å rive av dørpanelene igjen, får jeg nok ikke tid til før neste sommer ;(

        Comment


        • #19
          Originally posted by MorÅse View Post
          Lurer fælt på hva jeg burde gjort.
          Du burde kjøpt alt fra en forhandler som vet hva de snakker om. Slik at alle produktene fungerer sammen, og passer bilen. Men det er lett å sitte å være etterpåklok.


          Om du får tid til å montere en aktiv bass før sommeren, så rekker du nok å plukke av dørtrekkene og gjøre jobben skikkelig også
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #20
            Jo, jo

            Jeg innhenta pris på det jeg har gjort så langt.

            Kr 18 000,-
            Ferdig montert med alt

            Nå har jeg kjøpt deler for 6 000,-
            Og gjort jobben uti garasjen.

            Når da nærmeste verksted som kunne gjort jobben er ni - 9 -mil unna, de er noe dyrere enn de billige som 14 mil herfra,
            Så vet jeg nå sannelig ikke ......


            Kjøper meg en ground zeron 800 nå (2790,- kanskj jeg finner demo/ brukt)
            Så får jeg avsluttet dette tullet, får bilen iorden og kan begynne å lytte.....

            Comment


            • #21
              Shit, 12.000 i arbeidspenger for en jobb som tar 2-3 timer

              Har du plass, velg 1000 og ikke 800. Spiller mye dypere enn 800. Lykke til.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                Shit, 12.000 i arbeidspenger for en jobb som tar 2-3 timer

                Har du plass, velg 1000 og ikke 800. Spiller mye dypere enn 800. Lykke til.
                Gutta på sørenga pusher Infinity basslink til halv pris, kr 1990.

                Hvordan er den. Godt tilbud?


                Plass?
                Den måå være under frametet på en golf 2007
                Bag rommet er optatt av en svær hoind.

                Comment


                • #23
                  Den basslink kassa er bra den. Har hørt den et par ganger og funker fint. Men etter min mening er den ikke verdt mye mer enn det den selges for nå. Dessuten er den alt for stor til å passe under et sete. Den må stå baki.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment

                  Working...
                  X