Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan koble opp Pioneer AVH-2300 i Golf 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan koble opp Pioneer AVH-2300 i Golf 2007

    Jeg setter igang ny tråd, dette kan kanskje en del flere være interessert i....

    Å montere inn "uorginal" bilradio i Golf 2007 modell, type V, var ikke så enkelt.
    Du må kjøpe adapter, det er greit, men det må også kobles om en del.

    Problemet er at golf serverer fast 12v BÅDE på gul og rød leder, også når tenningsnøkkelen er ute!


    Jeg var hos Møller i dag.

    A) Nei, du trenger ikke CANBUS

    B) Jo, den gir 12v på begge konstant, MEN "digital signalering" gjør at original radiioen sensser når tenningen slås av.
    (skjønte ikke helt det)

    C) Du kan bestille time hos oss, så legger vi opp en ny "kurs" etc. Det er 2-3 timers arbeid.


    Hmmm,

    da skjønte jeg mer ja.

    Men hvordan får jeg nå tak i denne 12v styrestrømmen ?
    (har ikke tid og penger til Møller verksted nå)

  • #2
    du må prøve å finne noen kabler fra tenninga som slår av/på og koble deg på.

    legge opp relle som er koblet sammen med evnt lys når du slår over bryter til nær/fjærnlys.

    av/på bryter.

    du har et hav av muligheter =)
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      ikke lett

      Jeg har jo montert endel bilstereo i ungdommen, på 66 og 72 mod boble (1302) og senere Vovlo 245. Det var lett :-)

      På vår nyere Golf er det IKKE lett, jeg må rive av en god del av dashn for å komme til ::--((


      Sigarettenneren er det ENESTE som er lett tilgjengelig. Her er sort, rød og en tynn oransje leder.

      Jeg har tenkt å koble meg på den.

      Hva tror du om det?

      Comment


      • #4
        Hvis du finner hovedsikkringstavlen så er det flere tilkoblings muligheter på denne. husker ikke helt hvor godt denne er merket, men det ser du når du finner den Skru av dekselet under på førersiden og du vil finne

        Comment


        • #5
          Originally posted by Nils View Post
          Hvis du finner hovedsikkringstavlen så er det....
          Jeg har den foran meg nå.
          En svær boks, med vanntett lokk oppå nesten umulig å få av.

          Helt umulig å dissekere, umulig å komme under, og en diger 1.9 liter diesel motor rundt omkring. Jeg kunne jo begynt med å skru ned og av batterikassen, den henger sammen med tavla på høyre siden, mulig f...skapet løsner da :-))

          Jeg skjønner godt hvorfor Møller vil bruke 3 timer på jobben, dette blir MYE fjerning, skruing og avbrekking av plastdeler .....


          Jeg suger meg på sig. tenneren. Det er den eneste som er åpent. Jeg har ESP off brytern ved siden av, men har ikke lyst på å koble meg på den.

          MEN nå kjøper jeg en Canbus. Fra Transmedia. Og setter på sig. tenneren og forer 12 V pluss /over tenningen/ på Pioneern....

          Comment


          • #6
            har du ikke en sikrings boks inni bilen da?

            Comment


            • #7
              tror du bør søke opp transmedia i feedback trådene på forumet.
              tror jeg du bestiller fra annen levrandør
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                Originally posted by Noobdelux View Post
                har du ikke en sikrings boks inni bilen da?
                jo, ja.....

                Men det blir bare for trangt....

                Greit nok at jeg må slå opp sjåfør døra for å i det hele tatt komme til,

                men en kommer ikke bak der uten å rive at det meste av sidepanelet på venstre sida under dashen...
                blir bare alt for komplisert :-(((

                Comment


                • #9
                  Komplisert???? Javel. Det er den boksen som er inni bilen jeg mener for der finnes det ledige koblingspunkter. Men hvis dette blir for vanskelig så kjøper du deg en adapter med canbus så slipper du å koble om noe som helst og det er plug'n play

                  Comment


                  • #10
                    Du trenger en canbus adapter til 595,- og en antenneadapter. Du trenger ikke koble om, klippe, eller gjøre noe annet enn å plugge dette sammen og vips, ferdig. Det eneste du kan vurdere er å jorde kabelen som skal til håndbrekket. Slik at du får se video i fart.

                    http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1274
                    http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1172

                    Har du rattfjernbetjening i bilen? I såfall skal du ha en annen canbus adapter som også støtter dette. Slik at du får rattet til å fungere med ny spiller.

                    Vi har alt dette på lager
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Oh jul med din glæde!

                      Jeg måtte ha canbus ja :-)

                      Sendte en mail omkring til en del forhandlere om dette problemet og alle som en var enige;
                      canbus eller timesvis med "tjuv"koblinger.

                      En av forhandlerne, forøvrig trøndersk, sendte meg likså godt hele ruklet i posten, totusen kroner i postoppkrav.
                      Sterke saker, og en fortvilt pensjonist fikk en stygg depresjon av de to tusen kroner i oppkrav, nå blir det ikke ribbe på juleaften :---(((

                      Om det skulle vært noen trøst, så er alt i orden nå, pioneerene spiller som en gud, men bare om jeg har en nøkkel i tenningslåsen, straks jeg tar ut den, slukker radioapparatet.

                      Det aller beste, nå virker også APP MODE, video virker og jeg spiller SPOTIFY fra min Iphone -- offline spillelister -- det hadde jeg ikke trodd!

                      Så de to ukene med fortvilelse ble løst på 10 minutter etter at jeg hadde hentet det ikke bestilte oppkravet,
                      kanskje var det verdt to tusen kroner for å få det, for å få fred, for å få jul?


                      Spørsmål:

                      A) den grønne ledere som skal til brekket, har jeg ennå ikke koblet på jord eller brekk. Alt virker uten, hvorfor må den være tilkoblet?

                      B) Canbussen har tre ledere som ikke er koblet til:

                      1) rosa -- speedpulse
                      2) rosa/hvit -- revers
                      3) grønn -- park


                      MÅ jeg koble til disse tre "noen sted" ?

                      Comment


                      • #12
                        Damn, du har blitt grunndig lurt om du betalte 2000 kr for en canbus adapter i oppkrav. Vi tar, som nevnt, 595 + 100 kr i frakt ved oppkrav.

                        Rosa trenger du ikke. Brukes kun på enkelte navimodeller
                        Rosa/hvit er kun til ryggekamera. For å aktivere kamera når du setter bilen i revers
                        Grønn trenger du ikke bry deg om. Det holder med å jorde den "park" kabelen på spilleren. Mulig det funker uten å koble til denne om du setter safe mode off. Har ikke testet i praksis. Kobler alltid den kablen til jord, først som sist.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Til jord er du kommet

                          Siste spm:


                          HVOR klemmer jeg på jordings kebelen, den GRØNNE fra Pioneeren ?

                          a) På Fakra pluggens sort leder, dvs den kontakten som originalt sitter i Golfen

                          b) På sig. tennerens jord?

                          c) annet sted?


                          Jord til blankt metall er ikke enkelt, golfen er litt for godt innpakket...

                          Comment


                          • #14
                            Da skal monteres nye høytalere...

                            Det var ikke enkelt det heller nei,

                            trenger en slags plastikring, men hvilken?

                            Comment


                            • #15
                              Disse http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1376
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X