Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stort Spenningstap..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by HLS View Post
    og hvordan er det med min mondeo som holder 13.6v når den starter og går ned til 12.9v etter en stund? (pga sin automatiske spenningsregulator)
    holder seg stabil på det under store strømtrekk.

    slitte børster på den å eller?
    målt på dynamo?
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

    Comment


    • #17
      Originally posted by jonnyen View Post
      målt på dynamo?
      målt på batteri, da jeg ikke kommer til bakpå dynamoen pga plastdeksel.
      multimeter og på cd-spillern (voltm på det)
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #18
        vil nok tro at spenningen er større over regulatoren.
        enten det eller så er det sikkert en eller annen funksjon som senker spenningen når batteriet er tilstrekkelig oppladet. kanskje nettopp for å holde seg mer stabil? selv om jeg trodde levetiden til bateriet er lengst når det alltid har tillført ladespenning
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

        Comment


        • #19
          kan nok være at spenningen er større før regulatoren .
          er en hjærne(potmeter) som justerer spenningen etter bruk.
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #20
            Originally posted by HLS View Post
            og hvordan er det med min mondeo som holder 13.6v når den starter og går ned til 12.9v etter en stund? (pga sin automatiske spenningsregulator/hjerne)
            holder seg stabil på det under store strømtrekk.

            slitte børster på den å eller? viss 13.6v er lite. så har jeg veldig lite hehe
            12,9 ved stor belastning er ikke dårlig. Heller ikke 13,6 ved start. Ladespenningen din går ikke ned til 12,9 volt hvis batteriet ikke er fulladet. Da ville du aldri klart å lade opp batteriet med dynamoen.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #21
              Kan kjøre på opp til 16v før orginal elektronikken tar skade av de, men spørs med lyspærer å anlegg da, styreenhetene er beskyttet mot for høy spenning, men bør vel greie deg me 15v, ellers har jeg en 32v regulator liggende
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #22
                Prøvd annen mulitimeter?
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #23
                  Originally posted by GENEXXA View Post
                  Prøvd annen mulitimeter?
                  Hva mener du ?

                  Har et multimeter hvor jeg har målt på dynamo, batteri.. ja, de fleste plasser.
                  Det viser samme Volt uansett hvor jeg måler i bilen..

                  Og nå har jeg montert et voltmeter som er koblet til på batteriet bak., og viser det samme..

                  Syns det virker som som jeg får full untnytte av anlegget uansett om det ligger litt over 12Volt, jeg er meget fornøyd med lyden

                  Men det SKAL jo ikke være sånn, så jeg får skifte regulator og børster

                  Morten

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by saab9000 View Post
                    Kan kjøre på opp til 16v før orginal elektronikken tar skade av de, men spørs med lyspærer å anlegg da, styreenhetene er beskyttet mot for høy spenning, men bør vel greie deg me 15v, ellers har jeg en 32v regulator liggende
                    Åja, slik det fungerer

                    Jeg klarer meg sikkert med en regulator som holder 14.7V, for og være på den sikre siden..

                    er koblet så monoblokk drar 2000wrms i 4 ohm, og frontsett og bakhøyttalere maks 500w vil jeg tro, hvis det er watten som teller angående strømtrekk?

                    Men hvordan er det den ANDRE veien? kan Forsterkere,cd spiller og annen elektronikk ta skade om det går UNDER 12 volt?

                    Syns det var litt interessant dette jeg, så jeg spør litt

                    Artig og lære litt

                    Morten

                    Comment


                    • #25
                      ja det kan ta skade om du går under en viss spenning.. jeg for min del tar det piano om det siger mye under 12v.

                      men det du burde gjøre her er å måle strømmen (Apere) som går gjennom dynamoen for å se om den leverer 120Amp, selv når jeg hadde den( regner med det er den du kjøpte av meg) fikk jeg 14.0V ut av den på turtall men 13.6 på tomgang, men fikk fortsatt dratt 120Amp ut av den på 14 volt. sjekk ut det du
                      MVH, Øivind Sandvik
                      sigpic
                      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                      www.sandviksbassogbongel.com

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                        ja det kan ta skade om du går under en viss spenning.. jeg for min del tar det piano om det siger mye under 12v.

                        men det du burde gjøre her er å måle strømmen (Apere) som går gjennom dynamoen for å se om den leverer 120Amp, selv når jeg hadde den( regner med det er den du kjøpte av meg) fikk jeg 14.0V ut av den på turtall men 13.6 på tomgang, men fikk fortsatt dratt 120Amp ut av den på 14 volt. sjekk ut det du
                        Hallo

                        ok, da skal jeg være litt mer forsiktig.. Monoblokk går i protect under 12V og det er jo sikkert for og unngå skade..

                        Men yes er den jeg kjøpte av deg, jeg får sjekke en gang til jeg.. voltmeteret som er koblet på batteri bak viser 13,2v til 13,7v uansett om bilen kjører i 100km\t og jeg ruser motoren eller står stille..

                        Jeg får måle ampere PÅ dynamoen da

                        Takk for svar..!

                        Comment

                        Working...
                        X