Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stort Spenningstap..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stort Spenningstap..!

    Hei..!

    Bil: Volkswagen golf 3.

    Dynamo: 120A Bosch, Gjort the big 3 med 50mm2.

    Batteri:

    Motorrom: Stinger 70Ah 1050A Crank
    Bagasjerom: Stinger SPP1500D 65Ah - Startstrøm 1500A

    Er 50mm2 pluss, og 50mm2 Minus trekt fra batteri fremme og til batteri bak. Har også Jording i gulv under bakseter i bagasjerom..

    Monoblokk: Hifonics XX Colossus II

    Subwoofer: Orion hcca 12".

    Subwoofer lastes i 4 ohm, og forsterker leverer da 2000wrms.

    PROBLEM:

    På tomgang/under kjøring ligger spenning på 13.6 Volt MAKS..
    Går fint og spille musikk på behagelig volum, fungerer som det skal, men når jeg spiller høyt, så raser Volten rett ned til 12 Volt, og litt under på litt tunge bass sanger..
    Monoblokk går i protect under 12 Volt.

    120A Dynamo, 2 store bilstereobatteri og god jording skal da vel klare å levere 2000 Wrms ???


    Forlsag til hva som kan gjøres?

    Mvh Morten

  • #2
    Gå over ALLE koblinger for å vere 100% sikker på at de er gode. sitter sikringen som den skal?
    Må gjerne lodde alle kabelsko
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jonnyen View Post
      Gå over ALLE koblinger for å vere 100% sikker på at de er gode. sitter sikringen som den skal?
      Må gjerne lodde alle kabelsko
      Hei

      Måler samme Volt rett på dynamoen også..
      Jeg og HLS her på forumet koblet sammens alt igår, og sikringer er av riktig størrelse og sitter godt fast..!

      Alle kabelsko er klemt fast skikkelig med kabelsko-tang, og loddet og beskyttet godt med tape..!

      Kan det være Regulatoren på Dynamoen da?


      Noen flere her som har golf 3? Hva ligger Volten på tomgang hos dere?

      Morten
      Last edited by lyd; 02-12-2011, 00:26.

      Comment


      • #4
        1,8 bensin? der dynamoen stån nesten i lyse dagen?
        Der kan du lett demontere og se om børstene er slitte eller ikke. får nye børsten(TROR regulator ligger i samme enhet) ville sjekket det( tenker at kretsen med børstene er komplett helt til du belaster den og da blir det brudd)

        en vanlig belastingstest er jo å holde 2-3000 rpm og sette på de vanlige forbrukere i bilen, vifte, varmesete, viskere osv. da burde dynamoen klare 14v med 50 kv
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

        Comment


        • #5
          Du skriver at volten ligger på 13,6 som max. Det er alt for lite. Den skal være 14,6-14,8. Sjekk dynamoen din. Kan virke som børstene begynner å bli slitene.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Er 1.4 Bensin, men dynamoen har stått i en 1.8..

            Er lett og komme frem til dynamoen..Børster koster sikkert ikke all verden
            Får vel skifte spenningsregulator og børster samtidlig da, så er jeg sikker på at det blir bra

            og ja, syns 13.6 er virker lite.. har sjekket hos flere venner og de har jo opp til 14.7V.

            Men det rare er jo at INGEN lys blinker eller blir svakere når jeg skrur opp lyden...

            Takk for svar jonnyen og Bilstereosenteret..!

            Comment


            • #7
              Bensin er vel 90a å diesel er 120a? Men bytt regulator til 14,5-15v, fåes hos de fleste som har me bilelektro å gjøre er vel fordel me 15v pga agm batteriene?
              Lars Ole Spitalen
              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
              anlegg: DD, mtx, kenwood
              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

              Comment


              • #8
                Originally posted by saab9000 View Post
                Bensin er vel 90a å diesel er 120a? Men bytt regulator til 14,5-15v, fåes hos de fleste som har me bilelektro å gjøre er vel fordel me 15v pga agm batteriene?

                er vel 70 eller 90 Orginalt.. men jeg kjøpte en 120A brukt, og den passet rett på

                Har demontert gamle dynamoen, og var enkelt å ta ut regulatoren... og ser ut som børstene er PÅ regulatoren

                Skal dra div plasser og høre om de har 15 V.. sikkert stor fordel det

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lyd View Post
                  er vel 70 eller 90 Orginalt.. men jeg kjøpte en 120A brukt, og den passet rett på

                  Har demontert gamle dynamoen, og var enkelt å ta ut regulatoren... og ser ut som børstene er PÅ regulatoren

                  Skal dra div plasser og høre om de har 15 V.. sikkert stor fordel det
                  Hellanor selger slike regulatorer 15v ca 350,- trur jeg det var
                  Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                  Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stigern View Post
                    Hellanor selger slike regulatorer 15v ca 350,- trur jeg det var

                    ÅH..!!

                    Takk ser de har butikk her i trondheim også..

                    Skal sjekke opp..!

                    Morten

                    Comment


                    • #11
                      Kjøp en justerbar regulator. Så kan du legge ladespenningen der du vil
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                        Kjøp en justerbar regulator. Så kan du legge ladespenningen der du vil
                        åh?
                        Finnes det også ja.. Hvordan fungerer den da?

                        Er jo en bosch dynamo.. må sikkert finne en som passer da

                        Og en ting: Hvor mange volt kan man egentlig ha, før lys og elektronikk blir ødelagt?
                        Fks, hvis det lader 16 - 17 volt, vil ikke lysene på bilen brenne opp rimelig kjapt?


                        Har ikke så mye peiling på sånt

                        Morten
                        Last edited by lyd; 02-12-2011, 22:52.

                        Comment


                        • #13
                          Har hørt at det skal gå fint med 15,2-15,3v
                          Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                          Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

                          Comment


                          • #14
                            jeg ville gitt meg med 15 med tanke på orginalelektronikken i bilen.
                            Men det vil garantert forkorte levetiden på lyspærene.
                            Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                              Du skriver at volten ligger på 13,6 som max. Det er alt for lite. Den skal være 14,6-14,8. Sjekk dynamoen din. Kan virke som børstene begynner å bli slitene.

                              og hvordan er det med min mondeo som holder 13.6v når den starter og går ned til 12.9v etter en stund? (pga sin automatiske spenningsregulator/hjerne)
                              holder seg stabil på det under store strømtrekk.

                              slitte børster på den å eller? viss 13.6v er lite. så har jeg veldig lite hehe
                              Last edited by HLS; 02-12-2011, 23:43.
                              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                              Mvh
                              Rune Kvaal

                              Comment

                              Working...
                              X