Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stort irriterende problem HJELP!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehehe... Ja og jo nyere bilene blir jo mere pikk pakk og datastyring blir det... Bilen er jo nesten flunke ny så tror feilen hvis det er en ligger i områder der det har blitt gjort inngrep. Men vi får se.. Bare å dra på polet og kjøpe cognac så går nok dette greit... Helt til flaska er tom...

    Comment


    • #32
      Ingen varsellamper på forsterker når dette slår inn?
      Hvor varm er lufta rundt forsterkeren når dette skjer?

      Tenkte jeg ville ta med et par sjekkpunkter, for når slikt skjer, er det som regel "leave no stone unturned", som det heter så fint på engelsk.
      Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
      Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

      Comment


      • #33
        Hadde inne en lignende ny Peugeot på jobben for en stund siden, med orginalt jbl anlegg, å der hørte du ganske tydelig dynamostøy, enda spiller å alt var orginalt, var både på radio og cd, har du prøvd å koble vekk antenne ledningen/antenne forsterkeren? Og jordingsforskjellen fra jordingspunktet på forsterker vs. Orginal jording? Lagt opp ekstra jording mellom spiller og forsterker?
        Lars Ole Spitalen
        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
        anlegg: DD, mtx, kenwood
        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

        Comment


        • #34
          Originally posted by costeau View Post
          Ingen varsellamper på forsterker når dette slår inn?
          Hvor varm er lufta rundt forsterkeren når dette skjer?

          Tenkte jeg ville ta med et par sjekkpunkter, for når slikt skjer, er det som regel "leave no stone unturned", som det heter så fint på engelsk.
          Takk for innspill. Nei ingen varsellamper, lufta rundt og under forsterker ligger på ca 15-17c (opptil 25c under)

          Comment


          • #35
            Originally posted by saab9000 View Post
            Hadde inne en lignende ny Peugeot på jobben for en stund siden, med orginalt jbl anlegg, å der hørte du ganske tydelig dynamostøy, enda spiller å alt var orginalt, var både på radio og cd, har du prøvd å koble vekk antenne ledningen/antenne forsterkeren?
            Nei, skal prøve dette.


            Originally posted by saab9000 View Post
            Og jordingsforskjellen fra jordingspunktet på forsterker vs. Orginal jording? Lagt opp ekstra jording mellom spiller og forsterker?
            kan jeg få en forklaring for dummies på dette?
            Blir lettere å svare på dette da.

            Comment


            • #36
              Stort sett bare ha et felles jordingspunkt for spiller, forsterker (alt som har med stereoen)
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #37
                Du mener jeg må legge jording fra spilleren til jordingspunktet bak eller ekstra jord til karosseri?

                Comment


                • #38
                  Bare du har felles jord så skal det ikke være noe problem. Aller simpleste er nok å jorde spilleren ved forsterkeren bak som du selv sier. nb; er ikke alle det hjelper for men av og til kan spenningsforskjellen mellom framme å bak være synderen
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #39
                    Hmmm.. Skal sjekke dette

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Skinhawk View Post
                      Blir pickup fra åttitallet.. Det får jeg i det minste til.. Og forstår meg på og kan reparere uten at det koste 48,000,-

                      Har en pickup fra åttitallet stående for salg.. hint hint
                      ~Mentalt etterpåklok nybegynner

                      Comment


                      • #41
                        Hehe. Ja kanskje det.. Får vente til dama kondemnerer nybilen.

                        Har kanskje funnet feilen,, etter mye cognac og feilsøking, frustrasjon, drikkepauser og hodescratching tok den ene xenonlykta og ballasten kraftig selvmord og nå funker alt,,,???




                        Men.... Hva vil skje når xenonfaenskapet er reparert??

                        Vi får se, den franske demonen er ihvertfall midlertidlig henrettet, vi får bare be til asfalten i felleskap om at den for alltid har tatt bosted i noen andres bil...

                        Comment


                        • #42
                          Xenonutstyret som ikke har vært skikkelig jorda, da, tipper jeg.
                          Konstruksjonsfeil eller slurv på fabrikken.
                          Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
                          Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

                          Comment


                          • #43
                            En tanke slår meg. Er det ved noen spesielle frekvenser det blir graut? IMpedansen i et element er variabel etter frekvens, og det KAN være en impedansedip ved en bestemt frekvens som nesten kortslutter forsterkeren. En annen ide,er at du treffer akkurat der bilen peaker. Blir det graut også med åpne dører, kan det elimineres bort.
                            Last edited by ADCS-1; 21-11-2011, 03:51.
                            Mathias.... Soundman is alive
                            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                            Comment


                            • #44
                              Legge opp ny jord fra begge lampene?
                              Lars Ole Spitalen
                              bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                              anlegg: DD, mtx, kenwood
                              skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by ADCS-1 View Post
                                En tanke slår meg. Er det ved noen spesielle frekvenser det blir graut? IMpedansen i et element er variabel etter frekvens, og det KAN være en impedansedip ved en bestemt frekvens som nesten kortslutter forsterkeren. En annen ide,er at du treffer akkurat der bilen peaker. Blir det graut også med åpne dører, kan det elimineres bort.
                                Hmmm.. Gunstig formulering.. Virker som om den slipper gjennom mere drittfrekvenser når feilen oppstår... Og utelukker de gode frekvensene eller drar de ut i lengden istedet for å tolke de som et kjapt slag..
                                Jeg minner om at sub og forsterker fungerte i annen bil.
                                bassen fungerer periodevis og periodevis ikke under samme forhold.
                                Last edited by Skinhawk; 22-11-2011, 00:07.

                                Comment

                                Working...
                                X