Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stort irriterende problem HJELP!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stort irriterende problem HJELP!!!

    heiisann folkens,, jeg trenger seriøst hjelp da jeg har støtt på et problem jeg ikke har vært borti før:

    montert/installert/oppgradert utstyr:

    big 3 upgradert
    150 amp dynamo
    35 kv kabler ground zero for strøm
    ground zero hydrogen forsterker 1400 rms i 1 ohm
    ground zero hydrogen subwoofer 800 rms i 1 ohm i kasse fra fabrikk
    ground zero signalkabler
    high to low interface fra spilleren da original spilleren ønskes brukt grunnet styring av bilens computer
    ground zero kabler fra forsterker til sub
    oddysee batt
    doble ground zero kondensatorer.

    alt er nytt utstyr.

    alle koblinger og duppedittkoblinger er loddet skikkelig og beskyttet med dobbel krympeslange.
    har skikkelig jording osv da dette er målt, både strøm og hele faenskapet.
    sub og forsterker har vært prøvemotert i annen bil og alt fungerte perfekt så sub og forsterker er ok.
    har prøvd med uorginal spiller både pioneer og kenwood samt en annen flott en jeg ikke husker navnet på med samme problemet.
    prøvd annen signalkabel samt ekstern strømtilførsel stabil på 15volt.
    jeg er 99,99% sikker på at interfacen er koblet på riktige kabler da dette er montert etter fabrikkens kabelkart.

    problemet:
    bassen er tight og fin og spiller med bra og fint trykk i perioder men så kan den av og til miste denne "tightheten" og spille stygg bass i en periode til min store frustrasjon da jeg ikke har funnet feilen etter 6 måneder med feilsøking! (mye ferie og jaktsesong) jeg føler nå at jeg har prøvd alt og konsultert alle uten å finne feilen.

    bilen er en 2010 peugeot 308.

    reward på 500 spenn til den som KONSTATERER feilen kontant uten å ha feil i dette.
    (jeg ønsker ikke 500 lottotippinger på hva som kan være feil!!! da driter jeg i rewarden)
    8
    Langt fra kjedelig og uinteressant, jeg har både postet og fulgt med med stor nyskjerringet.
    0.00%
    0
    Helt grei tråd, har fulgt med.
    50.00%
    4
    Gørr kjedelig! helt unødvendig, trådposter er en idiot!
    0.00%
    0
    peugeot suger,,,
    50.00%
    4

  • #2
    Har du prøvd å måle spenninga over forsterker/batteri osv mens du spiller til den eventuelle feilen skulle komt fram?
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Har prøvd med ekstern strømforsyning (trafo stabil på 15volt) uten forskjell så strømmen erdet neppe noe gærnt med..

      Comment


      • #4
        Vil det si at du sleit med "dårlig bass" med ekstern strømforsyning også?
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Får lyst til å gi deg et tips:
          Har selv opplevd at bassen blir rar like før batteriet tok kvelden. Da ble bassen rar etter litt spilling, men i mitt tilfelle ble det jo også stillt etter en stund til, da batteriet kapitulerte totalt. Kan det være at du har et utslitt batteri?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tor Ølberg View Post
            Vil det si at du sleit med "dårlig bass" med ekstern strømforsyning også?
            Står ovenfor at det ikke ble noen forskjell...

            Comment


            • #7
              Derfor jeg sier at du skal måle spenningen over forsterkeren mens du spiller og prøve å framprovosere feilen. Se om det kommer en liten drop i spenningen som da vil ødelegge bassen. (Altså at du måler med alt slik det skal være koblet med 12v batteriet til bilen osv)
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Slednekk View Post
                Får lyst til å gi deg et tips:
                Har selv opplevd at bassen blir rar like før batteriet tok kvelden. Da ble bassen rar etter litt spilling, men i mitt tilfelle ble det jo også stillt etter en stund til, da batteriet kapitulerte totalt. Kan det være at du har et utslitt batteri?
                Hvis du hadde lest første post hadde du sett at batteriet også var nytt og at ekstern strømtilkobling var forsøkt uten forbedring. Jeg er ikke helt grønn på bilstereo problemet er bare noe helt merkelig og uforklarlig for meg som jeg ikke har vært borti før..

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tor Ølberg View Post
                  Derfor jeg sier at du skal måle spenningen over forsterkeren mens du spiller og prøve å framprovosere feilen. Se om det kommer en liten drop i spenningen som da vil ødelegge bassen. (Altså at du måler med alt slik det skal være koblet med 12v batteriet til bilen osv)
                  Stabil uten fall under 13,9 v...

                  Comment


                  • #10
                    Problemet henger over tid akkurat som når alt funker som f..
                    Kan jo være greit å nevne at lydfeilen er der på alle volumnivåer

                    Comment


                    • #11
                      NÅ har jeg lest hele første innlegg
                      Skjønner at du er frustrert, men det er ikke så lett å finne feil med et anlegg via et forum. Du får bare "bære" med alle idiotiske forslag. Plutselig er det en som kommer med løsningen
                      Siden du har prøvd sub og forsterker i en annen bil, og da fungerte det, tenker jeg at du kan forsøke en annen signal kabel. Kan jo være at det er blitt noe feil med kabel under montering. Og når du spiller/kjører kan kabelen røre på seg og lage krøll på lyden.
                      Ønsker deg lykke til med å finne en løsning

                      Comment


                      • #12
                        Eventuelt prøve med bit one istedenfor en high til low converter? De greiene der er å be om problemer spør du meg...
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Slednekk View Post
                          NÅ har jeg lest hele første innlegg
                          Skjønner at du er frustrert, men det er ikke så lett å finne feil med et anlegg via et forum. Du får bare "bære" med alle idiotiske forslag. Plutselig er det en som kommer med løsningen
                          Siden du har prøvd sub og forsterker i en annen bil, og da fungerte det, tenker jeg at du kan forsøke en annen signal kabel. Kan jo være at det er blitt noe feil med kabel under montering. Og når du spiller/kjører kan kabelen røre på seg og lage krøll på lyden.
                          Ønsker deg lykke til med å finne en løsning
                          Står i første post at jeg også hadde prøvd annen kabel

                          Jeg blir så jævli lei den satans bilen! Har aldri plagdes så inni det grønneste før....

                          Comment


                          • #14
                            Rødme..... Sorry

                            Comment


                            • #15
                              Hvilken hi/low converter har du?
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X