Announcement

Collapse
No announcement yet.

Farlig for forsterker med sub med spole som gnisser i magnet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I værste fall så kortslutter du spolen, som vil si at du nærmest kortslutter utgangene på forsterkeren. Spørs på forsterkeren, men hadde jeg vært den forsterkeren hadde jeg ikke vært sårlig happy med det
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      Skybert lærte meg engang følgende:
      "de smarte lærer av andres feil, normale folk lærer av egne feil og dumme lærer ikke engang av egne feil"
      Er jeg slem nå?
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Slem nei, heller det motsatte.
        Popcorn!
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #19
          Du kan ikke bruke det focal elementet som slave slikt det er, du må ha mulighet for å henge på vekter ellers blir tuningen helt feil...

          Hadde en Hertz hx 380 som var jævla trang i magnet gapet, gnisset når jeg presset inn membranen uansett hvor bein inn jeg presset, men funka helt fint fordi.
          Brukte den i 4 måneder og den funker enda 1,5 år etter at jeg solgte den, ikke tatt livet av noen forsterkere så vitt jeg vet.

          Litt vanskelig å vite hvor galt det er med deg, men du kan jo stikke innom en sjappe der de har peiling på slikt å rådføre deg

          Comment


          • #20
            Originally posted by Stianuno View Post
            Du kan ikke bruke det focal elementet som slave slikt det er, du må ha mulighet for å henge på vekter ellers blir tuningen helt feil...

            Hadde en Hertz hx 380 som var jævla trang i magnet gapet, gnisset når jeg presset inn membranen uansett hvor bein inn jeg presset, men funka helt fint fordi.
            Brukte den i 4 måneder og den funker enda 1,5 år etter at jeg solgte den, ikke tatt livet av noen forsterkere så vitt jeg vet.

            Litt vanskelig å vite hvor galt det er med deg, men du kan jo stikke innom en sjappe der de har peiling på slikt å rådføre deg
            Nettopp,, lagd mange slaver jeg av sprengte subber. kapper av magnet og hiver vekk spolen,fyller den med tec-7 med en bolt inni som man kan legge på vekt med muttere på feks. funker som satan det

            hvorfor trenger jeg rådføring? kansje jeg har hatt feil biler og har hatt litt fukt i og går utover elektronikk ja, men kobler rett fordiom

            men det med hertz hx svaret du nevnte er jo sånt svar feks. jeg var ute etter også.
            Last edited by Terranoise; 21-09-2010, 16:49.

            Comment


            • #21
              for dem som er intresert for å se forsterkeren da..den som har vert på REPERASJON FØR.
              enjoy..
              Denne forsterkeren hadde foresten alltid litt mindre volt enn den andre jeg hadde i andre siden av bilen.




              Last edited by Terranoise; 21-09-2010, 16:44.

              Comment


              • #22
                Hvorfor du trenger rådføring? Fordi du ikke vet hvor ille spolegnissingen er, er vel derfor du har laget denne tråden er det ikke?

                Det kan noen som driver en bilstereo sjappe svare på, for det er ingen andre en du som vet hvor "ille" det er....

                Comment


                • #23
                  Bor du langt unna ice audio?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Stianuno View Post
                    Hvorfor du trenger rådføring? Fordi du ikke vet hvor ille spolegnissingen er, er vel derfor du har laget denne tråden er det ikke?

                    Det kan noen som driver en bilstereo sjappe svare på, for det er ingen andre en du som vet hvor "ille" det er....
                    Åh,,du mener at jeg skal ta med elementet til nermeste bilsteriosjappe? den er jeg med på.. så beklager misforståelse evt.

                    nei ice audio er rundt 1 time ca unna meg,,så kan ta med elementet den dagen eg skal ha meg noen bassrør
                    Last edited by Terranoise; 21-09-2010, 17:26.

                    Comment


                    • #25
                      Var det jeg mente ja

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Stianuno View Post
                        Var det jeg mente ja
                        det skal eg gjøre ja,det blir nok det beste...
                        Last edited by Terranoise; 23-10-2010, 23:10.

                        Comment

                        Working...
                        X