Announcement

Collapse
No announcement yet.

53mm2 gjennom torpedovegg, 190e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vent 5 min så fikser jeg det

    Comment


    • #17
      Der ser du den, det er en 50mm2 fra Dynabel som er tred igjennom, så den gjennomføringa er ikke akurat liten og vanskelig å finne

      Tror du kan tre gjennom 2stk hvis du er litt kreativ

      Comment


      • #18
        Har ikke en slik gjennomføring i bilen min. Damn. Må nok borre meg igjennom: )

        Takk for hjelpa anyways

        Comment


        • #19
          hmm... er enig med stianuno egentlig da jeg har brukt den gjennomføringen mange ganger... men på bildene ser d faktisk ut som de har glemt og lage den gjennomføringen :P
          If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

          Comment


          • #20
            Originally posted by Moskoskos View Post
            Denne EMC/EMI (Electromagnetic Compatibility/ Interferance) reglen gjelder primært sett innenfor prosessreguleringensverden, hvor det kan være snakk om signaler så små som 4-20mA. Skulle det bli en forstyrrelse på dette signalet kan utslaget ha store konsekvenser for produksjonen.
            Derfor foretrekker elektrikerene/automatikerene å plassere signalkabler hvertfall 30mm eller X%* den strømførenedeskablens diameter vekk fra signalkablen.

            Selvfølgelig gjelder det ikke bare for prosess, men også for nettverkskablene dine hjemme. Dårlig forlegning kan senke hastigheten på nettverket ditt. For eksempel: )
            men det er på 230V(større magnetfelt) ? ikke 12v..
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

            Comment


            • #21
              230V Spenningsførende kabel. Men de store strømmene kan skape forstyrrelse på ett 12V anlegg.

              Hvor mye det det går utover ett bilstereo anlegg vet jeg ikke.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Moskoskos View Post
                230V Spenningsførende kabel. Men de store strømmene kan skape forstyrrelse på ett 12V anlegg.

                Hvor mye det det går utover ett bilstereo anlegg vet jeg ikke.
                tror ikke det er mye å tenke På
                er jo noen på forumet som har anlegg som trekker utroli mye strøm, og har strømkablene sammens med de org elsystemet..

                og i din bil så er det ikke noe prob, litt eldre merce tåler det meste
                viss du gjør allt rett første gang så slipper du evnt støy/susing osv.. (dårlig jordingosv)
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #23
                  Er vel heller det at strømkabel fra motorrom på 53mm2 lett kan dra med seg støy fra Coil/Tennpluggene.

                  Ikke at 12volten forstyrrer i seg selv.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #24
                    eg har 2 x 53mm2 kabler fra batteri fram bakover till 3 stk batteri. i en golf 4. blir jo faen me kabel alle steder. umulig å ikke komme borti, i nærheten i signal kabler ol lignende. men ikke noe støy i min
                    http://www.youtube.com/user/lappis22
                    Husk EN ting nå da dere ! Hvis du står i dritt til halsen, så ikke heng med hodet

                    Comment


                    • #25
                      Etter noen bygg så er vel erfaringen at hvis man får støy av og legge strøm og signal sammen så er det dårlig joring en plass i systemet som er problemet...
                      Mvh
                      Andreas Moen Sæterbø
                      Golf mk2
                      Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                      Comment

                      Working...
                      X