Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio Dempemateriale #ANBEFALES#

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Haakon O View Post
    Trådstarter har jo gjort akkurat det som er oppfordret i denne delen av forumet:



    Det burde jo være rett fram, selv uten at man har prøvd alternativene som finnes i produktgruppen. Jeg synes nå det er greit å få høre om andre sine erfaringer, spesielt med nye/ukjente produkter.
    Takker for støtte, fint at noen fant det nyttig

    Comment


    • #17
      Fælt så hårsåre vi var i dag, da? Det var ikke ment som et personangrep på trådstarter, om det skulle være noen tvil om det. Nå var det tilfeldig at det var akkurat denne tråden jeg kommenterte, fordi den lå øverst, og jeg ble interessert i om dette var bra saker.

      Trådstarter: Jeg kritiserer ikke DEG, du gjør som forumet ber om (tydeligvis) og legger ut din erfaring. Ikke noe problem med det, flink gutt, osv. Jeg syns bare det er gøy at (andre) folk blir så provosert eller vonbrotne av slik forumkritikk, og derfor slutter jeg ikke før jeg har fått svar på det jeg lurer på.

      Jeg vil jo understreke at dersom B2-matta er bra, kan jeg godt kjøpe det istedenfor mer Vibroplast M1 når jeg har brukt pakka jeg har liggende i verkstedet, det er ikke det som er problemet. Jeg er på ingen måte noen fanboy av verken Vibroplast M1 eller Installbay som sådan, men jeg bare lurer på hva anbefalingen er basert på, annet enn at produktet bare er "brukelig".

      Ting tyder vel på at det ikke finnes noen andre argumenter enn nettopp det, hva? I og med at det er dyrere pr. kvm., man ikke vet massen (!?), og ikke har like mange (om noen) konkrete referanser å vise til som f.eks. Installbay-produktene. Wow. Kan ikke vente med å kjøpe dette for å være prøvekanin, for så å finne ut at det ligger i bunnen av døra om et år...

      Jadajada, "filosofien er annerledes", mere butyl og annen aluminium. Blabla. Salgspreik. Det sier ikke noe om hva den tilfører av vekt pr. kvadratmeter - noe som jo er hele vitsen med å bruke produktet. Bør jo være i nærheten minst 2,8kg/m^2, basert på tykkelsen (sammenliknet med Vibroplast M1).

      Når det gjelder tids-/kostnadsbesparelse ved å slippe å legge dobbelt lag med en tynnere matte: Sjekket etter B2 Audios oppfordring spesifikasjonene, og jeg må vel si at jeg har vanskelig for å tro at den ekstra 0,5mm-tykkelsen, sammenliknet med Vibroplast M1 sine 1,5mm, kan måle seg med 2 x 1,5mm Vibroplast M1 hva masse angår, og jeg mener argumentet for hvordan man slipper å legge dobbelt med M1 (eller annen konkurrent) elegant faller i grus der. Bruker heller litt mer tid på å få det ordentlig med to lag der det trengs... Tar jo mer tid å vaske underlaget ordentlig enn å legge matta. Med mindre B2-matta veier fryktelig mye mer i forhold til tykkelsen, noe som ingen enda har sagt noe om (!), holder jeg en knapp på de velkjente og velutprøvde alternativene...

      Slutt å grine og kom med dokumentert fakta (først og fremst masse).

      Hvis folk ikke takler at noen stiller kritiske spørsmål til ukritiske anbefalinger, så får det stå for deres regning.

      Comment


      • #18
        Better Bass Damping's (BBD) patented elastomeric butyl & aluminum constrained layer vibrational damper, ensures you a Better Bass experience!
        BBD is made with easy application in mind on all metal & hard surfaces. Forget about spending useless time applying damping which performs under par or that gives you a hard time installing.
        BBD's formula is optimized within the temperature of -12°C to + 60°C, but is able to withstand temperature extremes between -54°C to +149°C, all in all to guarantee you the best possible performance.


        Specifications:

        Sheet size: 900 mm x 530 mm

        Thickness: 2 mm

        Temperature range (Optimal Performance): -12°C to + 60°C

        Temperature range (Resistance): -54°C to +149°C

        (For optimal adhesion store at room temperature )
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #19
          Originally posted by berniebp87 View Post
          Better Bass Damping's (BBD) patented elastomeric butyl & aluminum constrained layer vibrational damper, ensures you a Better Bass experience!
          BBD is made with easy application in mind on all metal & hard surfaces. Forget about spending useless time applying damping which performs under par or that gives you a hard time installing.
          BBD's formula is optimized within the temperature of -12°C to + 60°C, but is able to withstand temperature extremes between -54°C to +149°C, all in all to guarantee you the best possible performance.


          Specifications:

          Sheet size: 900 mm x 530 mm

          Thickness: 2 mm

          Temperature range (Optimal Performance): -12°C to + 60°C

          Temperature range (Resistance): -54°C to +149°C

          (For optimal adhesion store at room temperature )
          Ja, det sa ikke så veldig mye. For demping er det massen en er ute etter, ikke hva slagsavdelingen kan plukke frem av relevante og irrelevante opplysninger.
          __________________________________________________ __________
          Kristoffer Kåsin
          Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

          Comment


          • #20
            Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å sende en mail til support eller generell info for de som er interessert i å vite mer om produktene våre.

            Jeg nevner til og med at dette produktet brukes i svær utstrekning på konkurranse plan i både Danmark og Sverige.
            Er noen interessert i å vite hvem disse er, send meg en pm eller mail, for vil ikke enda en gang komme med "blabla salgsargumenter" ifølge noen.
            Som noen på dette forumet nok ser, kommer jeg ikke med x-antal likegyldige salgsargumenter for produktene våre, men prøver heller å veilede kunden til hva som er best for han.

            Likevel er jeg imponert over entusiasmen deres til å være tvilsomme til et alternativ og enda bedre når trådstarter faktisk har prøvd begge alternativene.

            Uansett, i og med at det å sende en PM eller mail ikke funker så poster jeg litt tech specs her. Selvom det hadde vært enklere å gjøre som trådstarter sa, "å ta kontakt med B2". Ellers blir denne tråden jo ikke subjektiv fra trådstarters side.

            Massen på produktet vårt er 3,56 kg pr. m2, og til miniboom, har jo tilbudt deg å teste et lag av matta, men du virker mer interessert i å komme med innlegg som ikke absolut er gavnene for tråden. Men igjen det er jo lettere å poste noe her enn å sende en pm til meg så du får tak i all teknisk info.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #21
              Originally posted by Kaasin View Post
              Ja, det sa ikke så veldig mye. For demping er det massen en er ute etter, ikke hva slagsavdelingen kan plukke frem av relevante og irrelevante opplysninger.
              Følte bare jeg måtte kopiere og lime inn fra B2 sin hjemmeside for det virker som enkelte folk ikke klarer å lete litt for å finne specsa. skjønner ikke vitsen med å krangle om den dempematta der, man burde jo faktisk ha litt kjennskap til produktet før man begynner å kritisere, ikke bare sitte å fantasere om hvordan den er.
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #22
                Originally posted by berniebp87 View Post
                Følte bare jeg måtte kopiere og lime inn fra B2 sin hjemmeside for det virker som enkelte folk ikke klarer å lete litt for å finne specsa. skjønner ikke vitsen med å krangle om den dempematta der, man burde jo faktisk ha litt kjennskap til produktet før man begynner å kritisere, ikke bare sitte å fantasere om hvordan den er.
                Har lest på nettsiden og blant annet det du limte inn to ganger, men det står jo ikke noe om vekt. Som han andre også poengterte. I mangel på reelle tall, blir resultatet skeptisk gjetting. Åpenbart. Googling etter noe sånt er uaktuelt.

                MEN, B2 Audio har nå postet vekta, og det er jo veldig imponerende tall!

                Å be om det på PM var meningsløst, da det garantert ikke bare var jeg som ville se dem. Hadde det vært skrevet på nettsiden, hadde vi vel sluppet hele diskusjonen - men nå kom det jo noe informativt ut av det hele.

                Takk til B2 Audio, som ikke skal se bort ifra at jeg legger inn en bestilling i nettbutikken. Er de på lager?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by B2 Audio View Post
                  men du virker mer interessert i å komme med innlegg som ikke absolut er gavnene for tråden.
                  Det var vel faktisk til stor nytte, ettersom vi fikk vekten oppgitt.

                  Originally posted by B2 Audio View Post
                  Men igjen det er jo lettere å poste noe her enn å sende en pm til meg så du får tak i all teknisk info.
                  Ja?

                  Comment


                  • #24
                    Hei igjen

                    Miniboom, tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på at du ville ha vekta på siden. Når jeg får tid, så blir dette retta til på webben.

                    Grunnen til at jeg ikke ville komme med tekniske informasjoner i denne tråden er at det var ment som en subjektiv tråd fra trådstarter.

                    Hadde jeg derimot skrevet tråden selv ville innholdet vært annerledes.

                    Viktigst av alt er at dere har fått den informasjonen dere var ute etter.
                    Er det ytterligere info så er det bare å ta kontakt.
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #25
                      Vekt oppdatert:

                      http://www.b2audio.no/damping_mats.html
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #26


                        Oooooooooog der har vi vel mer enn ti tegn og... :P

                        Comment


                        • #27
                          Ryktepoeng til Miniboom for å ha fått fortgang i vektoppgivelsen.

                          Comment


                          • #28
                            Og jeg bestiller en bulk-pakke med veldig tunge dempematter!

                            Comment


                            • #29
                              hva koster dette her da?
                              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by biffen071278 View Post
                                hva koster dette her da?

                                står på første siden jo..

                                "B2 matten (Better Bass damping Mat) har en veiledende pris på 2200 Nok og da får en 4,77 m2."

                                Comment

                                Working...
                                X