Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema 95AH AGM batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    det får han svare for selv
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #77
      Har hatt 2 stk 80ah av disse i bilen siden midten av januar og er alldeles kjempefornøyd med de. Bilen stod i 2 uker i 20-30 minus. Vrei bare om nøkkelen og startet med engang
      Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

      Comment


      • #78
        Er folk fremdeles fornøyde?

        Comment


        • #79
          Ja, kjempe batterier til prisen Har et på 80AH nå. Men skal kjøpe inn 2stk 95AH til batteribanken i bagasjerommet
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

          Comment


          • #80
            Jeg vurderer et 95A AGM batteri i bilen min Bytte ut det originale.

            Hva kan jeg forvente på lyden da jeg bytter batteri egentlig?

            Comment


            • #81
              Hvis du har anlegg som trekker mer strøm enn det du har av strøm og levere, så vil du merke at det vil spille høyere og en smule bedre med nytt batteri.
              Volten vil holde seg mer stabil, og du kan spille lengre uten bilen i gang før batteriet er tomt.

              Har du anlegg som trekker lite strøm (f.eks 500-1000w), så er det ikke mye og hente.
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #82
                Originally posted by Larsi View Post
                Hvis du har anlegg som trekker mer strøm enn det du har av strøm og levere, så vil du merke at det vil spille høyere og en smule bedre med nytt batteri.
                Volten vil holde seg mer stabil, og du kan spille lengre uten bilen i gang før batteriet er tomt.

                Har du anlegg som trekker lite strøm (f.eks 500-1000w), så er det ikke mye og hente.

                Anlegget vil ikke spille høyere og ikke bedre selv om du bytter fra 80Ah til 95Ah batteri. Det er rett og slett feil. Du får marginalt mer strøm. Spenningen vil ikke holde seg mer stabil. Og du vil bruke ennå lengre tid før batteriet er ladet opp igjen med bilens dynamo.

                Er det viktig for deg hvor lenge du kan spille uten at motor går eller lader et tilkoblet, monter et voltmeter, slik at du kan holde øye med batterispenningen. Veldig mange forsterkere går istykker om du kjører disse hardt på for lav spenning.

                Før man bruker masse penger på batterier bør man gjøre TB3. Også bør man ha et normalt forhold mellom dynamo ladestrøm og størrelsen på batteribanken. Liten vits å ha 400-500Ah batteribank på en 120A dynamo
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #83
                  Etter som man er noob og søkemotoren avvsier TB3, eller "The Big 3" eller hva det nå står for, kort fortalt - hva er TB3?

                  Comment


                  • #84
                    http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc
                    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Anlegget vil ikke spille høyere og ikke bedre selv om du bytter fra 80Ah til 95Ah batteri. Det er rett og slett feil. Du får marginalt mer strøm. Spenningen vil ikke holde seg mer stabil. Og du vil bruke ennå lengre tid før batteriet er ladet opp igjen med bilens dynamo.

                      Er det viktig for deg hvor lenge du kan spille uten at motor går eller lader et tilkoblet, monter et voltmeter, slik at du kan holde øye med batterispenningen. Veldig mange forsterkere går istykker om du kjører disse hardt på for lav spenning.

                      Før man bruker masse penger på batterier bør man gjøre TB3. Også bør man ha et normalt forhold mellom dynamo ladestrøm og størrelsen på batteribanken. Liten vits å ha 400-500Ah batteribank på en 120A dynamo
                      Når jeg byttet ut batteriet mitt fremme så hørte jeg forskjell, tro det eller ei. Det spilte bedre.
                      Og jeg hadde ikke forventet at det skulle spille bedre, så det var heller ikke noe jeg innbilte meg.
                      Om mitt gamle batteri var såpass dårlig, vet jeg ikke. Men det var slik det var.

                      Ta f.eks: hvis du har en bil der anlegget har 200+A strømtrekk på full guff, og med et eldre 60AH syrebatteri foran. Og det spiller f.eks 141db.
                      Jeg skal vedde på at det spiller høyere om du hadde byttet ut syrebatteriet og satt inn f.eks 2stk 95AH AGM.

                      Enten har jeg så feil at hjernerystelsen har køddet til hukommelsen min, eller så har jeg rett.
                      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
                      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

                      Comment


                      • #86
                        Det som jeg har i bilen er et enkel Dynabel BF0756. 6kanals forsterker. På den har jeg et Gladen SQX12 bass og Gladen SQX 165 frontsett. Ikke noe ekstremt.

                        I motoren har jeg en 120A original dynamo. Større kabler mellom dynamo og batteri. Og batteriet er 1-2år gammelt. Normalt batteri kjøpt på møller. 68Ah ca?

                        Så jeg vil vel ikke merke noe forskjell på anlegget?

                        Kan også legge til at jeg målte rundt på anlegget i sommer. Laveste jeg målte inn på forsterkeren var 13.4V. Da med maks effekt ut (5/6 fult på volum)

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by Larsi View Post
                          Når jeg byttet ut batteriet mitt fremme så hørte jeg forskjell, tro det eller ei. Det spilte bedre.
                          Og jeg hadde ikke forventet at det skulle spille bedre, så det var heller ikke noe jeg innbilte meg.
                          Om mitt gamle batteri var såpass dårlig, vet jeg ikke. Men det var slik det var.

                          Ta f.eks: hvis du har en bil der anlegget har 200+A strømtrekk på full guff, og med et eldre 60AH syrebatteri foran. Og det spiller f.eks 141db.
                          Jeg skal vedde på at det spiller høyere om du hadde byttet ut syrebatteriet og satt inn f.eks 2stk 95AH AGM.

                          Enten har jeg så feil at hjernerystelsen har køddet til hukommelsen min, eller så har jeg rett.
                          Om vi kaller epler for epler, og fastsetter at forutsetningene for "det eldre syrebatteriet" faktisk holder en kapasitet på 60Ah, og at spenningsnivået i batteriet er slik som det skal, og at batteriet er fulladet, og at kabling og alle andre variable er like, og til slutt at intervallet ved målingen er bare en kort periode (som det pleier ved dB målinger), skal det ikke være noe forskjell. Et 60ah syrebatteri hadde for 6-7 år siden en EN-verdi på 500-ish Ampere, så 200A strømtrekk skal ikke være noe stress for et friskt, "eldre" batteri.

                          Dog kan jo et eldre batteri være dårlig og ha svekket yteevne, så spesifiserer nok en gang at man må sammenligne epler med epler (altså ikke bananer).

                          I bunn og grunn er vel 200A ved 14.4 volt det samme som 200A ved 14.4 volt.
                          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                          Comment


                          • #88
                            Noen som har vekt på biltema batteriet?

                            Har det montert fremme nå (er massivt), men står ingenting om vekten på det. Har ikke orket å ta det ut for å veie det. Bare vurderer XS Power D3100 istedenfor og det veger 35kg, tenkte jeg skulle sammenligne litt. Er jo ganske mye ekstra vekt fremme på ene siden av bilen. :-P

                            Comment


                            • #89
                              Jeg tenker rundt 30.
                              ?

                              Comment


                              • #90
                                Hvordan er disse i forhold til XS sine batterier? er jo rimelig like på papiret,sett bortifra prislappen då

                                Comment

                                Working...
                                X