Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema 95AH AGM batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    hmm fyste batteriet hatt i 7måneder å neste batteri i toppen 2 uker har bare stått i ein golf 3 uten noe serligt annlegg å batteri nr 1 stod i passat 2005mod med et lite annlegg så vist det å sette på + å - er brukerfeil da må ein lure
    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

    Comment


    • #62
      Norsk er en fin båt.
      Siden dette skjer gjentatte ganger på samme bil ville jeg tippet at den lader dårlig.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #63
        vwperformance: Her må det være snakk om dårlig lading eller noe som tapper strøm en plass. Men kan jo også forekomme feil på batterier av og til.
        Mvh
        Ole Heen

        Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

        Comment


        • #64
          Var noen celler eller noe di fekk ikje opp så mye mer enn 440 startamp på det igjen
          øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

          Comment


          • #65
            Kjøpte 2 stk 80 ah for 3 uker siden og er kjempefornøyd med de. Hadde 2 stk odyssey pc 1700 før innkjøp av disse batteriene. Biltema er ikke noe merkbart dårligere en odyssey batteriene. Betalte vel ca 3000,- mindre også for biltema sine
            Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

            Comment


            • #66
              Jeg var innom Biltema i stad og tok en liten titt på disse 95Ah batteriene. De hadde både gule og grå typer. Noen som vet om de grå er "ny type" av de gule eller at de bare er produsert av en annen fabrikk?
              Last edited by Question mark; 23-03-2013, 11:25.
              ?

              Comment


              • #67
                Hva stod det i spesifikasjonene?
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #68
                  Samme serienummeret, spesifikasjon og dimensjoner.
                  ?

                  Comment


                  • #69
                    Hmf.. Skulle ønske jeg så denne tråden for noen måneder siden, da jeg måtte ha nytt batteri. Ble Biltema-batteri da, men vanlig syrebatteri på 71 ah. Men men, funker vel greit det også..
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #70
                      Var og fikk meg et 80amp agm batteri, så når jeg får på plass anlegget blir det spennende og se

                      Comment


                      • #71
                        Var på biltema i dag etter jobb, og så på de grå agm batteriene. de så ganske slitte og brukte ut, så jeg valgte de gule Kom hjem og målte 12.72V på dem, så nå holder jeg på å lade dem.
                        ?

                        Comment


                        • #72
                          Spm: er ikke ca. 12.8V det et batteri har i hvilespenning? Dvs, er ikke da et 12V batteri "fult"?
                          Last edited by Jørgen; 27-03-2013, 03:22.
                          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Jørgen View Post
                            Spm: er ikke ca. 12.8V det et batteri har i ladespenning? Dvs, er ikke da et 12V batteri "fult"?
                            lade spenning skal ligge rundt 13.8 - 14.5

                            et fulladet batteri skal ha hvilespenning på 12,6V pluss minus. 75% ladet 12.4V, 50% ladet 12.2V ca.

                            rett meg hvis jeg tar feil nå
                            Last edited by Hagalien; 26-03-2013, 16:48.
                            FI SP4
                            LIB
                            Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                            DD4LIFE

                            Comment


                            • #74
                              Ok, da er jo batteriet til Question Mark friskt og fult da, hvis det var hvilespenning han målte. Trenger vel ikke lade det da?
                              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                              Comment


                              • #75
                                Skjønner heller ikke hvorfor han lader det når det allerede virker fulladet.
                                Last edited by Tommy.R; 27-03-2013, 13:19.
                                B2 A U D I O

                                Comment

                                Working...
                                X