Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joakim's T5 Transporter - Prosjekt "EmmaBil-2008" på under én uke.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takker for hyggelige meldinger guttærr!

    Nå var ikke poenget med å legge ut denne tråden, å få flest mulig tilbakemeldinger, men vise at det ikke er så veldig vanskelig å få til en konkurransedyktig EMMA-bil! Det tar ikke så lang tid og man trenger ikke det siste nye/dyreste av utstyr for å hevde seg, om man gjør ting riktig og deltar i riktig klasse!
    Håper denne tråden fører til at flere får vekk "frykten" for å delta!

    Man kan kanskje kalle det "poenghoring", men greia er at bilen ble bygget slavisk etter regelboka og planlagt godt for å oppfylle og utnytte de krav som gjelder i denne klassen!

    Denne bilen var med på 2 "normale" konkurranser for å kvalifisere til NM, og gjorde det veldig bra i begge delkonkurransene, da mot andre veldig harde konkurrenter!

    Advanced klassene ble slått sammen på disse 2 konkurransene:

    Resultater fra Lånkebanen i Hell 31.08.2008: (første konkurransen med T5'en)
    Poeng-------------------------------------------------Inst. Lyd Totalt
    1. Jonny Børset Advanced Unlimited------------145 258.0 403.0
    2. Jon Harald Brønstad Advanced 5 Channels-149 250.0 399.0
    3. Joakim Skovlund Advanced 5 Channels------145 244.0 389.0
    4. Håvard Støen Advanced Unlimited------------119 221.0 340.0

    Resultater fra Rudskogen 06.09.2008:
    1. Erik Andre Nordby Advanced Unlimited------150 266.0 416.0
    2. Joakim Skovlund Advanced 5 Channels------148 261.0 409.0
    3. Håvard Støen Advanced 7 Channels---------141 229.0 370.0
    4. Geir Hviid Advanced 7 Channels--------------119 202.0 321.0

    Resultater fra NM-2008:
    Anders Fleischer Advanced 5 Channels---------148 267.0 415.0
    Joakim Skovlund Advanced 5 Channels---------143 237.0 380.0

    Håvard Støen Advanced 7 Channels------------128 218.0 346.0
    Tony Bardalen Advanced 7 Channels------------88 222.0 310.0

    Jonny Børset Advanced Unlimited---------------147 264.0 411.0
    Erik Andre Nordby Advanced Unlimited---------150 257.0 407.0
    Eirik Aspaas Advanced Unlimited-----------------139 240.0 379.0

    Som man ser, så ligger ikke denne "enkle" bilen så alt for langt etter de avanserte byggene i poengscore!
    Det er heller ikke nødvendig og ha den mest strøkne bilen i Norge for å vinne.. Noe Bmw'en min er ett godt eksempel på! Den er "noe" mere avansert bygget enn T5'en, men den er langt fra noen eyecatcher av utseende. At den også er en bruksbil til daglig, uansett årstid, er kanskje også greit å ta med...
    Den slo ut mange biler med utstillingslook på EM, og fikk full score på installasjon og veldig høy score på lyd. Så ikke bli hjemme fordi om du har en bil som ikke er av utstillingsstandard utseendemessig!

    Dette er da "advancedklassene", det er klasser hvor bilens totale design og utseende blir bedømt (master og expert), men det finnes lavere klasser for de som ikke jobber i bransjen, eller er dommere, eller på annen måte har fått hjelp gjennom sponsing o.l.
    I klassene Entry og Experienced, er det enkelt og komme igang med konkurranser og nivået er ikke så høyt at det bør skremme noen fra å delta!

    Mye av moroa er jo å få muligheten til å utvikle seg selv og bilen sin, og ikke minst treffe andre gærninger som liker denne hobbyen!
    Synes det er synd at "vi" har fått rykte på oss for å være en gjeng blaserte sq-hoder, for det kan ikke være lengre fra sannheten! Jeg og mange andre har blitt veldig godt mottatt og har kommet langt på den korte tiden jeg har vært med som dommer og deltaker! Resultatene har ikke kommet av seg selv, og hadde ikke skjedd uten hjelp fra de mere erfarne i gamet!

    En veldig god og interessant start, er å delta på dommerkurs hos Ketil Skjei i mars/april! Lærerikt og en fin måte og bli kjent på!

    Håper det kommer mange nye folk og nye biler på konkurransene i år!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #17
      regner med at jeg kommer til å bli med i år, har aldrig vært med på det før, så blir atig å prøve, noe jeg burde tenke på?
      synn ikke regelboka finnes på norsk for min del, har lese og skrive vansker, og har aldrig klart å lært meg engelsk
      Last edited by simso; 04-02-2010, 18:18.
      VW Golf 4
      Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
      Simen Sormbråten

      Comment


      • #18
        Ja hadde vært greit å fått ting på norsk, Er vell ganske mange tekniskte ord også og man kan lett miste ord i oversettelser

        Men Denne tråden fikk meg litt mer gira på Emma, jallefall en NeDD sin tråd
        Får se om eg klare å få valgt meg komponent sett så eg får startet :P

        Men er det planer om å få noen konkuranser nermere rogaland?
        Audi A6.
        Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

        Comment


        • #19
          hei..
          bare lurte , fins det noen bedre bilder av de ML500R elementene når dem montert i bilen?

          Comment


          • #20
            Har ikke disse bildene liggende noe sted Joakim?
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Hifonic View Post
              Har ikke disse bildene liggende noe sted Joakim?
              Jo det skulle jeg tro... Ligger på face, men fb har endret bildeadresser på endel bilder...
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #22
                Stemmer, skal se der etter imspirasjon og tips
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Veldig fin tråd Joakim! Vil ikke love noe, men går jo faktisk an å ta familiebilen for å rigge opp til Emma deltakelse Når økonomien stabler seg så får vi se

                  btw. prøvde å legge deg til på Face

                  Comment


                  • #24
                    Joakim, finnes bildene noe sted på nett? Tenker særlig rundt bygging av kasse i passasjer setet

                    Comment


                    • #25
                      Skal se om jeg finner de.. Tror ikke de ligger på nett..
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • #26
                        Kult, takk

                        Comment


                        • #27
                          Jeg også vil gjerne ha bildene igjen
                          Har spurt deg på facebook for ikke lenge siden..

                          Comment


                          • #28
                            Bildene ligger mest sannsynlig på en pc som ikke starter, litt tålmodighet sa skal jeg finne dem.
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment

                            Working...
                            X