Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Okei. Da må jeg nesten ta av dekslet som er på innsiden, og se hva som skjuler seg.
    Men prøvde med ganske høyt volum uten skiltene på, og det lagde lyder da også,
    så jeg veit hvertfall at skiltet er i orden nå. Skal se mer inni der imorgen jeg.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Jording av batteri

      Da har jeg endelig kommet i gang med "The Big Three"...
      Starta med det enkleste (tror jeg?), som er batteri-jord.
      Brukte en meter med 53mm^2 (LIB-kabelen). Klargjøring:












      Hadde egentlig tenkt til å bruke en bolt på hjultårnet
      som jordingspunkt, men diameteren på bolten var jo
      aaaaaltfor tykk til det, så jeg måtte finne et annet
      sted å jorde. Da ble det i ramma over torpedovegg:








      ^ Mitt flotte batteri. Nå ble ikke denne jordinga helt
      som jeg hadde tenkt, men dette vil vel også funke greit?
      Hvis ikke har jeg null problemer med å gjøre jobben på nytt.
      Punktet jeg valgte pussa jeg ned til bart metall. I mine øyne
      var det et greit punkt uten masse sveisa plater oppå hverandre.
      Det var to kabler som var jorda der fra før av, nå har hvertfall
      de god forbindelse med batteri. Hva tror dere folkens??
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Hvorfor brukte du så liten kabelsko med joringen ? står det 16mm2 ? :O
        Mvh
        Andreas Moen Sæterbø
        Golf mk2
        Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

        Comment


        • Ble bra det der. Skal jo ikke ha noe å si at du legger en ekstra jordingskabel.
          sigpic

          Comment


          • sikring skal vel kun være på positiv leder.

            jeg ser ihvertfall ikke noe poeng i å ha sikring på negativ kabel.
            ihvertfall ikke så lenge den er forsvarlig festet.

            den negative lederen vil jo ikke korstlutte noe om den løsner og kommer i gods.
            eneste dersom den kommer borti den positive polen på batteriet, men det skal jo litt til sålenge den er festet på en forsvarlig måte.

            ser bra ut dette TTT men hvorfor bruker du så liten kabelsko?
            ikke at det har noe å si egentlig.
            Mvh Tony Andrè
            Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
            Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

            Comment


            • Originally posted by moeN View Post
              Hvorfor brukte du så liten kabelsko med joringen ? står det 16mm2 ? :O
              Vet ikke helt jeg, var liksom den største jeg hadde liggende. Så gadd jeg ikke å kjøre og kjøpe større.

              Originally posted by TheCharger View Post
              Ble bra det der. Skal jo ikke ha noe å si at du legger en ekstra jordingskabel.
              Takk skal du ha. Tror dette funker ja

              Originally posted by GENEXXA
              Har du sikring på jordingen?
              Er det noe som må være?
              Neh...

              Originally posted by Toby91 View Post
              sikring skal vel kun være på positiv leder.

              jeg ser ihvertfall ikke noe poeng i å ha sikring på negativ kabel.
              ihvertfall ikke så lenge den er forsvarlig festet.

              den negative lederen vil jo ikke korstlutte noe om den løsner og kommer i gods.
              eneste dersom den kommer borti den positive polen på batteriet, men det skal jo litt til sålenge den er festet på en forsvarlig måte.

              ser bra ut dette TTT men hvorfor bruker du så liten kabelsko?
              ikke at det har noe å si egentlig.
              Bare gjorde det denne gangen. Trodde kanskje den passa bedre rundt boltene til bilen osv.
              Som du sier har det jo ingenting å si, er jo bare snakk om en cm. som har mindre kordeller.
              Det er festa på en forsvarlig måte ja, så det går nok bra. Skal feste kabelen bedre også.

              Idag eller imorgen står det nytt kabel-prosjekt på tur,
              og det er å legge opp nye høyttalerkabler (aktiv deling).
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • hørest bra ut
                følger med her.
                Mvh Tony Andrè
                Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                Comment


                • Fin ny spiller ja
                  Et tips, trekk opp nye ledninger direkte fra batteri til spilleren, da vet du vertfall at det er bra.
                  Er jo tross alt signalkilden til anlegget, litt dårlig jording så har du støyen der. sier ikke at det er slik på din bil, men det er ofte skralt det som ligger orginalt

                  Comment


                  • Ja, jeg har faktisk 10mm^2 strømkabel av sølv. Tror den er akkurat lang nok så jeg kan legge opp + og - direkte fra batteri til spiller.
                    Synes ikke det er noe særlig støy, men er nok lurt som du sier så jeg gjør det snart også. Eneste jeg kan si på,
                    er at CD'ene stopper opp litt hvis jeg kjører over kraftige kanter så bilen blir rysta. Men det skjer vel uansett?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Fra dynamo til batteri.
                      har du original ledningen der pluss 53mm2 Lib kabel?.
                      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                      Comment


                      • Originally posted by titus41 View Post
                        Fra dynamo til batteri.
                        har du original ledningen der pluss 53mm2 Lib kabel?.
                        Nei, har jo bare brukt det jeg hadde igjen nå,
                        og da dro jeg den LIB-kabelen fra batteri til jord.
                        Men den er i tillegg ti lden originale 10mm^2-kabelen ja.

                        Forresten så gjorde jeg og 'go4life' en liten oppdatering i bilen igår (ingen bilder ):
                        Kjøpte inn flere høyttalerkabler, og en GZ-signalkabel til - så delte vi aktivt.
                        Kobla opp 5.25"-midbass/mellomtonene på nye 2.5mm^2-høyttalerkabler
                        direkte inn på Alpinen sin kanal 3 og 4, og signal inn på 'rear' på spilleren.
                        Til diskant brukte vi de 1.5mm^2-kablene som lå fra før av, kobla dem
                        opp på kanal 1 og 2, også signalkabel inn på 'front'-RCA på 9855r.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Var ikke F200, men MRP-M650. Desverre har jeg ikke det, har ikke hørt noe fra han på en liten stund heller...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • Den er grei. Et øyeblikk...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Får live litt opp med noen bilder, siden det ble dårlig med det sist.
                              Idag har jeg klargjort for justering/tidskorr., målte avstandene...


                              ^ Venstre diskant: 85 cm


                              ^ Venstre mellomtone/midbass: 100 cm


                              ^ Høyre diskant: 125 cm


                              ^ Høyre mellomtone/midbass: 127.5 cm


                              ^ Subben bak: 130 cm (ca, er det vveldig nøye??)

                              Også har jeg irritert meg skikkelig over en vibrasjonslyd (under kjøring) rundt spilleren.
                              Syntes det hørtes ut som ramma rundt som vibrerte inntil noe, men jeg tok ut den og
                              kjørte litt men lyden var der ennå. Så tok jeg ut hele spilleren, og da var lyden helt
                              borte - så flytta jeg litt på diverse kabler o.l. bak spilleren for å høre om det hjalp.
                              Men det hjalp ikke, så jeg tror rett og slett det må være noe i fronten på spillern
                              som ikke sitter helt e.l. - er rimelig sikker på det. Men hvordan ordne opp i det!?




                              Originally posted by GENEXXA
                              Åja. Slik og forstå.

                              Er jo bare og ta en telefon og høre med han
                              Snakka med han ista forresten. Han så ingen skader, og har ikke målt noen "feil" noe sted ennå,
                              men han hadde testa den og den låt ikke som den skulle da heller. Han skulle se mer på den til uka...
                              Så da blir det nok til at jeg kjører litt rundt med Dynabel BF7501 en liten stund til (okei Christian? )
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Merket du forskjell med aktiv deling?
                                Bmw e34 520:
                                Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                                Comment

                                Working...
                                X