Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf SPL 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eirik Aspaas
    replied
    har sett dynabel dB biler de har som regel 4-5x så mye watt som oss andre og spiller ikke bemerkelsesverdig mye høyere.. men for all del.. en del spiller jo høyere

Leave a comment:

• BeemerZ1
    replied
    Originally posted by klovnster View Post
    tror ikke dynabel forsterkerene har samme kontroll på elmentene som en us amps forsterker.. dessuten tviler jeg litt på disse dynabel watta

ot: stian, du kommer på rudskogen?
    Det vet vi jo ikke, siden vi ikke har testet den... Og det er mange andre forsterkere som er bra
    Ser ikke noe grunn til å tvile på de wattene egentlig. Er mer tvilende til f.eks. SS pga. idiotisk markedsføring.

Ja, kommer til Rudskogen

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied
    tror ikke dynabel forsterkerene har samme kontroll på elmentene som en us amps forsterker.. dessuten tviler jeg litt på disse dynabel watta

ot: stian, du kommer på rudskogen?

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Har ikke sagt jeg skal bytte, men en tanke..er disse, bf7501 ampene greie nok da, tror du stian, bare de får nok strøm??

Leave a comment:

• BeemerZ1
    replied
    ville heller gått for us amps
    Of course you would... Hehe!

Men hvorfor plutselig bytte forsterker igjen??

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Og hvorfor det? Noe galt me memphis ampen eller spl dynamics?

Leave a comment:

• Eirik Aspaas
    replied

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Nå vises det seg at jeg muligens får kjøpt et MT element uten forsterker, så vi får se hva jeg gjør med SX18 elementet når det blir fikset. Sikkler egentlig mest på MT serien av RE, da dette er beregnet for dB drag og det er det jeg er ute etter, så mye mengder med bass som overhode mulig. Sett litt på Memphis ampene eller SPL Dynamics ampene, de selger dem på www.dreamtm.no . Noen som har noen erfaringer med disse? Memphis Caraudio MCD-4KW em slik på en MT15 i en ganske så stor kasse, hadde vell gjort seg. Ble just ikke noe økonomi prosjekt nå ser jeg..

Leave a comment:

• _mayhem_
    replied
    Synd det med subben, Tommen. Rakk ikke en gang og få en lytt jeg jo

Hold oss oppdatert om fremdrift da

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Originally posted by BeemerZ1 View Post
    Ser ikke at den forsterkeren din skal trekke så sinnsykt mye strøm at du må gjøre noe spes med batteriene. Et bra batteri plassert hvor som helst i bilen burde funke bra nok. Men du vil få litt lavere spenningsfall om det er plassert bak.
    Jeg ville kanskje valgt de to små batteriene...
    900DC er ganske så bra til prisen, men alle de andre dyrere batteriene er bedre på alle måter.
    Så hva om jeg bruker det batteriet som er frem nå da, og et HC800 batteri bak ved ampen? Og jeg kan vell bare fortsatt bruke den ampen jeg har fra før, og karnsje skaffe en til? Hvordan er de tørrbatteriene da? En kamerat sier de er knallgode, og de tåler enormt mange utladninger..?!

Leave a comment:

• dBcompaniet
    replied
    Eneste måten å finne utav om signalet klipper er å bruke ett oscilloskop og bruke samme element som last på utgangen.
    Kan bare glemme å måle seg frem til dette med strømtrekk og spenning.

Leave a comment:

• BeemerZ1
    replied
    Originally posted by Tommen View Post
    Men kan noen fortelle meg om hva som ville funket best av f.eks HC600 bak ved ampen, og et HC800 frem i motorom, eller et HC2400 i motorrom alene, og ikke noe bak? Og funker Maxxima 900DC batteriene bra? Hva mener folket om tørrbatterier? OG de kablene jeg skal skifte er følgende: - på batteri til chassiet, + på batteri til dynamo, jorde chassiet på dynamoen? Flere?
    Ser ikke at den forsterkeren din skal trekke så sinnsykt mye strøm at du må gjøre noe spes med batteriene. Et bra batteri plassert hvor som helst i bilen burde funke bra nok. Men du vil få litt lavere spenningsfall om det er plassert bak.
    Jeg ville kanskje valgt de to små batteriene...
    900DC er ganske så bra til prisen, men alle de andre dyrere batteriene er bedre på alle måter.

Leave a comment:

• BeemerZ1
    replied
    Originally posted by Tommen View Post
    Pål sa at ved klipping får jeg ikke dette på garantien, men det vet jo ikke jeg eller noen andre om det er. Såklart kan vell karnsje det være mest logisk, ikke vet jeg. Men jeg får begynne å oppgradere litt kabler til uka da, og få laget noen kasser til 2 par høyttalere så jeg får litt diskant iallefall Skulle vell holde en liten stund med md3d ampen? Eller er det noen andre som har forsalg til en annen amp? Får den 400001 ampen til RF til rett under 10k ny da, men litt skeptisk til RF...
    Du kan finne ut om signalet var klippet!
    Spill 50 Hz sinus ved høyeste volum du har spilt på og mål AC-spenning i signalkabelen som går inn på forsterkeren.
    Så kontrollerer du at denne spenningen ikke er høyere enn det du har justert gain til på forsterkeren.
    Husk å ikke spille med andre høyttalere da de kanskje ikke tåler det...
    Ser nå at dette ikke blir lett, er jo ingen skala på forsterkeren!
    Men det står at 0,2 V er max og 6 V er min, så kan du jo bare finne ut sånn ca hva du har justert den på.

Så en annen måte å finne det ut på:
    Du trenger et element å koble på forsterkeren.
    Mål AC strøm og AC spenning på elementet når du spiller ca tuningfrekvensen på full guffe.
    Jeg ville begynt litt forsiktig og sett litt hvilke resultater du fikk av impedans/effekt.
    Så lenge du ikke overstiger effekten forsterkeren skal levere ved en viss last skal det ikke være noe nevneverdig klipping.

Leave a comment:

• Tommen
    replied
    Men kan noen fortelle meg om hva som ville funket best av f.eks HC600 bak ved ampen, og et HC800 frem i motorom, eller et HC2400 i motorrom alene, og ikke noe bak? Og funker Maxxima 900DC batteriene bra? Hva mener folket om tørrbatterier? OG de kablene jeg skal skifte er følgende: - på batteri til chassiet, + på batteri til dynamo, jorde chassiet på dynamoen? Flere?
    Last edited by Tommen; 02-09-2007, 16:31.

Leave a comment:

• Jonny.B
    replied
    Originally posted by BeemerZ1 View Post
    Ja, det er klart!
    Har alltid sagt at kabling er 1. pri når det gjelder strøm
    da er vi enige da

Leave a comment:

Working...
X