Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hammernes: Galant Avance JBL / Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    begyner å like den 9887 ja=) må nesten ha den pc muligheten å da, begyner prisen å rulle på seg noe:S må nesten høre på prise med noen......

    for å være enda mer ot så fant jeg noe på bilradiospesialistens hjemme side
    som var ganske komisk :P :

    Rockford Fosgate Power T40001BD
    -this is the amp . . !!
    Patentert "Class BD" teknologi og ingeinørkinst på høyt nivå gir denne forsterkeren opp til 4000 Watt RMS med en utrolig effektivitet på 75% !!!

    utrolig effektivitet! heh
    Aleksander Hammernes
    Trondheim (Hitra)
    JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

    Comment


    • #32
      Originally posted by Engen Audio View Post
      EA: stikker den spillern så langt langt ut at den krasjer i girspaken så har du montert den på feil sted
      Var vel å ta i at man ikke for bilen i gir, jeg liker bare ikke at den bygger som den gjør, ser ut som en klump der den står.. er min personlige mening, spilleren er kjempebra, men kommer nok ikke inn i bilen min.


      voldsomt i mine øyne

      Når det gjelder P88RS som jeg selv har i daglig bilen, så er det en meget bra spiller, og jeg vil tro at det kan være lett å trykke seg bort på noe.

      Når dere har testet den samme spilleren på det samme utstyret, var instillingene relativt like da ??
      som sagt, helt enig i at det er en bra spiller.. er KUN designet jeg ikke liker

      jeg har ikke testet den på samme utstyr så jeg vet ikke.
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #33
        Originally posted by Hammernes View Post
        begyner å like den 9887 ja=) må nesten ha den pc muligheten å da, begyner prisen å rulle på seg noe:S må nesten høre på prise med noen......

        for å være enda mer ot så fant jeg noe på bilradiospesialistens hjemme side
        som var ganske komisk :P :

        Rockford Fosgate Power T40001BD
        -this is the amp . . !!
        Patentert "Class BD" teknologi og ingeinørkinst på høyt nivå gir denne forsterkeren opp til 4000 Watt RMS med en utrolig effektivitet på 75% !!!

        utrolig effektivitet! heh
        Du vet at den forsterkeren der er målt ved 12.8V ja? Så det vil si at om en får tak i en slik forsterker så er den så underrated at det er sykt. De der yter opp mot 5000wRms..... Så ja det ER syke forsterkere
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #34
          tviler ikke på effekten.... på ingen måtte... men hvis det er en klasse bd forsterker som det står så er det sykt dårlig effektivitet....
          Aleksander Hammernes
          Trondheim (Hitra)
          JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

          Comment


          • #35
            Originally posted by Hammernes View Post
            tviler ikke på effekten.... på ingen måtte... men hvis det er en klasse bd forsterker som det står så er det sykt dårlig effektivitet....
            75% er slett ikke dårlig effektivitet, tviler på at forsterkeren min har effektivitet på over 50%. For å ikke snakke om hvor ineffektiv en høyttaler er.... Nei du, det meste av effekten vi svir av blir til varme.
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #36
              Originally posted by spade View Post
              75% er slett ikke dårlig effektivitet, tviler på at forsterkeren min har effektivitet på over 50%. For å ikke snakke om hvor ineffektiv en høyttaler er.... Nei du, det meste av effekten vi svir av blir til varme.
              Werd Varmetap er vår verste erkefiende innenfor bilstereo i mitt syn!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #37
                Originally posted by LLH View Post
                Etter det jeg har skjønt skal det ikke være mulig og trykke seg bort med Audyssy labs EQ`en i den, pga at den KUN funker med calibrasjons micen.. har du ikke den har du bare 5/7 bånd og tenke på.
                Det er delvis riktig, men i tillegg har du flere muligheter for manuell justering. Disse manuelle justeringsmulighetene fungerer dog ikke når MultEQ er innkoblet. Har ikke fått lekt for mye med den spilleren enda, men gleder meg til det kommer om ikke så lenge. Brukergrensesnittet virker uansett å være rimelig greit på denne modellen.
                Glenn Solie

                Frittstående konsulent

                Comment


                • #38
                  sånt auto eq greier klarer aldrig å erstatte øret uansett,er ikke akkurat noe nytt system,pioneer har jo hadt det siden p99 kom for 100 år siden.
                  "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Jonny.B View Post
                    sånt auto eq greier klarer aldrig å erstatte øret uansett,er ikke akkurat noe nytt system,pioneer har jo hadt det siden p99 kom for 100 år siden.
                    Pioneer har faktisk hatt det lenge før P99.. Jeg har hatt en Eq sak som heter DEQ-9200, tror jeg kjøpte den i 1994. Også kan jeg huske at jeg var overimponert over en kar som hadde ett vanvittig Pioneer komponentsystem i en Porscheboble, med målemic til eq'en.. Fresa rundt på jordene på moped, så det må ha vært rundt -86/-87.. Det var ett imponerende anlegg på den tida, 2x12" og flere forsterkere! Husker han briefa bra mye med den målemic'en..
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #40
                      jeg vet om den støy boxen ja,men det var ikke en cd spiller,som det er snakk om her...første generasjon ODR hadde også egen "datamaskin" som justerte lyden,og det er leeeenge siden.
                      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Jonny.B View Post
                        sånt auto eq greier klarer aldrig å erstatte øret uansett,er ikke akkurat noe nytt system,pioneer har jo hadt det siden p99 kom for 100 år siden.
                        Jeg er klar over at det ikke er noe nytt Jonny, men det som er litt nytt her er kvaliteten på denne. Audyssy Labs som har utviklet denne prosessoren driver kun med dette. Rent teknisk kan en autokalibrering gjøre en vesentlig bedre jobb enn 99% av brukerne så lenge kvaliteten er god nok på prosessoren. Når det gjelder å tune etter preferanser, kan ingenting erstatte det menneskelige øret, det er jeg helt enig i.

                        her er info om denne prosessoren: MultEQ XT
                        Glenn Solie

                        Frittstående konsulent

                        Comment


                        • #42
                          ser meget bra ut det systemet ja,og det er riktig som du sier,dette vil hjelpe den "vanlige" bruker vanvittig mye!
                          "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                          Comment


                          • #43
                            legger ut noen bilder av litt arbeid som ble gjort i helgen.
                            monterte høytalerene for å prøve lytte.

                            monterte diskanter i dørtreket bak.







                            Last edited by Hammernes; 05-09-2007, 19:18.
                            Aleksander Hammernes
                            Trondheim (Hitra)
                            JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                            Comment


                            • #44
                              åså noen bilder av det som ble gjort freme. glemte ta bilder av diskant plaseringen, men brukte opp bare det som var orginalt.





                              Aleksander Hammernes
                              Trondheim (Hitra)
                              JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                              Comment


                              • #45
                                slenger ut noen bilder av elementet også.




                                Aleksander Hammernes
                                Trondheim (Hitra)
                                JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
                                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

                                Comment

                                Working...
                                X