Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hammernes: Galant Avance JBL / Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Jonny.B View Post
    kommer sikker an på hvor "god" lytteren er til å høre forskjeller også,alpine har anneledes lyd enn pioneer,det skal ikke mye til får å høre,så får smaken til den enkelte person avgjøre vilken lyd som faller mest i smak...jeg er ikke i tvil.
    Så klart! Og kommer jo ann på lydsignaturen til resten av utstyret også. Fikk bare inntrykket at han mente at Pioneer hadde dårlig lyd Noe den absolutt IKKE har!
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Hifonic View Post
      Så klart! Og kommer jo ann på lydsignaturen til resten av utstyret også. Fikk bare inntrykket at han mente at Pioneer hadde dårlig lyd Noe den absolutt IKKE har!
      Pioneeren er sikkert ikke dårlig, bare at Alpine er mye bedre.

      Comment


      • #18
        ja, jeg skulle gjerne hørt forskjellen... hører jo dere er litt skeptiske til 88rs...
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #19
          jeg skal ikke si at det ene eller det andre er bedre , men det som er avgjørende er montering, og ikke minst den som justerer.. en ting jeg setter stor pris på hos pioneer er brukervennligheten, jeg synes alpine er tung å bruke i forhold. men det er en vanesak jeg har hørt begge, å jeg vil ikke si alt noen låter bedre en den andre, begge fikser jobben bra spør du meg.

          Comment


          • #20
            som jeg sa,de låter forskjellig,å da blir det smaken til den som skal ha den som får avgjøre det pioneer har sin styrke på de lavere frekvensene,og alpine på de høyere frekvensene,det er iallefall min oppfattning,kanskje en "kloning" hadde vært noe?
            Og det med menyen på alpine kan vel sammenlignes med nokia og ericson mobiltelefoner,jeg har egentlig store problemer med å ringe med en nokia telefon,og de med nokia skjønner ikke en dritt av ericson.
            Last edited by Jonny.B; 25-08-2007, 12:01.
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

            Comment


            • #21
              Eneste jeg ikke liker med p88rs er at den stikker så langt ut av dasjbordet at det kan i noen biler bli problematisk å sette bilen i første gir

              Har hatt 9855r selv og var kjempefornøyd, byttet kun fordi jeg skulle ha større og bedre. Holdt meg til alpine forøvrig ved å kjøpe 9965r

              Har hørt p88rs også og den låter veldig bra den og, men jeg har ikke hørt p88rs og 9855 på samme utstyr, forsterkere og høyttalere så jeg kan ikke si hva jeg likte best lydmessig.
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #22
                Originally posted by autod View Post
                jeg synes alpine er tung å bruke i forhold. men det er en vanesak
                De kunne bytta ut den glidebaren, så hadde den vært så evig mye lettere å bruke!

                Men ja, du må lese litt i manualen på Alpinen første ganga
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  ja den er iallefall ubrukelig, men den har jeg ikke testet stort egentlig, synes generelt å pioneer er lettere å bruke.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by autod View Post
                    ja den er iallefall ubrukelig, men den har jeg ikke testet stort egentlig, synes generelt å pioneer er lettere å bruke.
                    Dem har vel med god grunn gått bort fra den glidesaken, heldigvis.

                    Så utrolig tungvint å bruke, og holde inne meny-knappen for å gå tilbake i menyene. Huff. P88RS var i så henseende meget meget enkel å bruke, gikk mye fortere å gå inn i menyene og forandre litt og så ut igjen.

                    Comment


                    • #25
                      Alpine er litt knotete ja. Men man blir fort vant til dem.. Kansje det er med hensikt at f.eks crossover, TA, og EQ menyen ligger litt tungvindt til... hvem vet.. Sørger i alle fall for at man ikke ved uhell klarer og endre på ting..
                      sound.vision.soul

                      Type R

                      Comment


                      • #26
                        Nye CDA-9887R er meget interessant. Den har bl.a MultEQ prosessor i fra Audyssey Labs, og med sine 500 ulike korreksjonsmuligheter er faren stor for både å trykke seg bort, eller treffe riktig. Noe av det mest interessante med denne spilleren er muligheten til å få en forhandler som har en ekstern kalibrasjonsenhet til å justere spilleren inn via en bærbar pc. Dette korter ned justeringtiden ganske mye.
                        Glenn Solie

                        Frittstående konsulent

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Erik André View Post
                          Eneste jeg ikke liker med p88rs er at den stikker så langt ut av dasjbordet at det kan i noen biler bli problematisk å sette bilen i første gir

                          Har hatt 9855r selv og var kjempefornøyd, byttet kun fordi jeg skulle ha større og bedre. Holdt meg til alpine forøvrig ved å kjøpe 9965r

                          Har hørt p88rs også og den låter veldig bra den og, men jeg har ikke hørt p88rs og 9855 på samme utstyr, forsterkere og høyttalere så jeg kan ikke si hva jeg likte best lydmessig.
                          EA: stikker den spillern så langt langt ut at den krasjer i girspaken så har du montert den på feil sted

                          Når det gjelder P88RS som jeg selv har i daglig bilen, så er det en meget bra spiller, og jeg vil tro at det kan være lett å trykke seg bort på noe.

                          Når dere har testet den samme spilleren på det samme utstyret, var instillingene relativt like da ??
                          Mvh
                          Lars Engen

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by MT LydCenter View Post
                            Nye CDA-9887R er meget interessant. Den har bl.a MultEQ prosessor i fra Audyssey Labs, og med sine 500 ulike korreksjonsmuligheter er faren stor for både å trykke seg bort, eller treffe riktig. Noe av det mest interessante med denne spilleren er muligheten til å få en forhandler som har en ekstern kalibrasjonsenhet til å justere spilleren inn via en bærbar pc. Dette korter ned justeringtiden ganske mye.

                            Etter det jeg har skjønt skal det ikke være mulig og trykke seg bort med Audyssy labs EQ`en i den, pga at den KUN funker med calibrasjons micen.. har du ikke den har du bare 5/7 bånd og tenke på.
                            sound.vision.soul

                            Type R

                            Comment


                            • #29
                              Er vel ikke alltid en slik kalibreringssak treffer 100% heller, så man vil fikse litt selv etterpå. Audessey har fått mye skryt som romkorreksjon i hjemmekinoutstyr og står i blant annet Denon, Onkyo og Marantz. Har ikke vært så mye borti Audyssey selv, men har prøvd en annen kalibreringssak en god del og den er verken gammel eller dårlig, men jeg gjør en god del forandringer etter at den har gjort sitt. Da på nivå på høyttalere og delefrekvenser, har forstått det slik at mikrofonen påvirkes mekanisk og derfor kan korreksjonen går på noen smeller.

                              Noen som vet hvor avansert Audyssey som kommer i denne Alpine'en? Retter den kun nivå og frekvensgang eller tar den for seg stående lydbølger med mer også?
                              Alpine
                              Audison
                              Hertz
                              Soundstream

                              Comment


                              • #30
                                http://www.alpine-europe.com/index.p...nt_technology0
                                sound.vision.soul

                                Type R

                                Comment

                                Working...
                                X