Announcement

Collapse
No announcement yet.

Johanns B2 pickup | 05 Navara | SQL | Team xmax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Stille før stormen får vi håpe😉

    Har tenkt litt over problemstillingen med flere elementer i samme "kasse" og vil tro de påvirker verandre.
    Om dette vill virke negativt kan ikke jeg svare på, men man kan jo prøve og høre.

    Selv velger jeg og sette 10" i bakdørene og 2 like 6.5" i fremdørene.
    Hadde jeg funnet et godt sql 8" element kunne jeg prøvd det i fremdørene også.

    Jeg blir nok og prøve meg frem litt.

    Flere elementer, mere som må justeres.

    Comment


    • #32
      lag kasse til 6,5 som skal deles til 55hz. Det er min erfaring. Til de andre spl mellomtonene kan fint spille i døra uten noe stress Vurderte å gjøre det samme i stratusen selv


      mvh kim

      Comment


      • #33
        Good plan. Må bare handle mer forbruksting som herder til polyester. Må bruke ganske mye i blandingen ved kalde temperaturer synes jeg. Har dessuten fått et lite tilbakeslag. Den ene av dørpanelene fikk byller! Set dannet seg svære bobler. Trolig gass eller ufullstendig herding av glassballong-sparkelet jeg brukte i bunnen på denne. Sjekk ut bildene, sparkelet under så ut som porøs upusset sement!
        Bortsett fra byllepest er fremgangen god!





        Og jeg har sagd hull i døra. Trengte litt mer plass for å få inn magneten. De HN6P elementene er brutale.
        never enough!

        Comment


        • #34
          Hvor er du å henter mdf/finerplater? Noen som er greie å bestille ifra eller ligger med noe inne i området?

          Comment


          • #35
            Det er et godt spørsmål. Har kjøpt litt 12mm kryssfiner hos byggmakker Bardu. Det var bra pris på det. MDF hadde de ikke. De MDF-ringene jeg har brukt sålangt er laget av "emballasje-plater" på rundt 10mm. De får man stort sett gratis ved å spørre pent. Men de er jo ikke tjukke nok til å bygge subwooferkasse av!
            Skal faktisk høre med byggvaren på Andslimoen ila uka angående større dimensjoner. Vanligvis kan de skaffe alt på bestilling, de gjorde jeg sist på forrige vegg-bygg - men du må da regne med å handle for en del tusen kroner da det er minimumskvantum på bestillinger. Ellers så får du tak i på Finnsnes vet jeg. De har MDF av litt tykkelse pga Torbjørn (Bilpleiegarasjen) bestiller inn gjennom dem.
            never enough!

            Comment


            • #36
              Okei, byggvaren på Sjøvegan skaffer uten problem men kunne gå en stund mellom hver bestilling eneste fikk jeg vite, samme i Harstad. Får ta meg en telefonrunde til Harstad og Finnsnes så jeg får litt lyd i Tahoen.

              Comment


              • #37
                På'n igjen...
                never enough!

                Comment


                • #38
                  Var du ikke fornøyd med finish ?

                  Mvh Kim

                  Comment


                  • #39
                    Nei Kim, fargen ble litt feil. Liker egentlig fargen, men det er en for stor del å ha lakkert i den fargen midt i synsfeltet. Passformen var ikke bra nok, men nå er jeg nesten fornøyd med den. Tar en pause fra pirkearbeid.
                    Kan forøvrig varmt anbefale Biltemas nye glassfibersparkel. Funker som bare det til en veldig billig penge (er på min andre kilos boks nå).
                    Kan fraråde å male STORE flater med Bengalakk innendørs like ved soverommet (det er jevt bikkjekaldt utendørs her hos meg). Anyway; resultat ble pissesur samboer og misfornøyde husdyr. Skal poste bilder av det hele veldig snart hehe.





                    Last edited by bass-freek; 06-01-2016, 21:34.
                    never enough!

                    Comment


                    • #40
                      Forbereder mer kabling...







                      never enough!

                      Comment


                      • #41
                        Beklage, lite tips melom dør og interior høyttaler kabel bli fint å bruke plastbrett, det lit tryggere.

                        Comment


                        • #42
                          Hey. Tips liker vi!
                          Men har du et bilde, eller en link som forklarer litt bedre? Den gjennomføringen ut til døra går gjennom gummiproppen som sitter orginalt i døra (der er den trygg). Men ut fra selve kupeen har jeg bare borret hull, slipt ned kanten og brukt kabelstrømpe. Så der hadde nok litt ekstra beskyttelse vært lurt. Hadde planlagt å bruke silikon eller sikaflex etc.
                          never enough!

                          Comment


                          • #43
                            Jeg menner bruke gummy tetning (1) til bege plass - dør og karosseri og i melom plast PVC-kanal (2).
                            1
                            2

                            Beklage, min norsk er ganske dårlig...

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Renovatio View Post
                              Jeg menner bruke gummy tetning (1) til bege plass - dør og karosseri og i melom plast PVC-kanal (2).
                              Jeg forstår! Skal sette gummipropper der hvor det mangler. Men pvc-rør liker jeg ikke. Det er nok for stivt for min applikasjon. Hva mener folk egentlig om å trekke strøm under bil? Det gjorde jeg konsekvent på forrige bil, både med og uten plastbeskyttele. Synes det funka kjempegreit. Dette er derfor planen denne gangen også. Skal prøve meg på å jorde rett i bilens ramme også.

                              Liten teaser på dørpaneler; litt karbon-folie for å friske opp gamle deler!


                              Dempet litt med silent coat, deretter silent coat noise isolator.




                              Angående å bygge lukket kabinett til dørene. Jeg fant en fin måte å gjøre det på... Men polyesteren ville ikke herde. Ble blandet og penslet i ca -22 grader deretter 10 timer herding inni bilen med 2000W vifteovn. Ingen effekt. Det var våtere enn Justin Biebers scenegulv neste dag og fikk samme behandling som den gutten skulle hatt. (Revert bort med tang og kastet).
                              Last edited by bass-freek; 11-01-2016, 18:01.
                              never enough!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by bass-freek View Post
                                Angående å bygge lukket kabinett til dørene. Jeg fant en fin måte å gjøre det på... Men polyesteren ville ikke herde. Ble blandet og penslet i ca -22 grader deretter 10 timer herding inni bilen med 2000W vifteovn. Ingen effekt. Det var våtere enn Justin Biebers scenegulv neste dag og fikk samme behandling som den gutten skulle hatt. (Revert bort med tang og kastet).
                                Haha, artig lesing Du skal ha for innsatsen da
                                ?

                                Comment

                                Working...
                                X