Announcement

Collapse
No announcement yet.

STD Omega Bygg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zxsonnyxz
    replied
    Ja det var det jeg også merket i den forrige bilen, derfor er jeg litt redd for at noen skal sparke inn membranen om jeg lager det åpent. Har enda litt tid å finne ut av det da.

Har lært fra tidligere prosjekter at det er verdt å bruke litt tid på grunnarbeidet, det kan spare opptil flere timer pussing! Pussing er kjedelig, men samtidig litt gøy når man ser ting jevne seg ut og tar form

Ble veldig kaldt ute nå så får ta i bruk arbeidslampe og varmepistol så godt jeg kan! Har heldigvis en brakke med varme i jeg kan bruke. Oppdatering kommer i natt en gang regner jeg med

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Originally posted by zxsonnyxz View Post
    Gode forslag og jeg var såvidt inne på tanken om den siste typen, men la den litt fra da det ikke er helt den looken jeg er ute etter. Vurderer den litt mer nå siden jeg har tenkt litt på hvor godt beskyttet elementene burde være mot et evn. spark.
    Er utrolig hvor mange som ser ut til å la foten gli langs dørpanelet når de går ut eller inn. Mitt forslag var mer for subwoofere, og ubrukelig i denne sammensammenhengen

Fantastisk arbeid på panelet, og så lite sparkel etter første gangs pussing!

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Originally posted by MKLars1 View Post
    en ting, koffør bor du i Alta? Kunne jo bodd i Bergen eller litt lenger sør i alle fall så kunne du tatt min Omega når du e ferdig
    Har slekt rett utfor Bergen så kunne jo tatt en liten jobbferie

Venter på å se framgang i noen av de andre omegaene her

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    en ting, koffør bor du i Alta? Kunne jo bodd i Bergen eller litt lenger sør i alle fall så kunne du tatt min Omega når du e ferdig

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Gode forslag og jeg var såvidt inne på tanken om den siste typen, men la den litt fra da det ikke er helt den looken jeg er ute etter. Vurderer den litt mer nå siden jeg har tenkt litt på hvor godt beskyttet elementene burde være mot et evn. spark.

Har jo mulighet til å lage flere typer egentlig siden jeg vil lage de avtagbar, og se hva jeg liker best

Her er framgangen så langt i dag, har bare styrt i et par timer:

Fått trimmet bort alt av overhengende glassfiber

Beholder de originale festene

Etter nesten ett lag sparkel er egentlig formen der allerede

Skal på biltema etter mat å hente litt sandpapir, polyester og sparkel. Håper på å få fullført mesteparten av pussingen på det første panelet og lagt glassfiber på det andre før det er kveld Det avhenger litt av om polyesteren vil herde fort nok utendørs her i kalde nord.

Leave a comment:

• Question mark
    replied
    Hva med et tredje alternativ?

Jeg har kopiert bildene fra nettet.

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Jeg vet ikke om dette passer inn i prosjektet ditt i det hele tatt, men jeg så en plass hvor noen hadde fått formet til noen runde metal stenger som gikk over subben. Synes de var svært fine jeg

Dette var det beste bildet jeg fant i farten

Leave a comment:

• oddskii
    replied
    nr 2 hørtes egentlig mye penere ut hvis jeg forsto deg rett

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Lurer veldig på hvordan jeg vil lage grillene til dette her

De to mulighetene jeg tenker på er:
    - enten bruker jeg høyttalerstoff så det bare blir sort stoff i formen rundt elementene
    - eller så lager jeg hull i samme diameter som yttersiden av opphenget så jeg skjuler rammen, men man ser membranen på elementet.

Har ikke noen gode illustrasjonsbilder men dere forstår sikkert

Leave a comment:

• dezuna
    replied
    ser bra ut dette

Leave a comment:

• Question mark
    replied
    Du er ivrig du!

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Fikk gjort det jeg håpet på i dag Ser at jeg må være enda rausere med polyesteren for at det skal trekke skikkelig gjennom fleecen, men tror det går bra.

Pusset til en jevn flate, kunne også vert enda litt jevnere. Er viktig å se litt kritisk på alle stegene og hvordan man kan gjøre ting bedre for å lære og bli enda flinkere neste gang!

Her har jeg fått på to lag. Bruker biltema sin rulle og den demonterte seg etter 5 sekunder Er nødt til å ha noe locktite eller lim på skruen som er det for å få den litt mer brukbar. Viktig verktøy når man legger glassfiber!

Rulle, og flapjack skiva jeg kjøpte for å slipe stoffer av dørpanelet. Nyttige saker

Noe slikt skal det se ut

Får nok ikke gjort mer før mandag

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Nå som polyesteret har herdet kjennes det såpass stivt at jeg tror det går greit å ta det av uten at det mister formen helt. Mye lettere å legge glassfiber når man kan legge det på et bord og få hjelp av tyngdekraften og ikke kjemper mot den
    Er uansett så mye skruer of festepunkter her at det burde presses greit på plass selv om det vrir seg en smule.

Er og bygger på hytta i dag men i kveld rigger jeg nok opp i brakka og legger det som skal av glassfiber på døra

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Originally posted by zxsonnyxz View Post

Er også veldig lik avstand fra hode til mid og tweeter
    Liker knapp

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Helt rått!

Leave a comment:

Working...