Announcement

Collapse
No announcement yet.

STD Omega Bygg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MKLars1
    replied
    Tommel opp!!

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Snart ferdig

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Går fortsatt framover

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Høhø! Imponerende!

Leave a comment:

• Defus
    replied
    Halv 4 om natten!

That is some dedication!

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied

Da blir det klart for trimming og pussing neste

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Sakte men sikkert

Må flytte rundt på lyset for å nå over alle flater. Det er kjedelig å vente og jeg begynner å bli trøtt men legger meg ikke før glassfiber er på

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Blir vel aldri nok

Kommer langt med vanlige dempematter, og glassfiberen vil stive ekstra opp her ja.
    Det jeg gjør her er at dørpanelet festes både med de originale skruene og 8 treskruer til som går i de innerste platene som igjen blir skrudd og limt i døra så det blir solid og tett. Ved montering legger jeg noen gummilister mellom dette for å tette ytterligere. Legger stort sett et enkelt lag med vibrasjonsdempende matter, muligens to om det virker nødvendig noen plasser. Også dekker jeg så mye av døra jeg kan med akustisk dempende matter. Da tror jeg det er gjort en veldig god jobb med å få det så dødt som mulig

Leave a comment:

• oddskii
    replied
    Ingenting er egentlig godt nok for sondre

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Så glassfiber + dempematter blir ikke nok ?

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Ja jeg må prøve å få gjort så mye som mulig for sneen kommer :P

Kommer litt an på hvor og når jeg bestiller div. andre ting. Har brukt silent coat tidligere som jeg vet funker greit, men vurderer å teste LIB sine matter. Både vibrademp og akudemp havner da i dørene etter hvert De to litt større hullene i døra blir nok dekket med 6mm treplater som limes/skrus fast for å stenge inne så mye lyd i døra som mulig. Har forstått at det er viktig å isolere bort så mye av lyden inni døra som mulig for å unngå kansellering, og dermed få en skikkelig god midbass

Leave a comment:

• MKLars1
    replied
    Ohey! Her går det fremover!!
    Hvilken lyddemping planlegger du å bruke ?

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Tar en liten update

Fortsetter på andre døra

Nesten 4dl går det bare på fleecen, og ytterligere 5-6dl ca. til glassfiberlaget

Måtte legge den nedi og se litt

Er bare 6 grader ute nå så tar nok litt tid før det herder, selv om arbeidslampa står og varmer. Blander også 4% herder, går helt fint på tynne lag som dette. Gjør ikke noe mer pussing på det andre panelet, fortsetter på begge samtidig i morgen

Leave a comment:

• zxsonnyxz
    replied
    Ja, jeg heller litt mot å ha det åpent over membranen med tanke på utseende. Det er også den som skiller seg mest fra mine tidligere prosjekter og det er fint med litt variasjon Men absolutt en god ide.. hmmm

Leave a comment:

• Question mark
    replied
    Det er sikkert muligheter for å trekke høyttalerstoff over meshgrillen (eller noe annen form for mekanisk beskyttelse) da får du kanskje den "looken" du er ute etter?
    Edit: dette ser jo veldig lovende ut da! Kunne ønske jeg hadde høy arbeidsmotivasjon som du har
    Last edited by Question mark; 15-09-2014, 20:00.

Leave a comment:

Working...
X