Announcement
Collapse
No announcement yet.
STD Omega Bygg
Collapse
X
-
-
Blir vel aldri nok
Kommer langt med vanlige dempematter, og glassfiberen vil stive ekstra opp her ja.
Det jeg gjør her er at dørpanelet festes både med de originale skruene og 8 treskruer til som går i de innerste platene som igjen blir skrudd og limt i døra så det blir solid og tett. Ved montering legger jeg noen gummilister mellom dette for å tette ytterligere. Legger stort sett et enkelt lag med vibrasjonsdempende matter, muligens to om det virker nødvendig noen plasser. Også dekker jeg så mye av døra jeg kan med akustisk dempende matter. Da tror jeg det er gjort en veldig god jobb med å få det så dødt som mulig
Leave a comment:
-
Ja jeg må prøve å få gjort så mye som mulig for sneen kommer :P
Kommer litt an på hvor og når jeg bestiller div. andre ting. Har brukt silent coat tidligere som jeg vet funker greit, men vurderer å teste LIB sine matter. Både vibrademp og akudemp havner da i dørene etter hvert
De to litt større hullene i døra blir nok dekket med 6mm treplater som limes/skrus fast for å stenge inne så mye lyd i døra som mulig. Har forstått at det er viktig å isolere bort så mye av lyden inni døra som mulig for å unngå kansellering, og dermed få en skikkelig god midbass
Leave a comment:
-
Ohey! Her går det fremover!!
Hvilken lyddemping planlegger du å bruke ?
Leave a comment:
-
Tar en liten update
Fortsetter på andre døra

Nesten 4dl går det bare på fleecen, og ytterligere 5-6dl ca. til glassfiberlaget

Måtte legge den nedi og se litt

Er bare 6 grader ute nå så tar nok litt tid før det herder, selv om arbeidslampa står og varmer. Blander også 4% herder, går helt fint på tynne lag som dette. Gjør ikke noe mer pussing på det andre panelet, fortsetter på begge samtidig i morgen
Leave a comment:
-
Ja, jeg heller litt mot å ha det åpent over membranen med tanke på utseende. Det er også den som skiller seg mest fra mine tidligere prosjekter og det er fint med litt variasjon
Men absolutt en god ide.. hmmm
Leave a comment:
-
Det er sikkert muligheter for å trekke høyttalerstoff over meshgrillen (eller noe annen form for mekanisk beskyttelse) da får du kanskje den "looken" du er ute etter?
Edit: dette ser jo veldig lovende ut da! Kunne ønske jeg hadde høy arbeidsmotivasjon som du har
Last edited by Question mark; 15-09-2014, 20:00.
Leave a comment:

Leave a comment: