Announcement

Collapse
No announcement yet.

StigAs Toyota Lowlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hehe, jo takk. Satser på det kan bli greit til slutt. Kassa jeg tenkte, blir det ikke noe av.. men kommer vel noe etterhvært.
    Nye innfall blir helt uaktuellt av økonomiske grunner, men selvfølgelig er det masse drømmer ute å går.. vil legge tid og arbeid i å få dette ferdig, og forhåpentligvis halveis bra

    Blir vel ish 400kg extra vekt når allt er ferdig. Bilen min ligger allerede nesten helt nedpå bak når den er tom, så må nok få tak i 2" hevefjærer eller noe forsterket om det finnes.

    Neste på lista er EU kontroll så blir ikke vegg enda, men satser på å få begynt iløpet av Februar hvertfall om allt går etter planen

    Comment


    • #62
      subbet og 5 stjerner... gleder oss til fortsettelsen
      The facts expressed here belong to everybody, the opinions to me. The distinction is yours to draw...

      Comment


      • #63
        Etter litt testing av forskjellig musikk så tror jeg at jeg vil fjærne Equalizeren ettervært. På høyere volum så blir det så dårlig lydkvalitet.. som om den lager støy på signalet. Må uansett ha ny Headunit, så ordner seg vel da. Evt kjøpe en DSP som flere av dere har.


        Litt throw-back thur.. sunday. Fant masse bilder av gammle Jeepen



        Comment


        • #64
          Det der så ganske heftig ut

          Hva slags utstyr brukte du der??

          Comment


          • #65
            Første bildet var det to Dynabel 18" PA elementer drevet av en USamps xt4000.
            Andre var 3stk LIB 1515 og tre USamps, men ene forsterkeren var ødelagt så kun to elementer i bruk. Så ble det satt inn bakseter, og bygde kasse til 2 elementer istede. Den orange forsterkeren var noe eldre Biltema greier
            Har bygge tråd på den en plass her, men er stengt.

            Comment


            • #66
              Kom litt godteri, ny headunit. gleder meg til å teste denne! Kommer til å fjerne equalizern nå, da denne skal ha nok av justerings muligheter.



              Ellers jobbes det med skikkelige byggetegninger til kassa/veggen, grove skisser er ferdig. Dette blir noe helt annet enn planlagt, tror det kan bli meget artig!

              Comment


              • #67
                Vet ikke hvorfor, men jeg har alltid likt Alpine spillere over Pioneer, selv om de også er svært gode
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #68
                  ToolMaker dual amp inputs, siden alle bruker disse



                  Måtte også snik titte litt på innsiden av 3500.1



                  Også begynner moroa til uka. Endel materialer er kjøpt. Det blir litt blanding av kryssfiner og mdf grunnet pris, tilgjenglighet osv. Siden jeg ikke har plass og værktøy til dette pr idag, så skal denne bygges hos en kamerat som bor 1,5 time vekk og har små barn i hus, opptatte helger osv. Så den blir ikke ferdig på en kveld, men er fortsatt mye å gjøre med bilen før kassa kan monteres så det burde gå bra.

                  Comment


                  • #69
                    Herlig. Nå blir det liv her!
                    Husk å legge ut bilder i fleng, og kjøp ti tuber med tålmodighet så du kan smøre inn deg selv og kompisen. Fine de terminalene du har gitt. Har alle sånne? Stå på så vi får se litt store prosjekter her!
                    never enough!

                    Comment


                    • #70
                      Se her ja. Ta deg god tid du. Slike bygg er ikke bygd på en kveld, Bare hos bass-freek det går super fort Gleder meg til å se fortsettelsen. Skal jaggu si du har god ståpå vilje. Makan til prosjekter, og alle er kule
                      Trodde det bare var meg i mr pajero som hadde slike og nå deg da selvfølgelig Vanvittig bra i alle fall
                      Stå på og smør deg med tolmodighet

                      mvh kim

                      Comment


                      • #71

                        Comment


                        • #72
                          Jasså? Et kjempestort kretskort av MDF?
                          never enough!

                          Comment


                          • #73
                            Hehe, ja noe sånt

                            Neida, dette er starten på kassa som blir en form for basshorn. Usikker på eksakt navn.. tappedhorn?
                            Den blå teipen er det som blir plater i høyde. Opphøyningen blir fasongen på kanalen/porten samt avstiving av topp og bunnplate. Vi har frest ut 4 like av disse i ett stykke.



                            Bunnplate ferdig. Toppen blir helt lik, og masse rart imellom her.



                            Planen var 4 elementer i høyden, 8 på vær side. Men, kassen blir bygget ferdig på utsiden av bilen, og da grunnet totalhøyde så ville den ikke ha passet i bakluka.. Var inne på tanken å lage stoor takluke, og løfte inn kassa med gaffeltruck men det blir vel noe drøyt.
                            Så det blir litt endring av baffel. Her er total høyde på kassa son den først var planlagt.



                            Ellers har jeg fjærnet litt baki bilen. Som forventet var det litt rust i gulv, hjulhus og ved bagasjeroms låsen. Litt mer enn planlagt Sånn er det å bo på sørlandet hvor de salter mer på veien enn på maten...





                            Comment


                            • #74
                              Makan til uflax. Du får få sveiset igjen det gulvet der og hjul buene. Sikkerhet er viktig. Får håpe dette blir siste hindring så langt

                              mvh kim

                              Comment


                              • #75
                                Ingen som hadde trengt å stjele bilstereoen din engang!
                                Med det gulvet der så hadde du kanskje kommet deg gjennom første låt før kassen hadde slått gjennom, og tatt løpefart ut på motorveien!
                                Bra du får fikset opp i ufint karosseri! Du får heller sende utlegg for materialer + div til staten!

                                Comment

                                Working...
                                X