Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tony: BMW E61 525d - Phase 1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hifonic
    replied
    Earthquake SWS8, passer rett inn med samme flens.
    Gladen BMW201 Extreme bassene skal visstnok også fungere bra

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Titta litt på de ja... Titter også på Morel 8" som kan passe. Ikke lett detta

Leave a comment:

• Bøijnis
    replied
    Helix E8W. Monteringsdybde 57.5mm

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Så så guttær

Søker tips av de som måtte gidde: trenger tips til midbass under setene i bilen. De originale bygger 6cm og er på cirka 8". Kan sikkert få til noen som er større dersom magneten ikke er for stor i diameter

Leave a comment:

• ugn
    replied
    Jørgen forteller stadig om ting andre har sagt, totalt uten sammenheng!
    And he continues, oh the ironi!

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Har mine grunner til akkurat det Og... det er jo bare bass

Leave a comment:

• Jørgen
    replied
    Tony forteller stadig folk om at «det er jo bare bass» når folk bruker mye tid og ressurser på sub i bil. Forteller stadig om at det som burde prioriteres er et godt frontsett og god lyd foran.

Hva gjør Tony når han skal ordne til anlegg i sin egen bil? Yepp, you guessed it.
    Han monterer subwoofer først av alt Oh the irony ^^

*glede seg til å se montering av høyttalere*

Leave a comment:

• ugn
    replied
    Min tur til å leke med karoserisaga? ;D Denne gangen er det i hvertfall ikke minus 15 grader (og ikke plass inne i garasjen )

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Burgere deles gladelig ut til de som tar i et tak Er du med og bytter dash? Vet du har masse erfaring der

Leave a comment:

• ugn
    replied
    Burgere? Kan godt komme en tur innom jeg også, altså!

<- Glad i hardt arbeid, kan se på i timesvis.

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Må si meg enig i at burgerseansen var en høydare Lever på den enda, jeg!
    Håper ikke det drøyer for lenge før du kommer på besøk igjen, så kan vi få gjort alvor av både inspirasjon, teorier og ideer

Det neste som står på planen er å få inn forsterker til midbass, samt Pioneer P9 spiller og DSP. Da vil Phase 1 (som jeg kaller det) være ferdig Phase 2 er å få på plass høyttalere foran.

Leave a comment:

• kalosturbo
    replied
    Bare hyggelig Tony! Takk for all hjelp fra din side også så ganske fort fordelen med å bygge i en 5-serie kontra min Polo ( isolasjonsmessig, samt plass og kabelgater ) men utfordringer er det også mange av. Sier også takk for inspirasjonen og synspunkter på videre bygg, så føler vi er på vei mot noe veldig morsomt

Og FYI, dine hjemmelagde burgere var aleine verdt kjøreturen
    Stå på videre, OEM-style...

Leave a comment:

• Tony
    replied
    Kabling

Kabling - Høyttalere foran:

Endelig fått kablet opp til høyttalere foran i bilen. Stoooor takk til Kenneth aka Kalosturbo for masse bistand og hyggelig selskap til sent på kveld

Etter mye om og men, samt fikling for å forstå hvordan de tyske ingeniørene hadde tenkt fikk vi endelig løs alt av deksler som vi trengte for å komme skikkelig til.

Helt bakerst i bilen, på venstre side. Stripset fast i originale kabelpølser. På bildet synes 4 høyttalerkabler (diskant og mellomtone) samt 3 stk Cat5e :

Cat5e routet mot midtkonsoll foran førerstol:

Høyttalerkabler for høyre side routet om foran bakseteputa, under teppet:

Kom så til et punkt der jeg ikke hadde riktig verktøy for jobben. Muffa som går ut til dørene sitter med en 8mm skrue og hadde ikke noe verktøy som gjorde at jeg fikk skrudd ut den. Får handle litt i morgen så jeg får trukket ferdig kablene ut i dørene. I mellomtiden ligger endene trygt under dashen:

Leave a comment:

• Jørgen
    replied

Leave a comment:

• TakeTheTime
    replied
    God inspirasjon her, Tåni.

Leave a comment:

Working...
X