Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thomas_T: Prosjekt Civic- Pioneer/hertz/audison

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thomas_T
    replied
    Halla
    Har i det siste laget ferdig dørtrekkene til trekking også, så nå er det bare a-stolper igjen.

Har også laget en noe custom-grill på midbassene. Ikke helt fornøyd med disse enda men det blir vel etterhvert.. Tanken var å få den svarte ringen rindt diskantene til å gå igjen på de andre høytalerene slik at det blir litt mer stil over det hele.

Har begynt i bagasjerom nå men har bare fått snekret sammen sub-kassen foreløpig. Er ikke store plassen vi har til rådighet i bagasjerommet på civicen, men det ser ut som at det skal gå på et vis.
    Har også hørt at de baffelringene på subben er noe ugunstig, men det må bli slik om alt skal stemme overens baki der. Men jeg satser på at det vil fungere uansett..
    Skal vel få hentet noe firkantstål iløpet av neste uke slik at jeg kan begynne å lage ramme til forsterkere og feste for sub-kasse...

Leave a comment:

• hugoh
    replied
    Originally posted by Thomas_T View Post
    Takk for det
    Prøver å få installert det på en ryddig og stilfull måte så godt det går. Er bare min andre bil jeg bygger, men den blir uansett en stor forbedring fra den forrige.
    Har i utgangspunktet ikke tenkt på noe konkuranser, men får se hvordan det blir tilslutt. Kan hende jeg slenger meg på en hvis det blir i området bare for å se hvordan det går.

Meen så er det jo fruen sin bil så det blir vel eventuelt hun som må stille da.
    Alle er velkommen i emma
    og spesielt jenter, er ikke så mange av dem som konkurere

Og som du sier ryddig og stilfult og sikkert, kansje du skulle få fatt i emma boka eller låne om du kjenner noen som har så vis du fortsetter i den samma linja som du er på da så blir det bra det ser du man kommer meget langt med god installasjon

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Originally posted by hugoh View Post
    hm lukter en heftig entry bil eller høyere jeg morro og se trenger flere konkurerende men her burde det da være potensiale
    blir da en meget funskjonibel install
    Takk for det
    Prøver å få installert det på en ryddig og stilfull måte så godt det går. Er bare min andre bil jeg bygger, men den blir uansett en stor forbedring fra den forrige.
    Har i utgangspunktet ikke tenkt på noe konkuranser, men får se hvordan det blir tilslutt. Kan hende jeg slenger meg på en hvis det blir i området bare for å se hvordan det går.

Meen så er det jo fruen sin bil så det blir vel eventuelt hun som må stille da.

Leave a comment:

• hugoh
    replied
    hm lukter en heftig entry bil eller høyere jeg morro og se trenger flere konkurerende men her burde det da være potensiale
    blir da en meget funskjonibel install

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Originally posted by RiZLa View Post
    Ser bra ut dette Thomas

Men har du sjekket om midbassen har nok klaring til grillen?
    Ser ut som det er litt fare for at den vil slå i gitteret ved litt "ekskursjon".
    Takk for det.

Midbassen har slik det er nå akkurat klaring fra grillen ved full vandring. Men grillene skal etter planen under kniven for litt modifisering så det blir uansett ikke noe problem.

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Ser bra ut dette Thomas

Men har du sjekket om midbassen har nok klaring til grillen?
    Ser ut som det er litt fare for at den vil slå i gitteret ved litt "ekskursjon".

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Liten oppdatering etter helga.

Har ikke gjort så mye mer med dørtrekk og a-stolper, men fikk støpt en litt finere overgang til midbass på dørtrekket og begynt med grovsparkling av a-stolper.
    Fikk derimot gjort speildekslene ferdig til trekking.
    Så neste gang begynner vi sikkert nok i bagasjen hvis vi ikke kan fortsette på dørtrekk og a-stolper... time vil show

Dørtrekk..

..og speildeksel

Da blir det vel mer til helgen igjen..

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Originally posted by TheCharger View Post
    Ok... Må nok gjøre samme på mine a-stolper. De er ganske så spinkle her og. Skal bruke Fusion sitt billigste 3 veis sett med mellom tone og diskant i a-stolpen. Håper jeg får det like godt til jeg og...
    Det får du helt sikkert til

Er litt spent på hvordan det blir tilslutt med a-stolpene i denne siden jeg har måttet gjør opp igjen arbeidet et par ganger (pga litt laber planlegging i utgangspungtet og litt vel mye iver etter å begynne.. ) Men vi får se.

Leave a comment:

• TheCharger
    replied
    Ok... Må nok gjøre samme på mine a-stolper. De er ganske så spinkle her og. Skal bruke Fusion sitt billigste 3 veis sett med mellom tone og diskant i a-stolpen. Håper jeg får det like godt til jeg og...

Leave a comment:

• Bilstereosenteret.no
    replied
    Looking good

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Originally posted by TheCharger View Post
    Hvordan fester du mellomtonen etter at du har fjernet feste skruhullene? Må kanskje gjøre samme i min bil da jeg skal ha dem i a-stolpen?
    De blir limt fast med smeltelim. Skal virke greit det...

Kommer an på størrelse på a-stolpen din, her var den ganske tynn så det ville sett for klumpete ut med full størrelse av HL70. Derfor ble det litt kutting og sliping.

Leave a comment:

• TheCharger
    replied
    Heisann

Hvordan fester du mellomtonen etter at du har fjernet feste skruhullene? Må kanskje gjøre samme i min bil da jeg skal ha dem i a-stolpen?

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Fikk gjort litt denne helgen også, selv om det ikke ble så mye som vi hadde tenkt.

Vinkling av diskanter i speildeksel

Litt støpeplast

Grovpussen

Testmontering i bil. Dekslene sitter ikke helt på plass enda.

Tilpassing av grill i dørtrekk til midbasser

Begynner å ligne noe nå...

Leave a comment:

• Thomas_T
    replied
    Da har vi kommet oss litt lengre, går ikke så fort dette men det får ta den tiden det tar. Vil få det til bedre enn det ble i min bil, som var noe halvferdig.

Har nå dempet dørplata i begge dørene, mangler bare å få på splen så er det demping mot dørtrekk som står igjen.
    Har fått vinklet mellomtonene noe bedre og laget ferdig gitter til disse
    Har også fått støpt feste til HV165L nedi døra.

Leave a comment:

• RiZLa
    replied
    Dette blir bra Thomas, stå på

Leave a comment:

Working...
X