Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt lyd i opel omega b2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da var topp plata limt og skrudd sammen. Testing av sub i bil i morgen
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Fått testa litt i dag med div musikk kategorier og kan sei eg er meget fornøgd så da var det bare å få lakka kassa litt.

      Kjøpt dør adapter til komponentsett også,ellers bytte elementer i bakdørene og.
      Attached Files
      Last edited by Terranoise; 31-03-2017, 12:36.

      Comment


      • #33
        På plass og fått test enda meir i dag,forsterkeren leverer egentlig nok skjølv om eg trudde den ville bli for liten, vondt i hode nå.
        (den røde saken er forresten utav bilen nå)
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Originally posted by Terranoise View Post
          Da var topp plata limt og skrudd sammen. Testing av sub i bil i morgen

          Tøft! Hvilken forsterker kjører du ? hvordan ble lyden? Noe jeg er nysjerrig på er hensikten med de plankebiten som er fastlimt inne i kassen? er det for lyden sin del ?

          Comment


          • #35
            jord på handbrekkert?

            Originally posted by Terranoise View Post
            Foresten, ledningen som egentlig skal til handbrekkbryter ved å få brukt dvd spilleren, er det en jord? uansett, tenkte å få den til å spille dvd filmer uten å må stå i park/håndbrekk ...så denne ledningen skal jordes eller er dette en + ledning? dette er jo en kenwoodspiller...tips av erfaringer noen ang den ledningen?
            Nei den kabelen som skal på håndbrekker er en plussledning. Samme som på spilleren min. Men jeg har ikke kobla den på håndbrekk, pga at da kan man ikke bruke spilleren som den er ment under kjøring, da kutter den ut. Det er en plussledning som du kan forlenge slik jeg har gjort og satt på en bryter så jeg kan bare søå på bryteren og bruke den når jeg vil, oxo under kjøring slik st evt passasjerer får sett film under langkjøring ;-= MVH Bilstereomaniac1977

            Comment


            • #36
              Originally posted by Terranoise View Post
              Foresten, ledningen som egentlig skal til handbrekkbryter ved å få brukt dvd spilleren, er det en jord? uansett, tenkte å få den til å spille dvd filmer uten å må stå i park/håndbrekk ...så denne ledningen skal jordes eller er dette en + ledning? dette er jo en kenwoodspiller...tips av erfaringer noen ang den ledningen?
              HMM, mulig jeg tar feil, men på min spiller er det pluss. Men uansett når du finner ut om det er pluss eller minus så velger du jo bare om du skal koble den til jord eller pluss alt etter hva din spiller må ha og forlenge ledningen og montere bryter til den ;-) mvh bilstereomaniac1977. beklager misvisende savar i forrige melding, men jeg var ganske sikker på dett var standard for alle spillere

              Comment


              • #37
                Originally posted by jfa190 View Post
                Tøft! Hvilken forsterker kjører du ? hvordan ble lyden? Noe jeg er nysjerrig på er hensikten med de plankebiten som er fastlimt inne i kassen? er det for lyden sin del ?
                Bruker en Harman Kardon CA 1500M monoblock, leverer heilt greit 640wrms i 2ohm mener eg det var,,lett å få lyd i stv så trenger ikke større i grunn,subben spiller fint uten problem..subkassa blir nok brukt i en annen bil også på sikt på en overkill amp med snill Gain bruk. det var egentlig bare litt for morroskyld for å unngå mye flate sider inni kassa,, slik "lydtrykket" kan rote igjennom litt inni der før den går ut såg eg for meg.

                Originally posted by Bilstereomaniac1977 View Post
                HMM, mulig jeg tar feil, men på min spiller er det pluss. Men uansett når du finner ut om det er pluss eller minus så velger du jo bare om du skal koble den til jord eller pluss alt etter hva din spiller må ha og forlenge ledningen og montere bryter til den ;-) mvh bilstereomaniac1977. beklager misvisende savar i forrige melding, men jeg var ganske sikker på dett var standard for alle spillere
                Ingen problem. har ikkje komt så langt for å koble den til enda da eg ikkje har hatt behov,,spilleren står så langt nede uansett, er nok midt passaskjer bak evt sidepassaskjer det kan være noe underholdning for om den skal kobles på seinere.,har litt lyst på ny spiller nå alikavell.

                Comment


                • #38
                  Har foresten skaffa ny tomkasse til 8" sundown nå den blir artig å prøve,,må ha sub i bil avhengig av kor mye bagasje eg skal ha i den på lengre turer bittelita lukka kasse, kommer bilde seinere..
                  Last edited by Terranoise; 20-04-2017, 14:08.

                  Comment


                  • #39
                    [QUOTE=Terranoise;228950]Bruker en Harman Kardon CA 1500M monoblock, leverer heilt greit 640wrms i 2ohm mener eg det var,,lett å få lyd i stv så trenger ikke større i grunn,subben spiller fint uten problem..subkassa blir nok brukt i en annen bil også på sikt på en overkill amp med snill Gain bruk. det var egentlig bare litt for morroskyld for å unngå mye flate sider inni kassa,, slik "lydtrykket" kan rote igjennom litt inni der før den går ut såg eg for meg.



                    Tøft! digger Harman Kardon CA serien, Har 2stk Harman Kardon CA 470 4 kanals og en Harman Kardon CA5250 5 kanals


                    Hehe, tviler ikke, er heelt sant, hadde jææævlig mye sykere lyd med 2x10" rockford T1 600wrms stk i stasjonsvogn med Pioneer GM9601 1200wrms 1 ohm,
                    enn i Mercedes 190en min med 2x12 LIB 1221 D2 med Dynabel Bf7501 1400wrms 2 ohm og 2500wrms i 1ohm

                    Comment


                    • #40
                      Synst forsterkerene er fine også, kunne tenkt meg en 4ch eller 5ch en gang også.

                      Ja det varierer en del fra bil til bil..



                      Hehe jaja da var sundown suben testa litt ikveld i lukka mdf kasse fra ebay på 15Liter, liter antallet er litt for stort vertfall i følge kasseforslag eg har lest om,mulig eg fyller den mindre med noe material, men kan sei at subben skal tilbake igjen i slotport kassa for dette spillte alt for lavt.. Lyden var i grunn fin.. men kjøper meg heller en annen 8" som ikkje er fullt så grom har set litt på focal,siden dei er litt fine og kan like seg i lukka kasse heller, men synst subkassa var litt søt da.

                      Denne skal brukes bare ved turer man skal ha en del bagasje med på. kjente spolen blei litt småvarm også under litt basstester, og pompa ut luft terminalen bak selv om eg prøvde å seale den innvendig tidligere, blir sikkert bytta ut.
                      Attached Files

                      Comment

                      Working...
                      X