Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt lyd i opel omega b2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt lyd i opel omega b2

    Får vell lage en ny tråd ang denne bilen..

    Tenkte å oppgradere litt her da ang batteri(er) legge opp strømkabler og det som trengst bak til 1stk monoblock.
    Spilleren blir en 2din kenwood som skal testes ut på dei orginale høytaleren i bilen, blir eg ikkje fornøgd blir disse erstatta med...tja kanskje tang band... dette blir første gang jeg skal bruke cdspiller til å drive høytalere i dører....men veit jo aldri om det kommer en 2 eller 4kanaler i senere tid vist jeg synst det blir for tam lyd osv.. og bilen skal se orginal ut ang dørsidene så blir ingen plasting ellernoe slikt..men demping kan være kommer...om eg har behov for det da..

    Ang sub og monoblock (+ batterier som skal bli kjøpt inn) er det da dette som skal være i en anna bil..men den er fortsatt ett prosjekt,så hiver det inn i denne bilen midlertidig...

    Var å kjøpte plater for kassa i dag da... kassemålene blir 100cm Brei,70cm djup og 35cm høy, elementet som er en 18" blir liggendes på topp platen som er da en 25mm mdf plate.. kassa vil bli avstivet også pga resten var bare 17mm mdf de hadde på lager igjen der eg handla... ang porten skal eg bygge den ekstern..slik eg kan skru den ut om eg skulle prøve med en anna port.. den blir på 30cm høy 10cm brei og 40cm dyp... så får man se om det blir ok...ellers får jeg lage en anna port.....

    Ellers skjært ut ei bagasjeromsmatte...blei litt skjeivt i ene sia men er ikke så nøye...

    Ett par bilder... det ene har sikkert noen sett før i en anna tråd... begynde å bygge kasse i morgen kanskje..
    Attached Files
    Last edited by Terranoise; 09-02-2012, 00:13.

  • #2
    Dette blir spennende


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Da var platene kappa og satt sammen med lim og skruer og begynt å lage porten... inni kassa fikk den avstiver tvers over og lister i hvert hjørne med 45grader vinkel. Alle utvendige kanter skal rundes av med fres, og avrunde kanter innvendig på porten.. målene innvendig måtte bli 27x10x40cm.. porten får også en ramme rundt på utsia..sånn det er bare til å skru eller ta den løs av kassa.....ett par dårlige mobilbilder tatt mens skjermen var klikk i kulda så dårlig vinkel.... lurer også på å trekka kassa i svart vinyl til slutt..
      Attached Files

      Comment


      • #4
        I kveld blei det bare jobba litt med porten til kassa med å avrunde kantene,montere toppplate/festeramme og sparkle første grovt lag igjen nedsenkinga for skruehull..skal pusse og avrunde kantene litt meir...
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Da var adapter/riktig monteringsramme kjøpt og spiller montert, lagt opp signal og remote kabel også, men skjult dei under hanskerommet bak en plate der midlertidig... veldig fornøgd med lyden for at det er bare orginale høytalere..etter litt justering av Eq og X-over...hpf til frontene er justert opp til 40hz midlertidig på
          x-over siden sub ikkje er montert..dette går fint med vetigt volum så får man litt dypbass også..
          fade`a lyden mest frem siden eg ikkje liker lyden i de små elementa bak så mye også.
          Har også fått lagt inn security code på spilleren for å plage de som er klåfingra...

          En liten lydtest med dårlig kameramic.. noe er gale med photobucket så blei bare 22sec av klippet....

          http://s251.photobucket.com/albums/g...P2151021-1.mp4
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Foresten, ledningen som egentlig skal til handbrekkbryter ved å få brukt dvd spilleren, er det en jord? uansett, tenkte å få den til å spille dvd filmer uten å må stå i park/håndbrekk ...så denne ledningen skal jordes eller er dette en + ledning? dette er jo en kenwoodspiller...tips av erfaringer noen ang den ledningen?

            Comment


            • #7
              Koble den til jord du
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                kenwood spillere skal bare ha kontakten rett i jord om du ønsker å skippe over håndbrekket.
                Står i manualen :-)
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Oki takker, hm da har eg oversett det i manualen, synst å huske eg berre såg kablen var vist til å kobles til brekket.

                  Comment


                  • #10
                    Ja da var kassa sånn sett ferdig,mangler å lage hull til ett par bolter som blir terminalene.. mangler lakk eller vinyl eller stoff..er litt usikker enda ka eg skal gjøre... porten er pussa ned sparkelen på og gjenstår å fylle små groper så er den ferdig. tok kassa innpå "kino" rommet og testa litt,,porten står bare løst nedi forløplig... ja dette spillte djupt og er rimelig fornøyd med bare det lille eg har testa ut fra en 85w denon stereoforsterker på passe lavt volum som brukes som aktivforsterker for subbene fra surøund forsterkeren..

                    Er litt usikker på kor masse volum det blei innvendig og vilken tuning det blei pga målene på kassa blei litt feilregna under bygginga...men det virker som det kan spille bra...får ta noen mål en dag .
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Dilla litt med å fått porten ferdig,, blei litt sparkling og pussing og en del med grunning og lakk som kokte og nedpussing å kjo og hei igjen og så svart blank til slutt...blei okå nok for meg..så sier den er ferdig nå selv om eg ikkje er heilt fornøgd med lakkresultatet da..men men.... terminaler er komt i kassen også,..brukte ett par bolter og muttere. kassa med port har vist en tuning på ca 25 hz i følge en som regna det ut for meg....er egentlig ganske fornøgd med lydresultatet hittil for at det er min første store kasse eg har bygget.... nå er plutslig alt under 18" drittkjedligt i mine ører hittil blir vell handla strømkabler og automatsikringer nå nestegang og få lagt det opp i bilen slikt det er klart.
                      Attached Files
                      Last edited by Terranoise; 23-02-2012, 12:11.

                      Comment


                      • #12
                        Komt litt strømkabler og sikringer i dag..takker for hop audio for rask levering.. tenkte å ha 300anl med voltmeter sikkringen bak med forsterker og 200tomatsikringen fremme ved batteriet.....så nå blir det å legge opp litt i bilen..har lyst på kabelstrømper også men.. har også skaffa meg en usa airbrush... mulig kassa blir noe motivlakkert også om eg skal ta meg bryet av å lage kassa litt fin ellernoe...fristene å bare trekke den i stoff og men...
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Fikk lagt opp strøm,jording,remote,signal her om dagen..og testa en forsterker for første gang (denne skal bli brukt i en annen bil på 2x10 DD element) men midlertidig dro eg frem en råtten garsje subkasse med noen gammle 10" og testa...joda heilt okå.. i dag testa eg med en 12" båndpass...liker lyden bedre innpå "kino rommet" der eg brukte den sist..for der hadde den rett plasering... har ikkje testa plaseringer med kassa i bilen enda. ellers spillte det greit nok med bass etter litt tviking på forsterkeren...

                          Den LIB Anl sikringsboksen, den har voltmeter men lyset slår seg ikkje av så lenge eg har sett...noen som er erfaren med om det slår seg automatisk av etter en stund?..har vell maks venta 5min selv bare men......måtte lage kjapp overgang fra 53mm2 jording til 8mm2 jording også....h/k forsterkeren har små innganger... :S men men den funker... i denne bilen får man skjult gablene som er til overs i lengda også...og vist man skal bruke bagasjerommet til andre ting er det lett å koble fra alt og gjemme det...

                          klør mer og mer i fingra til å teste 18" kassa baki...men den er ikkje ferdig enda så får vente litt.... så h/k forsterkeren blir testa på 18" i førsteomgang til eg får oppgradert batteri..da blir det ma audio hk4000d blokka........jeje...noen bilder...
                          Attached Files
                          Last edited by Terranoise; 16-03-2012, 22:42.

                          Comment


                          • #14
                            tørr ej gspørre hva som er under den teipen på pluss kabelen, der den går ned på størrelse?
                            spiller: pioneer p88
                            front: Hertz MLK 165
                            sub: polk sr104 x2
                            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                            Comment


                            • #15
                              2 kabelsko og en bolt gjennom med mutter godt teipet inn. hadde ikkje fordeligsblokk akkurat nå og da.så blei den løsningen der. ser ganske jalla ut

                              foresten den røde kabelen er jordinga.

                              Comment

                              Working...
                              X