Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 med 2 stk 18" i vegg..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf 3 med 2 stk 18" i vegg..!

    Hei
    Bare for morro skyld,tidsfordriv og kjedsomhet, så lager jeg bare en liten tråd av anlegget som jeg har.
    Det meste av kabeltrekking,demping og montering ble gjort for 1 år siden..
    Hadde 4stk B2 Audio ES 8" subber før og mindre monoblokk, men jeg ville ha noe som var litt større, så jeg kjøpte dette anlegget som er i tråden her nå.


    Utstyr:
    - 2 stk stinger batteri - ( Ett i motor-rom, og ett i bagasjerom)
    - Alpine 117Ri - (Grei spiller med usb og støtte for ipod)
    - Focal krx2 - (Frontsettet, spiller veldig høyt!)
    - B2Audio Quattro - (4 kanaler som driver frontsettet og noen bakhøyttalere. 50mm2 inngang på denne!! )
    - Hifonics Colossus II - (Monoblokken som driver subben,krever syyykt med strøm. Er ikke stabil i 1 ohm, noe som irriterer meg!! )
    - Orion hcca 12" - (Monster subwoofer på 2000wrms i stor kasse som er i bagasjerommet, tungdrevet,men spiller høyt!! )

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bilen er en sliten gammel golf som har gått ca 270 000km, den skal på EU-kontroll etter sommeren og får se hvordan det går...




    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Er veldig heldig jeg har en kamerat som jobber på bilverksted med interesse for bilstereo som hjelper til..
    Her er vi igang:



    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Kabeltrekking: 50mm2 Pluss, og 50mm2 Minus fra batteri fremme og til batteri bak, og 3 signalkabler + høyttalerkabler på andre siden.. alt er lagt opp i den orginale kabel-veien helt bak.









    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bilde av ferdig montert cd spiller + et Stinger voltmeter.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dynamo: kjøpte en brukt dynamo som var større en orginalt, denne er på 120Ampere. Kjøpte dynamoen av Øyvind Sandvik her på forumet og han hadde jo brukt den på 11 000 watt, og 2 stk kicker solo X 18" hehe så tenkte jeg måtte bytte regulator og børster.

    Her ser man gammel spenningsregulator og børster, og den nye..


    Her på plass i dynamoen:


    Skal prøve få tak i regulator som lader 15 volt. Den jeg har nå lader 14.1.


    Har problemer med STORT spenningsfall . Går rett ned til 12Volt med motoren igang på musikk.. Monoblokken skrur seg av hvis volten går for lavt, dette er jo på høyt høyt volum, på litt høyt\behagelig volum så går ikke volten så mye ned..


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dørene er dempet med dempematter.Eneste bildet jeg har av frontsettet er disse:



    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Subwoofer og kassebygging: Kassen har min venn Rune kvaal(HLS her på forumet) bygget, jeg ble veldig fornøyd med resultatet, HEFTIG BASS!!, husker ikke hvor mange liter den er, men tuningen skal være på ca 36hz.
    Kassen er bygget med 19mm Mdf. og trekking av kassen i filt, ble gjort av PlanetHifi her i Trondheim..









    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bagasjerommet: Bagasjerommet ble dempet av dempematter for ca 1 år siden. Dempet de fleste flater..
    fikk akkurat plass til forsterkere og batteri.. Det er trangt !!
    Trekte opp gulvet med nytt filt så det ser litt penere ut.



















    Det er slik det ser ut og er akkurat nå.. jeg ska stripse og feste alle kablene så det blir litt penere etterhvert..
    skal også finne ut en løsning for og feste kassen og batteriet bak.


    STOR TAKK til Rune kvaal (HLS her på forumet) som stiller opp og hjelper til, uten han hadde jeg ikke kunnet drevet på med denne hobbyen..!


    Morten
    Last edited by lyd; 03-07-2012, 22:27.

  • #2
    gooood! Endelig en tråd fra deg å! ser bra ut Morten!
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Ang spenningsfall.. Har du oppgradert all org kablinga i bilen?
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

      Comment


      • #4
        Takk for det Øivind håper jeg får sett og hørt bilen din på treff i sommer

        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Crazytaxi:

        Jeg har 50mm2 fra dynamo til batteri fremme, 50mm2 minus til orginal jordingspunkt..

        50mm2 Pluss og Minus fra batteri fremme til batteriet bak.. jeg har også jordet i TILLEGG i karosseriet.. litt vanskelig beskrevet, men du skjønner sikkert
        Jeg skal prøve med 1 batteri først og se, siden det er 2 forskjellige batterier, og det ene er 1 år gamlere..kanskje de jobber mot hverandre ?

        Her ser du på video hvor lavt volten går :

        http://s439.photobucket.com/albums/q...urrent=004.mp4

        Comment


        • #5
          bra og detaljert tråd

          ps: 22mm mdf* er kassa
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            Originally posted by HLS View Post
            bra og detaljert tråd

            ps: 22mm mdf* er kassa
            Takk..!

            DU har jo vært med på omtrent alt dette da
            oii, trodde det var 19mm jeg, men er jo bare positivt med 22mm..

            Comment


            • #7
              har du Jorda dynamoen ? eller er den bare jorda i motorn?
              MVH, Øivind Sandvik
              sigpic
              www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
              www.sandviksbassogbongel.com

              Comment


              • #8
                jorda i motoren, som igjen er jordet i batteriet 50mm.
                viss jeg husker helt rett
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Har jording rett under batteriet ja, fant ikke noe spessiell skrue eller noe på dynamoen jeg kunne jorde på..
                  det måå være noe rart..! når jeg skrur ned lyden etter spenningstapet, så går volten rett til 14.0 volt på sekundet, så virker som det er god kontakt..
                  Jeg skal serriøst få fiksa problemet!

                  Comment


                  • #10
                    Hvor stor dynamo har du?
                    Må ha noe som gir strøm, for og få strøm Nytter ikke med 10 batterier om du ikke får strøm :P
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by GENEXXA View Post
                      Hvor stor dynamo har du?
                      Må ha noe som gir strøm, for og få strøm Nytter ikke med 10 batterier om du ikke får strøm :P
                      Hvis du leser lengre opp på tråden så ser du

                      120A dynamo.. Sandvik hadde jo denne dynamoen på 11 000 watt, så hvorfor skal ikke jeg klare den på 2000 watt?

                      Comment


                      • #12
                        jeg hadde denne dynamoen uten noe særlig problemer med fall..

                        det er viktig at du kjører en egen kabel (jord) fra minus på batt fram å rett ned i chassi på dynamoen. å kjøre jord gjennom motorblokka er crap. MYE overgangsmotstand i div..

                        prøv det Morten finnes altid en plass på dynamoen å kjøre en bolt gjennom og feste en kabelsko
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                          jeg hadde denne dynamoen uten noe særlig problemer med fall..

                          det er viktig at du kjører en egen kabel (jord) fra minus på batt fram å rett ned i chassi på dynamoen. å kjøre jord gjennom motorblokka er crap. MYE overgangsmotstand i div..

                          prøv det Morten finnes altid en plass på dynamoen å kjøre en bolt gjennom og feste en kabelsko

                          Takk for tipset Øivind

                          Jeg trodde ikke det var så stor forskjell fra motorblokk og rett på dynamo..

                          jeg skal teste dette så fort jeg har tid
                          Last edited by lyd; 26-02-2012, 12:50.

                          Comment


                          • #14
                            det trenger ikke være rare flaskehalsen før alt går rett i dass
                            MVH, Øivind Sandvik
                            sigpic
                            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                            www.sandviksbassogbongel.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                              det trenger ikke være rare flaskehalsen før alt går rett i dass
                              Det vil jeg tro.. er jo en del strøm som skal leveres

                              Artig at man lærer litt

                              Comment

                              Working...
                              X