Announcement

Collapse
No announcement yet.

NeDD: Prosjekt Ford Mondeo ungdoms/lydbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by NeDD View Post
    Trenger jo dokumentasjonsbilder jeg kan ta med meg til EMMA treffe
    Nå får du vel ikke konkurrert så mye i EMMA om du importerer produktene fra utlandet, etter hva jeg kjenner til.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #47
      er det ikke slik at man ikke kan konkurrere i klasser over experienced, dersom man har utstyr fra utlandet?
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #48
        Hmm.. Tenkte å stille opp i Emma ja, men har ikke nok kunskaper til å egne meg i de øverste klassen uansett.. Men experienced klassen går greit, om jeg kan stille da?

        Burde vell ikke ha noe å si? Tror ikke akkurat man må vise kvitteringer for å stille opp.. For se når regelboken kommer, etter Ketil har feriert
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #49
          Ja, det er noen nye regler nå ang. klasser osv, så er nok best å høre med mao (les Ketil)
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #50
            Nåh? Hvordan går det her? Er jo litt spent på JL-prosjektet!

            Har du fått testa frontsettet? Er særs spent på om det er noe futt i det!
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

            Comment


            • #51
              Venter på update eg òg.Sleng opp noken bilder NEDD
              Civic-94
              Moderat stereobygging

              Comment


              • #52
                Tja.. Gidder ikke oppdatere før jeg har noe som er vert å oppdatere.
                Har vinklet og støpt inn tweeterne i speihusene. Mangler litt pussing + trekking. Skal støpe inn HD500`ene i a-stolpene i morgen, om julebordet ikvell ikke tar knekken på meg

                Er fortsatt på let etter et grått stoff til å trekke i dører, a-stolpe + tak. Skal ikke være for lyst, ikke for mørkt. Helst ensfarget uten mønster o.l. Tips mottas?

                Er på jakt etter 2-kanaler til HD500`ene. Vurderer Audison, men er i tvil.
                En av Johny`s hadde ikke hvert feil.
                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                Comment


                • #53
                  Jeg har jo fortsatt den alcantaraen enda da..
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #54
                    Huh? Noe jeg har gått glipp av? Skulle ikke du gå for JL Audio, all the way??
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #55
                      Thomasekeli: Hehe, fant ut at jeg ville ha 3-veis, og da ble valget Hertz HD500. Regner med at disse skal funke godt. Vurderer kanskje en JL forsterker på disse, om ikke det blir Audison. Eneste er at jeg sliter med å finne ut hvordan bagasjen skal være da. Mulig jeg skjuler den tredje forsterkeren siden 450/4 og 1000/1 er like store.

                      Usynlig update 9. jan:

                      Har bestilt mer plast og herder for å kunne støpe alt jeg skal i bilen.
                      4 meter med vinyl 3 + 3 meter med grå comfot suede er på veg.
                      A-stolpene og speilhusene er på god veg mot trekking. Støper til slik at høytalerne blir innfelt
                      Har skaffet meg sveiseapparat og jernsag. Så nå kan rammebygg og elverumsgodkjenninga starte i bagasjen.
                      Har også fått lånt meg stor garasje, så nå trenger jeg ikke planlegge i ukesvis i forvegen for å jobbe liksom.

                      Ellers, så er det kommet en ny fire kanaler i hus.. Da har jeg altså 1stk 450/4 og en 300/4 til disp. på 3-veis frontsettet mitt. Noe overkill med kanaler, men da jeg fikk den 300/4 billig gjennom en i Drammen (Pål: Les N O R G E), så kunne jeg ikke si nei.

                      Bilen står nå til full tektylbehandling. Greit å ta vare på bilen når seriøs bilstereo skal inn.
                      Last edited by NeDD; 09-01-2008, 13:51.
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by NeDD View Post
                        Du hadde ikke nok + du svarte aldri på PM`n?
                        Vil se fargen i virkeligheten før jeg slår til og kjøper så mange meter.
                        Fikk aldri PM fra deg, og du svarte aldri mer i den tråden du laga ang alcantara, så dreit i det. Men den er god Kan brukes selv i mitt neste bygg..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #57
                          Kjører en 300/2 på midbassene, da? Hadde jeg gjort med ditt oppsett.. Morro oppsett egentlig.. 450/4 på diskant og mellotone.. og til slutt 300/2 på mid..
                          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                          Comment


                          • #58
                            Da var det endelig oppdate fra Rogaland

                            thomasekeli: Endte opp med en 300/4 fordi jeg fikk den for nice pris..

                            Har oppgradert planene med bilen ganske mye fra sist oppgradering.
                            Målet er å få bilen klar før kommende EMMA sesong, og planen er å stille i Experienced Unlimited nå i starten så får vi heller se hva som skjer.

                            Har egentlig gjort flere av disse tingene for en stund siden, men har ikke giddet å oppdatert prosjekttråden da jeg har vært litt på latsiden.

                            Har hatt hele bilen på tektylering, noe bodyshuss(?) og kanal lakkering for bilen 100% nå i vinter.


                            Når jeg først skulle ta full behandling av bilen så fant jeg ut at jeg ville ta fatt på gulvet også. Greit å vite at det ikke vil komme rust ovenifra når man først har sikret seg fra unsiden.

                            Demontering...




                            Ble litt interiør etter hvert.. Greit med stor garasje.


                            Skittent gulv, før vask vell og merke. Noen små sorte prikker som jeg tror eg mid, men teppet og isolasjonen så helt fin ut så tror ikke det er det.



                            Bare kreativiteten som stopper når man skal slippe å demontere for mye elektrisk.


                            Godt igang med vasken. Bare litt pussing igjen, så klar for maling.


                            Malingen påført.




                            Mens malingen tørket så fant jeg ut at tettet trengte sårt å bli støvsuget og renset.


                            Ganske fornøyd med resultatet. Brukte Meguiars Carpet Stain Remover. Fikk bort all dritten og gråfargen kom mer frem.


                            Finner du flekker, så vask dataskjermen din, hehe..


                            Satte inn en defavifte for å få opp temperaturen og få ned tørketiden.. Satte opp vinduene for å få "gjennomtrekk".


                            Da malingen størknet så dempet jeg torpedoveggen for å få ned litt motor- og vegstøy. Dynamat Extreme ble brukt rett på gulvet og Splen 8mm oppå.



                            Akkurat likt på andre siden.


                            Nærbilde av der hvor strømkabelen kommer gjennom og dempingen rundt. Mer bilder av dette kommer snart.


                            Dempet baksetet på samme fremgangsmåte.



                            Teppet klar for montering.


                            Godt å få ting på plass igjen. Litt trangere enn før, men det gikk helt greit.




                            Finish, more to come
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                            Comment


                            • #59
                              Kabeltrekking

                              Alle kabler ble lagt i vinylstrømper og brukt krympestrøkper i begge ender.
                              Monstercable, Stinger og Kicker kabler er blitt brukt.
                              Brukte sikkert 50-60 strips under leggingen.

                              Kabling til midtbass, tweeter og el. vinduer blir trekt inn i døra.





                              Kabling fra døra/skjermen og ned mot gulvet.


                              50mm2 Stinger strømkabel fra motorrom og bak til bagasjerommet.
                              Brukte gummi kabelgjennomføring fra Installbay. Det svarte dere ser er tektyl og sika. Ingen fukt skal komme til. Viktig å gjøre det skikkelig når man først er i gang.






                              Kablingen på venstre siden. Midtbass, tweeter, diskant og strømkabel.






                              Remote, ai-net og 2-cha rca kabel. Her under hanskerommet og ned mot gulvet.



                              Høyre side. Midtbass, tweeter, diskant, ai-net, remote og 2-cha rca.







                              Da var kablene trekt.

                              More to come.. Hente kinamat
                              Last edited by NeDD; 03-03-2008, 21:36.
                              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                              Comment


                              • #60
                                Demping og midtbassmontering

                                Dempet ytterblekket med Bimast bomb, Dynamat Extreme og en dynamat lydplate. Innerblekket ble dempet med Dynamat Extreme inderst, bomb over hullene, asfalt matter og til slutt Splen 8mm.

                                Veldig kjekt å få bilen igjen fra tektylering når de ikke har gjort det de lovet. De skulle sprøyte bunnen, kanter og skjøter med tektyl...
                                Ikke hele flater som de gjorde her.


                                Lynol er et kjempe middel til å vaske bort alt som er på metalloverflater.


                                Etter noen minutters gnikken ble det slik.


                                Begynt med dempingen.








                                Kablingen som viser er til den elektriske vindusheisen.



                                Grei rulle å bruke til å få på platene skikkelig. Ingenting luft osv..


                                Et lag med asfalt utpå. De to hullene mitt på er for å komme til skruene som fester vinduet. Det er med tanke på soting av rutene til sommeren. Splen ble lagt oppå der igjen før det orignale ble lag på øverst.




                                Luftekanalen måtte vike for å få plass til høytalerledningen til tweeter`n.


                                Dempet bakdørene. Bildene taler for seg... Samme produkter som nevnt før..








                                Arbeidsbenken for høytalerbrakettene.


                                Utskåret og dynket i polyester. Innslagsmuttere slått inni.





                                Komplett M4 umbrakoskrue med skiver og låsemuttere for å fest braketten i døra.



                                Lodda fast høytalerledningene til høytaleren, brukte krympestrømpe og merket høytaleren.





                                F O R S I K T I G....


                                På plass i døra.



                                Med dørtrekk. Skal lage et deksel der hvor man ser hvor kartlommen har vært. Skal såklart monteres på baksiden og trekkes i samme vinyl som dørtrekkfargen.





                                Nok for denne gang. Kommer mulig oppdate fra stolpene i morgen.
                                Last edited by NeDD; 09-03-2008, 23:33.
                                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                                Comment

                                Working...
                                X