Announcement

Collapse
No announcement yet.

NeDD: Prosjekt Ford Mondeo ungdoms/lydbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NeDD
    replied
    Andre prioteringer..

    Har kjøpt hustomt, så skal bygge hus.

    Leave a comment:


  • Jobbe88
    replied
    Originally posted by NeDD View Post
    Hei

    Som Joakim sier så må man ikke gjøre det så nøyaktig og "riktig" med en gang.
    Min måte å gjøre det på var å bygge som om jeg skulle gå klar for kravene i klassen over, slik at jeg uansett klarte makspoeng i min klasse.
    Nå er ikke experienced-klassen hard byggmessig da, så det er bare å lese reglene og bygge ut ifra dette.

    Alt utstyr er solgt. Eller, har igjen en signalkabel. :P
    Hva skjer nå da? Blir det ikke noe stereo?

    Leave a comment:


  • NeDD
    replied
    Hei

    Som Joakim sier så må man ikke gjøre det så nøyaktig og "riktig" med en gang.
    Min måte å gjøre det på var å bygge som om jeg skulle gå klar for kravene i klassen over, slik at jeg uansett klarte makspoeng i min klasse.
    Nå er ikke experienced-klassen hard byggmessig da, så det er bare å lese reglene og bygge ut ifra dette.

    Alt utstyr er solgt. Eller, har igjen en signalkabel. :P

    Leave a comment:


  • Joakim
    replied
    Originally posted by Grumpyferal View Post
    Nå kan du hjelpe meg

    Oi tok noen timer å lese gjennom denne tråden må det være så forseg gjort for å være med i emma?
    Da kan eg bare gji opp
    Meget bra Har du solgt utstyre? hadde vært stilig å sett utstyre i bilen
    Nei, må ikke være så avansert for å delta i EMMA, men at det er noen som er så interesserte at det "tar av litt" vil man alltid se.

    Her kan du se ett eksepmel på min arbeidsbil, som jeg konkurrerte med i EMMA i 2008. Veldig enkelt bygg, men bygget for å oppfylle alle krav i advanced klassen.. VIktig å merke seg at man kan starte i en enklere klasse enn advanced! (Experienced - som har enklere krav til installasjon og lydbedømming).

    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9129

    Leave a comment:


  • Grumpyferal
    replied
    Nå kan du hjelpe meg

    Oi tok noen timer å lese gjennom denne tråden må det være så forseg gjort for å være med i emma?
    Da kan eg bare gji opp
    Meget bra Har du solgt utstyre? hadde vært stilig å sett utstyre i bilen

    Leave a comment:


  • 1/2en
    replied
    hva blir neste prosjekt?;P

    Leave a comment:


  • NeDD
    replied
    Utstyret er til salgs.......

    http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20100048
    Last edited by NeDD; 03-12-2009, 14:09.

    Leave a comment:


  • thomasekeli
    replied
    Biltema sin sprøyte duger i massevis.. Lite vits i å legge for mye penger i denne saken..

    Leave a comment:


  • Alfert
    replied
    Hva slags sprøyte bruker du til å spraye på kontakt limet med? Prøvde å pensle noen side paneler i bilen min, men syntes ikke det ble bra fikk ett par klumper som jeg ikke fikk bort... Sorry for offtopic.

    Forøvrig bra jobba!

    Leave a comment:


  • Crazytaxi
    replied
    Originally posted by Legatia View Post
    Jeg ser mange bruker sprøyter for å påføre limet, men hos meg ble det bare klabb da. Jeg bruker heller en pensel og legger på et jevnt strøk både på vinylen og underlaget og lar det stå til det er støvtørt. Vet ikke hvilket lim du bruker, men jeg foretrekker nå ihvertfall casko limet.
    Er ikke noe problem og bruke sprøyte, må bare passe på så man får justert riktig mengde luft/lim. jeg syns det er best når jeg bruke mye luft og ikke så mye lim, da fordeler den seg jevnere og tynnere. og da blir det ikke klumper.

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    Originally posted by NeDD View Post
    Bruker Installbay klar kontakt lim + sprøyte. Ingen problem med å fordele det, men om man trekker, og tar opp igjen en del, så kan du få klumper under vinylen når man tar vinylen nedtil igjen. Det sjedde et par ganger slik at jeg måtte skrabe bort og lime på ny...
    installbay sitt kontaktlim er ikke like bra som casko sitt, imo.

    Leave a comment:


  • NeDD
    replied
    Bruker Installbay klar kontakt lim + sprøyte. Ingen problem med å fordele det, men om man trekker, og tar opp igjen en del, så kan du få klumper under vinylen når man tar vinylen nedtil igjen. Det sjedde et par ganger slik at jeg måtte skrabe bort og lime på ny...

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    Originally posted by NeDD View Post
    Forklar?

    Vinylen var et strev å legge, så tar gjerne i mot tips her.
    Jeg ser mange bruker sprøyter for å påføre limet, men hos meg ble det bare klabb da. Jeg bruker heller en pensel og legger på et jevnt strøk både på vinylen og underlaget og lar det stå til det er støvtørt. Vet ikke hvilket lim du bruker, men jeg foretrekker nå ihvertfall casko limet.

    Leave a comment:


  • NeDD
    replied
    Forklar?

    Vinylen var et strev å legge, så tar gjerne i mot tips her.

    Leave a comment:


  • Legatia
    replied
    Godt jobba, det der så bra ut!
    Eneste pirking må være at du bør bruke litt med kontaktlim når du limer vinyl

    Leave a comment:

Working...
X