Announcement

Collapse
No announcement yet.

NeDD: Prosjekt Ford Mondeo ungdoms/lydbil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvor fikk du tak i braketten?!
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #32
      Den første kjøpte jeg jo hos bilradiospesialisten. Ikke til å ambefale vertfall.
      Den jeg bruker nå kjøpte jeg rett og slett på ebay. Googlet meg frem og endte opp med en forhandler på ebay. Er kjempefornøyd med den nye.

      Handlet nettopp en grei pakke fra installbay som jeg håper snart er på veg.. Støpeplast, batteripoler, fordelingsblokker osv.. Forbruksmateriell.. Håper å få det innen helgen for da starter jeg med monteringen av frontsetet.
      Var også innom Ikea her en dag, og fikk meg noe Irma Lo litt når jeg så den stooore kassa me hau på. 19kr FLEECE teppe lyset det jo lang veg =P
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

      Comment


      • #33
        Batteripolen du bestilte var priset galt på siden vår og det er nå rettet, så vi krediterer deg kr 200 for BT10MP og pengene er nok på din konto om 1-2 dager.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #34
          Jepp, fikk noen tekstmeldinger på det
          Da har jeg penger til litt arbeidspils også

          Er det vits å bruke 50mm2 kabel mellom 2 batterier? Skal det bare skal frakte spenninge videre? Holder det ikke med 25mm2 da?
          Så kan jeg evt. ha 50mm2 fra det siste batteriet og inn i sikringsblokka?
          Eller vil jeg tape på å ha 25mm kabel?
          Kommer uansett til å ha 50mm2 i motorommet (dynamot, jording++)
          Last edited by NeDD; 25-09-2007, 11:35.
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

          Comment


          • #35
            mellom batteriene vil det holde å ha 25mm2 kabel, det gjør det også i motorrommet. Men fra batteriet bak og inn i blokka kan du godt bruke 50mm2, selv om det helt sikkert holder lenge med 25mm2 på så kort strekk som det blir der.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #36
              Originally posted by NeDD View Post
              Den første kjøpte jeg jo hos bilradiospesialisten. Ikke til å ambefale vertfall.
              Den jeg bruker nå kjøpte jeg rett og slett på ebay. Googlet meg frem og endte opp med en forhandler på ebay. Er kjempefornøyd med den nye.
              Var den spesielt for mondeo?

              Lyst til å linke den til meg
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #37
                Har dessverre ikke link nei. Men tror den passer til cougar og fiesta også. Mener det sto i annonse. Jeg tror jeg betalt ca. 150 kr med frakt alt i alt. Slapp moms. Tok bare noen få dager. Edit: Fant link til en lik. Denne var litt dyr da.
                http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FIESTA-FO...QQcmdZViewItem

                Takk Pål

                Edit:

                Nypolert bil etter helgen:



                Pakken til installbay ble sendt igår kveld. Håper den kommer på fredag/lørdag.
                Får 2x 100amp sikring, 10 1/0gauge kabelsko i gull, og noe annet småting i posten idag fra annen leverandør.
                Venter på batterier nå. De var tomme fra lager, så de er det nok noen ukes ventetid. Ellers.. Så spares det heftig på kronene for å få råd til 4 kanaleren nå.

                Edit 11.10.07: Lite gjort. Venter på pakke fra Wirecare før jeg trekker kabler.
                Håper at 3 bulkpacker fra Dynamat gjør susen til hele bilen. Ikke sikker om jeg skal dempe bakdørene.. Er det vits? Skal ikke ha høytalere der uansett.. Gulvet blir heller ikke prioritert.
                Lager en større update når ting er på plass
                Last edited by NeDD; 11-10-2007, 12:26.
                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                Comment


                • #38
                  Skjer det noke eller?Syns bilen blei skam tøff eg
                  Civic-94
                  Moderat stereobygging

                  Comment


                  • #39
                    lenge sia det var update nå:P blien kom sæg faktisk veldig bra ;D nå mangler vi bare bilda va montering av anlegg
                    VW Golf II Gti 16v

                    Comment


                    • #40
                      Tja.. Venter på Wirecare nå. Har stoppet litt opp siden jeg venter på varer :/

                      Tenker mye på hvordan jeg skal feste speilhusene før og etter montering av tweeter. Har kuttet til speilhusene og alt er klar for støping, men som sagt, vet ikke hvordan jeg ska skru dem fast eller feste dem.

                      Noen synspunkter om dempingen (dører, gulv) ?
                      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                      Comment


                      • #41
                        Brodern har en modeo, nå skal jeg få han til å se på denne tråden for å gi han noen tips

                        Fint bygg! Og jeg liker de felgene dine!

                        Har du tenkt å ta steget videre til plast skjermer, eller skal du holde den slik som den ser ut nå ?
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment


                        • #42
                          Takk.

                          Plastskjermer? Body kit du tenker på?
                          Tviler egentlig.. 10.000kr koster et st24(diskrè styling) kit jeg har lyst..
                          Men da bruker jeg heller de kronene på anlegg isteden for ekstra plast rundt bilen. =)
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                          Comment


                          • #43
                            var det jeg tenkte ja. Er mer en tilhenger av enkle forandringer, og at man skal holde seg unna plast rundt bilen
                            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                            Comment


                            • #44
                              Åssen går d med stereon? fått d du venter på? du har fått mye positiv respons på bilen, d er bra men for komme med litt kritikk jeg da hehehe.
                              d som er d dumme med bilen er fargen, liker ikke hvit farge på bil, men smak å behag skulle gjerne sett den bittelitt lavere, men dette er jo min mening ellers flott gjort
                              Åsså må du komme med masse bilder da, under stereo bygginga
                              lurer på om jeg skulle ha begynt med en tråd om stereon min også hehehe
                              Ronny Karlsen
                              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                              Comment


                              • #45
                                Hehe, går greit det
                                Grunnen til at det ble hvit bil, og at jeg akkurat endte opp med denne var fordi jeg akkurat hadde kjøpt meg mc, og trengte en bil. Da jeg fikk en kanonpris på denne, så slo jeg bare til.
                                Den var lavere før, men måtte justere den opp slik at den er klar til godkjenning hos biltilsynet. Blir mulig skrudd litt ned igjen ETTER vinter´n er over.

                                Det har gått litt tregt med stereobyggingen. Har manglet litt deler osv som gjør at det stopper opp. Er 4 pakker som er på veg hjem nå

                                Holder for tiden på med med å lage et custom feste for å få speilhusene til å sitte skikkelig. Stål til å lage ramme med er også påbegynt.

                                Skal oppdatere når jeg får gjort ferdig en av tingene. Bilder skal det bli Trenger jo dokumentasjonsbilder jeg kan ta med meg til EMMA treffe
                                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                                Comment

                                Working...
                                X