Announcement

Collapse
No announcement yet.

EA's Audiophile Collection 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ah, hvorvidt sangen får god foten til å tappe, og ikke så mye på at det skal være dødt Da skjønner jeg
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #17
      Originally posted by Hifonic View Post
      Joda, første sangen var jo bare helt rå!
      Takk for deeet!

      Litt spent på hva folket har å si om lyden i det tracket... Merket noe forskjell fra "vanlig"??

      Den er "fikset litt" for å oppnå større dynamisk kontrast. Tviler på at det er veldig merkbart, men det låter "friskere" på en måte, og man kan spille høyere enn vanlig, samtidig som det er litt mere smekk i skarptromme og trommer generelt.
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #18
        joakim remix?
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #19
          Originally posted by Joakim View Post
          Takk for deeet!

          Litt spent på hva folket har å si om lyden i det tracket... Merket noe forskjell fra "vanlig"??

          Den er "fikset litt" for å oppnå større dynamisk kontrast. Tviler på at det er veldig merkbart, men det låter "friskere" på en måte, og man kan spille høyere enn vanlig, samtidig som det er litt mere smekk i skarptromme og trommer generelt.
          Jeg følte det var et helt enorm romfølelse i den sangen! Spesielt dybdefølelsen var noe utenom det vanlige
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            Originally posted by Hifonic View Post
            Jeg følte det var et helt enorm romfølelse i den sangen! Spesielt dybdefølelsen var noe utenom det vanlige
            Mobb mobb? x)
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • #21
              Hva mener du?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #22
                Endelig fikk jeg lasta ned! (etter en god del mislykkede forsøk pga tilbakestående internett) Måtte slette ett par hundre sanger fra Ipoden for å få plass til de sangene, så får håpe dem er verdt det

                Edit: Har testa dem ut nå, de var definitivt verdt det! Spesielt den sangen til Joakim, helt rå! måtte se meg rundt for å se om jeg hadde fått nye høyttalere, lyden kom jo fra overalt!
                Last edited by berniebp87; 15-02-2010, 01:03.
                Mvh Werner Harstad

                Comment


                • #23
                  Hva er det egentlig som er gjort med sangene siden de er 10x størrelsen av en "vanlig" sang?
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • #24
                    Ikke komprimert, antar jeg. Som "vanlige sanger" har en tendens til å være?

                    Comment


                    • #25
                      Hvis vanlig er MP3 så er de nok 10x større... men MP3 er da et lossy komprimert produkt.. i forhold til vanlig sanger som på en CD plate er det veldig vanlige størrelse på dem

                      Men dette trodde jeg da var vanlig å vite... leverer ikke et lydkvalitets produkt i MP3.. skulle tatt seg ut
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #26
                        Ukomprimert er tingen! Gjør det samme selv ved brenning av lyd-CD'er, laster de inn i WAV og brenner de i hastighet 4x etterpå.
                        Så kan de slettes på PC'en etterpå, de filene veier jo som nevnt veeeldig mye. Oppimot 100 MB, avhengig av sanglengde...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #27
                          Blir det no forskjell ved og brenne senere egentlig? Bruker jo selv 48x
                          Mvh
                          Andreas Moen Sæterbø
                          Golf mk2
                          Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by moeN View Post
                            Blir det no forskjell ved og brenne senere egentlig? Bruker jo selv 48x
                            Kommer vel an på hvor bra maskin/driver du har, men jeg leste om noen som hadde testa forskjell på 4x og maks hastighet. De hadde visst hørt forskjell.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Kommer vel an på hvor bra maskin/driver du har, men jeg leste om noen som hadde testa forskjell på 4x og maks hastighet. De hadde visst hørt forskjell.
                              De kjenner jeg... :P

                              Det er liiiten forskjell!! Men om man ikke har fryktelig dårlig tid, så skader det jo ikke å la den få litt tid på seg.
                              Last edited by Joakim; 19-02-2010, 18:07.
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment


                              • #30
                                Om ikke forskjellen i lydkvaliteten er så fryktelig stor blir det brent tydligere spor i plata så det er lettere for spilleren å lese den. Om du har problemer med en spiller som ikke vil lese brente CDer kan du prøve brenne på en lavere hastighet så pleier det gå bra.

                                Comment

                                Working...
                                X