Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x10" = 156 db

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Sponsoravtale har han garantert, men når han spiller høyest i verden, tror du det hadde vært noe problem å få en sponsoravtale med f.eks. GZ, Soundstream etc.? Tvilsomt.

    Dere får si det dere vil. Dere mener DD ikke er så bra, jeg mener det motsatte. Det var ikke uten grunn jeg valgte DD; Er lite flink med db drag, og har aldri konkurrert. Men har hørt på og sammenlignet MANGE elementer. Valgte å begynne å ta inn DD den dagen jeg hørte 1512 subbene spille. Dem spilte grisen ut av alt jeg har hørt i samme prisklasse, og det i standard kasser. Jeg har godt med erfaring rundt JL Audio, Blaupunkt, Pioneer (eldre subber), RF (gamle typene) og Infinity. Men har som sikkert alle her, hørt på utrolig mye, og vært med å hjulpet til på flere treff hvor jeg har fått demonstrasjoner av proffbygde demobiler. Har også hørt demobilen til team bilradiohuset. Og veldig mye spiller meget bra, men først når jeg hørte DD, fikk jeg virkelig bakoversveis.

    Dette er selvsagt en subjektiv mening, men velger å si at siden DD har spilt høyest i verden i flere klasser, spesielt i Extreme med 181.7 db velger jeg å mene at DD spiller høyest i verden. Ganske logisk egentlig.

    Ta Pioneer f. eks. Dem var vel de første til å bryte 180 grensen om jeg vet rett. Da brukte dem 13 subber og 52 forsterkere. Mens DD brukte EN sub drevet av 4 forsterkere.

    Valget er ikke vanskelig, og jo, selv om Alan sin bil er fylt med alskens av midler for å holde den sammen og er helt utrolig bra bygd, tviler jeg sterkt på at pioneer klarer samme score med 1 sub, slik som DD klarte. Men igjen, det er min subjektive mening og dere får jo mene akkurat det dere ønsker.

    Denne diskusjonen blir bare dum å fortsette med.

    Både jeg og alle som deltar i diskusjonen kan ikke si noe som helst om hva som spiller best teoretisk, for det finnes ikke fasitsvar på hvordan man bygger best. Og komme med utsagn som "Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument" bekrefter jo bare at dette er en diskusjon som aldri kan holde en saklig linje, og få den ene parten enig med den andre.

    Ha en fin kveld videre, og en riktig god helg
    Sorry å si ting RETT UT, men du er jaggu skikkelig på JORDET...eller på vidda...
    (sorry til de som bor på jordet eller på vidda)

    Hvis du tror at Alan Dante "bare er sponset" av dd og stetsom er du jaggu Dum.....DD betaler nok lønna til Mr. Dante...Stetsom også betaler nok LITT for at han skal bruke det.........

    Å som du skriver , så har jeg ALDRI påstått at dd ikke er bra...Bra er det, OG kraftig overpriset...

    Du refererer til team bilradiohuset....I Norge eller Svergie ???????
    Bakoversveis da du hørte dd sier du... Så BRA for Deg da.

    Du reklamerer veldig med at dd har spillt høyest osv...i extreme... men hva har det med en vanelig bil å gjøre...ikke alle biler er bygd som tankser med 10 cm ruter, med stålrammer, tykke stålplater , betong osv....
    Å sammenligne og selge utstyr som skal sitte i en bruksbil på det grunnlaget er rett å slett altfor dumt...
    Men det er min mening igjen...

    Da det kommer til 180+ Db i bilen til Dante, så er jeg rimelig sikker på at f.eks Cactus sound, T3 , Gz , Atomic , Shocker ,Treo osv hadde satt ca samme scoren...

    Men jeg skjønner at du bruker alan`s score for å selge...Men hva sier du den dagen verdens høyeste score ikke er satt med dd......Og den dagen kommer



    Og, var dette vanskelig å svare på :

    Men hvis DD er såå Jævlig bra/best , hvorfor bruker ikke "alle" det utstyret i f.eks Street klassene og superstreet klassene ???


    Hvis du tar den dyreste wooferen til DD og den dyreste wooferen til f.eks B2...Hvor mye høyere bør DD wooferen spille mener du...??? Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså...
    0.2 dB ? 0.5 dB ? 1 dB ? 3 dB ? 5 dB ???
    Den dyreste 12" wooferen til B2 vil ligge på ca 6500 kr i Norge (ifølge Jay)
    Den dyreste 12" wooferen til DD, er vell ca 50.000 kr......
    Altså ca 43.500 kr dyrere...


    Og Her forventer jeg meg at du som importør svarer Ang hvor mye bedre DD Bør være.....
    Men det tror jeg ikke du klarer. hehe
    Iallefall ikke på en måte som forsvarer prisen...
    TEAM RE-LOUD
    Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
    2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

    Comment


    • #32
      Bare det at du går til personangrep og kaller meg dum sier jo litt om deg, og er mer enn grunn nok for meg til å ikke diskutere...
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #33
        Uansett så synes jeg du kan svare på hvor mye høyere en DD woofer bør spille kontra en B2. Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså..

        0.2 dB ? 0.5 dB ? 1 dB ? 3 dB ? 5 dB ???
        Den dyreste 12" wooferen til B2 vil ligge på ca 6500 kr i Norge (ifølge Jay)
        Den dyreste 12" wooferen til DD, er vell ca 50.000 kr......
        Altså ca 43.500 kr dyrere..

        Ikke vri deg unna med å svare på dette nå er du snill

        Håper dere kommer med biler i street/super street i år så vi kan se hvor overlegent DD er
        Team Re-Loud
        Nm-mester 2008, Street A 155,5dB
        B2, Atomic

        Comment


        • #34
          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Bare det at du går til personangrep og kaller meg dum sier jo litt om deg, og er mer enn grunn nok for meg til å ikke diskutere...
          Da beklager jeg at jeg kallte deg dum...
          Men tror du virkelig mr dante ikke får bra betalt for å bruke dd ??? (og stetsom)

          Og da du som importør kommer inn på forumet og påstår ditt og datt, må du regne med at noen med litt peiling "angriper" deg, da det virker som du ikke har peiling på alt du utaler deg om...som i dette tillfellet dbdrag......

          Så da får jeg beklage at jeg "angriper" deg nå...

          Så da har jeg beklaget meg... så da regner jeg med at du svarer på mine spm igjen.......
          TEAM RE-LOUD
          Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
          2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

          Comment


          • #35
            Jeg aner ikke noenting om B2, og kan derfor ikke gi noe fasitsvar.

            50 lapper for en sub er meget mye penger, men er man interessert nok kjøper man det man ønsker om man har råd til det. Det selges plenty rundt i verden av disse subbene kontra f.eks. Jackhammer 22" som ligger i samme prisklasse.

            Jeg kan ikke si hvor mye høyere et DD element BØR spille kontra et B2 element, da som dere selv sier, det er 90% bygg. I teorien skal det vel ikke finnes noen begrensninger på hvor høyt et element kan spille hvis det bygges "perfekt". Ble sagt her på forumet, så håper at hvis dette er feil så kalte dere han som sa det, også for dum. (skjønner?)

            Greit, jeg kan lite om DB Drag og har nok derfor uttalt meg helt feil i denne diskusjonen, men jeg vet at DD har spilt høyest i verden, og har derfor sagt at DD er verdens høyestspillende subber. Dette er jo logisk, men mulig feil å si, da dere mener at Alan Dante f.eks. kunne spilt høyere med noe annet i sin bil. Men til nå har ikke dette blitt gjort, og DD har nåværende verdensrekord. Derfor har jeg uttalt meg slik jeg har.

            Men dere må jo forstå at om dere ønsker å fortelle meg at jeg tar feil, kan dere jo ikke kalle meg dum, at jeg er helt på jordet osv.

            Ta f.eks. tråden her, om den bilen som fusket ved fullt gasspådrag, en audi 1.8 turbo. Der har det blitt sagt mye som er helt på "jordet". Men skulle jeg liksom kalle folk dumme osv, fordi dem prøver å tenke seg til hva som kan være galt og svarer derfor ut i fra sin egen mening, selv om dem ikke vet dette helt sikkert?

            Bil er noe jeg kan godt, på samme linje som noen kan mye om db drag her. Men selv om jeg kan bil, diskuterer jeg rimelig, og gjerne forklarer litt nærmere hva som er det rette osv. Da lærer andre av meg i det tilfellet, akkurat som jeg kan OG ønsker å lære av dere.

            Her på forumet er folk yngre og eldre enn meg. Og på sikkert begge sider finnes det mye mer kunnskap enn det jeg sitter på. Jeg er her ikke bare for å selge!! Da hadde jeg ikke deltatt i diskusjoner som ikke har med salg å gjøre i det hele tatt. Jeg er her for å lære, da jeg synes bilstereo er meget moro.

            Det hadde vel vært mye greiere om noen kunne forklart HVA som gjør at en bil spiller høyt, enn at f.eks. Eirik sier "er bare på tide at du skjønner at Dante spiller høyt pga BYGGET sitt og ikke pga 18 tommeren :P".

            Lærer jo ingenting av det, og det fremkaller bare frustrasjoner som gjerne får meg til å prøve å tenke ut en løsning (som jeg kanskje ikke kan noe om), men som virker logisk og riktig og som jeg da forteller her.

            Og da blir jo folk enda sintere og mer frusterte, og begynner å ta denne diskusjonen helt ute av forstand hva angår å diskutere saklig og bra.

            Og DET blir for dumt, og håper spesielt at folk er voksne nok til å se det, og kanskje også lære av denne diskusjonen. Det har jeg hvertfall, med tanke på utsagn om DB drag og DD.

            Men selv med dette jeg har sagt nå, kommer det sikkert en kommentar/innlegg som har en negativ tone, istedenfor konstruktiv. Så at jeg sier dette, hjelper vel egentlig ikke for noe annet enn at dere kanskje tenker "ja han ser hvertfall selv at han ikke er noen verdensmester". Det jeg ønsker er at vi alle sammen kan lære hverandre uten å kjefte og komme med dumme utsagn. Og merker også at folk er mye hissigere på leverandører / firmaer, men selv "vi" selger bilstereo betyr det jo ikke at vi SKAL kunne alt!

            Det er det som også er litt kjipt. Kan tenke meg til at om jeg hadde vært en vanlig forumbruker, og påstått noen av de samme tingene hadde det ikke sport så av som det har nå.
            Last edited by DD-Henrik; 09-05-2009, 21:24.
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #36
              Og kan gjerne legge til dette for å få "bedre forståelse" at mye lesing har også ført til mange av mine utsagn:

              http://forum.soundpressure.com/showthread.php?t=8324

              Der jeg skriver at "Og hvis jeg husker rett, var vel pioneer verdens første til å komme over 180 db, men da med 2 subber" - var det xxxx (kjent bilstereoforhandler) som fortalte meg.

              Mye av de feile opplysningene jeg har gitt har ofte kommet av viderebringing av info jeg selv har fått fra folk som visstnok kan dette her. Og det må jeg bare beklage.
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #37
                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Men selv med dette jeg har sagt nå, kommer det sikkert en kommentar/innlegg som har en negativ tone, istedenfor konstruktiv. Så at jeg sier dette, hjelper vel egentlig ikke for noe annet enn at dere kanskje tenker "ja han ser hvertfall selv at han ikke er noen verdensmester". Det jeg ønsker er at vi alle sammen kan lære hverandre uten å kjefte og komme med dumme utsagn. Og merker også at folk er mye hissigere på leverandører / firmaer, men selv "vi" selger bilstereo betyr det jo ikke at vi SKAL kunne alt!
                Her går du i samme fella som du selv sitter å beskriver andre med. Du dømmer folk, og tror de vil skrive noe negativt uansett hva du kommer med....


                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Det er det som også er litt kjipt. Kan tenke meg til at om jeg hadde vært en vanlig forumbruker, og påstått noen av de samme tingene hadde det ikke sport så av som det har nå.
                Det er ikke forlangt at man skal kunne alt. Men man bør inneha såpass mye kunnskap om de produktene man selger, og bilstereo generelt, at man kan hjelpe de fleste kunder. I en eller annen rettning.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #38
                  Må si meg litt enig med Digital Designs over. Merker at enkelte postere er gjengangere på å slenge ut en halvarrogant kommentar om at dette kan du ingenting om når det diskuteres, samtidlig som vedkommende ikke er interessert i å spytte ut, den( for ham), selvfølgelige forklaring på hvorfor ting er så borti hælvete.
                  Raymond Pedersen

                  Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                  Tar det som det kommer, og løser det som det går.

                  Comment


                  • #39
                    Ler litt når jeg leser noen her nevne et merke i alle sine innlegg. Ikke lenge siden det var et annet merke som ble nevnt i alle innleggene fra disse personene

                    Menmen, som jeg har sagt før: DD spiller nødvendigvis ikke så mye høyere enn andre merker, men de klarer å gjøre det om og om igjen. Holdbarheten på elementene er førsteklasses!

                    Greit at noen ødelegger DD elementer også, men da hadde nok de fleste andre elementer også tatt kvelden. Og regner med de påstandene om DD som ryker har opphvar i TVE sin SS 1-2 bil og SGK sin EXT Volvo. SS bilen hadde før gamle typen membran på subbene, men etter at de ble byttet til de nyeste har de vært holdbare. SGK volvoen slet med noe vanvittig backpressure slik jeg forsto det. Ombygging på gang der i gården nå

                    En jeg kjenner godt i Finland bygde seg en panda med stålkasse til SS 1-2. Først brukte han DD 9917 elementer, men membranet (gammel type) ga etter ved 167dB, og da var trykket inni kassa 4dB høyere. Han byttet til GZ elementer, men der var membranet pinneved allerede før 165dB.. Så tror DD tåler mer enn GZ sine råeste elementer hvertfall

                    Men finnes jo andre skumle merker som Shocker, Atomic og ikke minst T3
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #40
                      har nå lest gjennom hele tråden og synes det er mange snodige kommentarer her. som mange sikkert ser i signaturen min har jeg nok noen merker som står nærmest hjertet en andre, men har ikke drevet med Db drag i ørten år. har vært inne å snust på DD ettersom jeg har opplevd biler som har spillt høyt med det (ingen hemlighet at jeg vil spille høyere) men må si jeg fikk bakover sveis da jeg så prisene på utstyret, men ettersom det er så supert bra så håper jeg at det vil bli muligheter for å se en NORSK bil denne sesongen som spiller med DD. så jeg kan få en bekreftelse på om det er bra. må også tilføye at jeg kun er intr. i merket Db Drag messig. for meg spiller det ingen trille om det er bra i gatebilen til per eller pål. så er det sagt.


                      (no hard feelings)
                      TEAM RE-LOUD
                      http://www.teamreloud.com

                      Norwegian Champion 08

                      Comment

                      Working...
                      X