Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x10" = 156 db

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Okei. Du har sikkert rett. DD er vel bare overprisede elementer, som egentlig ikke er noe bedre enn RF. Er vel kun fordi at alle som har rekord med DD har bygd bedre enn alle andre, og ved en tilfeldighet har dem valgt DD.

    Jess altså...
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #17
      du har ikke skjønt at dBdrag er 90% bygg du? :P

      nok OT nå.. vi får ta det på pm :*
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
        Forresten, hvor får man tak i B2 Audio?

        Ser på dealerne hans og ingen av dem har hans produkter på nettsiden dems. Var bare litt nysgjerrig
        Det er vel en liten sannhet med modifikasjoner. Soundtec og EZtuning er samme firma. Men fokuset er på EZtuning nettsiden inntil videre. For å se produktene kan du følge disse lenkene her:

        http://eztuning.se/index.php?option=...d=68&Itemid=79
        http://eztuning.se/index.php?option=...d=70&Itemid=79
        http://www.eztuning.se/index.php?pag...mart&Itemid=79
        http://www.eztuning.se/index.php?pag...mart&Itemid=79

        Den danske importøren www.danskaudioteknik.dk har det liggende under "produkt navne" og deretter b2
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Ser at M12-en din yter 15000 wrms. Stemmer virkelig dette? Tviler ikke men må jo bare høre

          For RF sier jo at dems forsterker til 200.000 kroner er på 15000wrms og at dette er verdens kraftigste forsterker produsert noen gang.

          Om din er på like høy effekt er jo det utrolig kult da og så er jo prisen på din 1/4 av RF sin
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #20
            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
            Ser at M12-en din yter 15000 wrms. Stemmer virkelig dette? Tviler ikke men må jo bare høre
            Står ikke noe om RMS der, men skulle ikke forundre meg om de yter det. Men ved hvilken spenning?

            Hertz MP 15K yter 12.000 watt RMS @ 1 ohm, 14,4V/1% THD. Og Soundstream har vel en som er minst like kraftig. Stetsom også, om jeg ikke tar feil.

            Jay kan sikkert forklare deg hvordan dB drag fungerer og hvorfor enkelte spiller så høyt som de gjør. DD er selvfølgelig ikke noe poop, men det er ikke, ene og alene DD sin skyld at det settes mange rekorder med merke. Det ligger månedsvis, og sikkert årevis med forskning og utprøving bak de bilene/løsningene som spiller i verdensklasse. Og det er akkurat der man vinner mange dB, utprøving
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #21
              Originally posted by Digital Designs Norge View Post
              Ser at M12-en din yter 15000 wrms. Stemmer virkelig dette? Tviler ikke men må jo bare høre

              For RF sier jo at dems forsterker til 200.000 kroner er på 15000wrms og at dette er verdens kraftigste forsterker produsert noen gang.

              Om din er på like høy effekt er jo det utrolig kult da og så er jo prisen på din 1/4 av RF sin
              Effekten stemmer ikke noe der. Men Rockford forsterkeren er ikke en klasse D og er samtidig en 4 kanals fullrange. Samtidig finnes det jo andre amper som er like store eller større. Hertz SPL, CS ELT, Ground Zero 2.20000. men igjen de er ikke fullrange.

              Du kan jo kjøpe en M12 for å teste litt og se selv.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #22
                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Okei. Du har sikkert rett. DD er vel bare overprisede elementer, som egentlig ikke er noe bedre enn RF. Er vel kun fordi at alle som har rekord med DD har bygd bedre enn alle andre, og ved en tilfeldighet har dem valgt DD.

                Jess altså...
                DD er veldig bra ja...Men det er ikke best... OG prsiene henger ikke på greip...så du har rett i at det er overpriset. Ingen Woofer f.eks er verdt 50.000 kr...MEN det er MIN mening.
                EN viktig grunn til at mange bruker DD spesiellt i extreme biler som nettopp Dante, er PGA Mikko i Finland.
                Han hjalp maaange med DD ( og spl dynamics), og han hjalp ingen som brukte andre merker...

                F.eks
                Team Sgk blant annet brukte Atomic tidligere...De fikk ikke "hjelp" av noen, for at de var de som spillte høyest i extreme med Atomic...Og de som bruker utstyr fra konkurerende merker, hjelper som regel IKKE konkurentene sine...
                Så for å få hjelp til å spille høyere, så byttet de til DD....

                Et annet eksempel : Alan Dante tok kontakt med Elvis i svergie, etter å ha sett på tråden på termpro...
                Det FØRSTE han skreiv var : kan du bruke Stetsom OG DD...?
                Hadde Elvis villet brukt de merkene og kunne brukt de SÅ hadde Dante gitt han hjelp...
                På samme måte som Mikko og team loud fra Finland gjorde tidligere.........


                Som Nevnt tidligere i tråden her, så hadde det meste av bra utstyr spillt rundt 180 dB i bilen til Dante...

                Men hvis DD er såå Jævlig bra/best , hvorfor bruker ikke "alle" det utstyret i f.eks Street klassene og superstreet klassene ???

                Litt OT :
                Hvis du tar den dyreste wooferen til DD og den dyreste wooferen til B2...Hvor mye høyere bør DD wooferen spille mener du...??? Hvis en skal sammenligne pris kontra dB altså...
                0.2 dB ? 0.5 dB ? 1 dB ? 3 dB ? 5 dB ???
                Den dyreste 12" wooferen til B2 vil ligge på ca 6500 kr i Norge (ifølge Jay)
                Den dyreste 12" wooferen til DD, er vell ca 50.000 kr......
                Altså ca 43.500 kr dyrere...
                Og Her forventer jeg meg at du som importør svarer Ang hvor mye bedre DD Bør være.....

                (og jeg håper tråden ikke blir låst)
                TEAM RE-LOUD
                Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                Comment


                • #23
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Står ikke noe om RMS der, men skulle ikke forundre meg om de yter det. Men ved hvilken spenning?

                  Hertz MP 15K yter 12.000 watt RMS @ 1 ohm, 14,4V/1% THD. Og Soundstream har vel en som er minst like kraftig. Stetsom også, om jeg ikke tar feil.

                  Jay kan sikkert forklare deg hvordan dB drag fungerer og hvorfor enkelte spiller så høyt som de gjør. DD er selvfølgelig ikke noe poop, men det er ikke, ene og alene DD sin skyld at det settes mange rekorder med merke. Det ligger månedsvis, og sikkert årevis med forskning og utprøving bak de bilene/løsningene som spiller i verdensklasse. Og det er akkurat der man vinner mange dB, utprøving
                  Ikke for å være hoven eller noe men vet at bygg har ufattelig mye å si såklart. Er bare litt flåsete å si at alt er like bra som DD. For det er det ikke. Sikkert noe som er bedre, men Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum. husker ikke hvilket). Og hvis bilen hans er så fantastisk god at alt spiller bra, og han ikke velger noe som kan spille bedre er jo det merkelig...
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #24
                    kan tenkes at han har en god sponsoravtale

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                      Ikke for å være hoven eller noe men vet at bygg har ufattelig mye å si såklart. Er bare litt flåsete å si at alt er like bra som DD. For det er det ikke. Sikkert noe som er bedre, men Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum. husker ikke hvilket). Og hvis bilen hans er så fantastisk god at alt spiller bra, og han ikke velger noe som kan spille bedre er jo det merkelig...
                      Har du hørt om kjøpt og betalt før...???
                      Alan spiller høyere med andre forsterkere enn med stetsom f.eks.....

                      OG det har han også lagt ut på termpro, med bilder av scoren osv...
                      TEAM RE-LOUD
                      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by dbcompaniet View Post
                        kan tenkes at han har en god sponsoravtale
                        bingo.......
                        TEAM RE-LOUD
                        Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
                        2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                          Alan Dante sier selv at DD subber er det råeste (innlegg fra han selv på et forum.
                          Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument.

                          Hadde det vært et snev av objektivitet i et slikt utsagn fra Dante, så kunne vi kanskje tatt det til etteretning

                          Når du går i bilbutikken for å se på en ny Opel, også nevner du for selgeren at du har også vært å sett på Ford. Du sammenligner de to modellene opp mot hverandre. Tror du da selgeren hos Opel vil utpeke de fordelene Forden har over Opelen?? Selvfølgelig ikke, han vil på beste måte prøve å avfeie det, og pense deg inn på at Opel er det rette valget for deg.
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                          Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                          Comment


                          • #28
                            Sponsoravtale har han garantert, men når han spiller høyest i verden, tror du det hadde vært noe problem å få en sponsoravtale med f.eks. GZ, Soundstream etc.? Tvilsomt.

                            Dere får si det dere vil. Dere mener DD ikke er så bra, jeg mener det motsatte. Det var ikke uten grunn jeg valgte DD; Er lite flink med db drag, og har aldri konkurrert. Men har hørt på og sammenlignet MANGE elementer. Valgte å begynne å ta inn DD den dagen jeg hørte 1512 subbene spille. Dem spilte grisen ut av alt jeg har hørt i samme prisklasse, og det i standard kasser. Jeg har godt med erfaring rundt JL Audio, Blaupunkt, Pioneer (eldre subber), RF (gamle typene) og Infinity. Men har som sikkert alle her, hørt på utrolig mye, og vært med å hjulpet til på flere treff hvor jeg har fått demonstrasjoner av proffbygde demobiler. Har også hørt demobilen til team bilradiohuset. Og veldig mye spiller meget bra, men først når jeg hørte DD, fikk jeg virkelig bakoversveis.

                            Dette er selvsagt en subjektiv mening, men velger å si at siden DD har spilt høyest i verden i flere klasser, spesielt i Extreme med 181.7 db velger jeg å mene at DD spiller høyest i verden. Ganske logisk egentlig.

                            Ta Pioneer f. eks. Dem var vel de første til å bryte 180 grensen om jeg vet rett. Da brukte dem 13 subber og 52 forsterkere. Mens DD brukte EN sub drevet av 4 forsterkere.

                            Valget er ikke vanskelig, og jo, selv om Alan sin bil er fylt med alskens av midler for å holde den sammen og er helt utrolig bra bygd, tviler jeg sterkt på at pioneer klarer samme score med 1 sub, slik som DD klarte. Men igjen, det er min subjektive mening og dere får jo mene akkurat det dere ønsker.

                            Denne diskusjonen blir bare dum å fortsette med.

                            Både jeg og alle som deltar i diskusjonen kan ikke si noe som helst om hva som spiller best teoretisk, for det finnes ikke fasitsvar på hvordan man bygger best. Og komme med utsagn som "Det er nesten bare komisk at du bruker det som et argument" bekrefter jo bare at dette er en diskusjon som aldri kan holde en saklig linje, og få den ene parten enig med den andre.

                            Ha en fin kveld videre, og en riktig god helg
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #29
                              Det er bare det at du i HVER ENESTE TRÅD, må poengtere at DD spiller høyest i verden. Det gjør de sikkert, og bra er vel det, for de som skal stille i dB drag. Men det har liten, eller ingen betydning hos en bruker som skal spille musikk.

                              Når du bruker det at DD spiller høyest i verden som et kvalitetsstempel ovenfor en bruker som skal ha en helt vanlig bass, så blir det litt klønete.
                              Og at de spiller høyest i verden reflekterer jo ikke "kvaliteten" på hele sortimentet dems (ikke at jeg mener det er dårlig av den grunn), men de har èn, eller kanskje to basselementer som klarer, under optimale forhold, å bryte 170db, eller 180dB grensen. Du klarer ikke det med de billigere seriene dems. Og da blir det helt feil å anbefale, f.eks en 12" til 2500kr, og i samme setning legge til at DD spiller høyest i verden. Get my drift here??

                              Syns bare du burde klare å finne flere/bedre argumenter når du anbefaler DD. At de spiller så høyt begynner å bli oppbrukt

                              Og hva som spiller bra er fullstendig subjektiv mening. For deg er det når bilen ramler i fra hverandre rundt ørene dine. For andre er det f.eks når man har dybde og attack i front
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                                Dette er selvsagt en subjektiv mening, men velger å si at siden DD har spilt høyest i verden i flere klasser, spesielt i Extreme med 181.7 db velger jeg å mene at DD spiller høyest i verden. Ganske logisk egentlig.

                                Ta Pioneer f. eks. Dem var vel de første til å bryte 180 grensen om jeg vet rett. Da brukte dem 13 subber og 52 forsterkere. Mens DD brukte EN sub drevet av 4 forsterkere.

                                Valget er ikke vanskelig, og jo, selv om Alan sin bil er fylt med alskens av midler for å holde den sammen og er helt utrolig bra bygd, tviler jeg sterkt på at pioneer klarer samme score med 1 sub, slik som DD klarte. Men igjen, det er min subjektive mening og dere får jo mene akkurat det dere ønsker.
                                181,7dB er jo satt i klassen Extreme 3+ det vil si at man har 3 eller flere subber, ikke en..

                                Så må du også huske på at f.eks pioneerforsterkerene er oppgitt til å yte 1x1500w @ 2 ohm, mens stetsomforsterkerene er oppgitt til å yte over 7000w rms @ 1 ohm, så er jo ikke så rart at de har endel flere forsterkere når de brukte 13 subber..
                                Kan jo også nevnes at det er vesentlig vanskeligere å få 13 subber til å spille over 180dB pga utfasninger, justering osv osv. Så skal bli spennende å se hva de får til når de bygger om.

                                Som nevnt tidligere er dB-drag 90% bygg, er bilen og bygget riktig spiller du høyt med mye rart, forskjellen er kanskje bare hvor mange ganger du kan gjøre det før subben ryker.
                                Det er jo ikke noe nytt at ddsubbene ryker under burp for de gutta som spiller så høyt som de gjør.

                                Comment

                                Working...
                                X