Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erik's SoundQuality CD 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rwider
    replied
    Takker, dette bliver spennende, laster ned nå

Leave a comment:

• Erik André
    replied
    Originally posted by veegard View Post
    Ahaa.. Den er ikke ferdig enda. Så større plass enn kildefilen på en 'transcode'. Vært litt for ivrig med å ta beste kvalitet i flac-koderen da? ;p De er CD-rips alt sammen eller?
    Kilde filer:
    Politisk korrekt ville vell vært at jeg hadde kun brukt egne kjøpte cder, men må vel inrømme at en del er tatt fra cd og en del er flac, ape eller wav nedlasta fra forskjellige torrent sites, alt er i hvertfall lossless.

Utgivelse:
    CD'en er ment til å spille i en cd spiller så alt er i cd format.. cda. vil du gjøre det om til flac må du nok fikse det selv

Rockeplata er litt for moro, rock, heavy, puddelrock mm. med grei kvalitet. SQ plata anser jeg som en av de mer krevende platene som jeg har miksa sammen, krevende av anlegget. Alt vil nok spille bra, men du vil nok høre mer forskjeller på denne plata i en god bil og en veldig god bil enn med de andre platene.
    Den utfordrer fokus på plassering på flere av sporene track 6 skal plystringa stå pall i senter, det kan være tricky i noen biler veit jeg.
    Dynamikken overraska i hvertfall meg på et ordentlig anlegg så den bør være en tanke overraskende på flere av sporene

Hint: Kari Bremnes tok jeg egentlig bare med pga trommesoloen mitt inni.. enormt dynamisk og morsomt å høre på.. resten av låta er ikke all verden.

Leave a comment:

• veegard
    replied
    Det var bare cda-filer, så tatt rett fra CD da ut å prøve i bilen

Leave a comment:

• terion
    replied
    Det må EA svare på, står litt om det i første post hva som er brukt bl.a av programmer iaf. :-)

Leave a comment:

• veegard
    replied
    Ahaa.. Den er ikke ferdig enda. Så større plass enn kildefilen på en 'transcode'. Vært litt for ivrig med å ta beste kvalitet i flac-koderen da? ;p De er CD-rips alt sammen eller?

Leave a comment:

• terion
    replied
    78minutter og 34 sekunder skal gå det på en 80minutters.. Disc 2 er jo 789MB f.eks
    Last edited by terion; 11-06-2009, 14:39.

Leave a comment:

• veegard
    replied
    792mb på CD4? Fail?

Leave a comment:

• nanomidaz
    replied
    Endelig!
    Har gledet meg lenge til disse

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    And the magic was done!

Enjoy!

Leave a comment:

• terion
    replied
    Også på en torsdag a gitt!

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    Da var det en liten overraskelse i første post

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    De er repakka

Leave a comment:

• terion
    replied
    WinRAR spiser de filene, hadde ikke lagt inn RAR på server'n.. evt bare $ "tar jxvf fil.tar.bz2" hirr
    Last edited by terion; 11-06-2009, 12:37.

Leave a comment:

• neptyr
    replied
    Originally posted by baldrick View Post
    Dersom ingen har båndbredde nok til å dele til alle, kan en ikke legge de ut på en torrent eller noe så kan vi hjelpe å dele?
    Jeg har mer enn nok båndbredde

Bare noen som pakker på ett mongo vis.

Leave a comment:

• baldrick
    replied
    Dersom ingen har båndbredde nok til å dele til alle, kan en ikke legge de ut på en torrent eller noe så kan vi hjelpe å dele?

Leave a comment:

Working...
X