Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erik's SoundQuality CD 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endelig!
    Har gledet meg lenge til disse
    Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

    Comment


    • 792mb på CD4? Fail?
      98' Audi A4
      Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

      Comment


      • 78minutter og 34 sekunder skal gå det på en 80minutters.. Disc 2 er jo 789MB f.eks
        Last edited by terion; 11-06-2009, 14:39.
        mvh
        Terje

        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

        Comment


        • Ahaa.. Den er ikke ferdig enda. Så større plass enn kildefilen på en 'transcode'. Vært litt for ivrig med å ta beste kvalitet i flac-koderen da? ;p De er CD-rips alt sammen eller?
          98' Audi A4
          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

          Comment


          • Det må EA svare på, står litt om det i første post hva som er brukt bl.a av programmer iaf. :-)
            mvh
            Terje

            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

            Comment


            • Det var bare cda-filer, så tatt rett fra CD da ut å prøve i bilen
              98' Audi A4
              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

              Comment


              • Originally posted by veegard View Post
                Ahaa.. Den er ikke ferdig enda. Så større plass enn kildefilen på en 'transcode'. Vært litt for ivrig med å ta beste kvalitet i flac-koderen da? ;p De er CD-rips alt sammen eller?
                Kilde filer:
                Politisk korrekt ville vell vært at jeg hadde kun brukt egne kjøpte cder, men må vel inrømme at en del er tatt fra cd og en del er flac, ape eller wav nedlasta fra forskjellige torrent sites, alt er i hvertfall lossless.

                Utgivelse:
                CD'en er ment til å spille i en cd spiller så alt er i cd format.. cda. vil du gjøre det om til flac må du nok fikse det selv

                Rockeplata er litt for moro, rock, heavy, puddelrock mm. med grei kvalitet. SQ plata anser jeg som en av de mer krevende platene som jeg har miksa sammen, krevende av anlegget. Alt vil nok spille bra, men du vil nok høre mer forskjeller på denne plata i en god bil og en veldig god bil enn med de andre platene.
                Den utfordrer fokus på plassering på flere av sporene track 6 skal plystringa stå pall i senter, det kan være tricky i noen biler veit jeg.
                Dynamikken overraska i hvertfall meg på et ordentlig anlegg så den bør være en tanke overraskende på flere av sporene

                Hint: Kari Bremnes tok jeg egentlig bare med pga trommesoloen mitt inni.. enormt dynamisk og morsomt å høre på.. resten av låta er ikke all verden.
                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                Comment


                • Takker, dette bliver spennende, laster ned nå

                  Comment


                  • Originally posted by Erik André View Post
                    Kilde filer:
                    Politisk korrekt ville vell vært at jeg hadde kun brukt egne kjøpte cder, men må vel inrømme at en del er tatt fra cd og en del er flac, ape eller wav nedlasta fra forskjellige torrent sites, alt er i hvertfall lossless.

                    Utgivelse:
                    CD'en er ment til å spille i en cd spiller så alt er i cd format.. cda. vil du gjøre det om til flac må du nok fikse det selv

                    Rockeplata er litt for moro, rock, heavy, puddelrock mm. med grei kvalitet. SQ plata anser jeg som en av de mer krevende platene som jeg har miksa sammen, krevende av anlegget. Alt vil nok spille bra, men du vil nok høre mer forskjeller på denne plata i en god bil og en veldig god bil enn med de andre platene.
                    Den utfordrer fokus på plassering på flere av sporene track 6 skal plystringa stå pall i senter, det kan være tricky i noen biler veit jeg.Dynamikken overraska i hvertfall meg på et ordentlig anlegg så den bør være en tanke overraskende på flere av sporene

                    Hint: Kari Bremnes tok jeg egentlig bare med pga trommesoloen mitt inni.. enormt dynamisk og morsomt å høre på.. resten av låta er ikke all verden.
                    Dette er den absolutt beste EA cd'en hittil! Er vel den det ligger mest jobb bak også.. Jammen flink du! Ække sant det de sier om deg!
                    Plystringa i track 6 skal stå i senter og stemmen skal også dukke opp OG holde seg i senter om man har sånn noenlunde fokus.. Masse smådetaljer som krydrer i bakgrunnen på det tracket også!
                    Track 15 er morsomt for å utfordre dynamikken, legg merke til hvor mye SMEKK det er i en skarptromme som blir brukt litt skikkelig! (går fra kantslag til å slå på skinnet ved ca. 1min.) Dette skal ikke låte "phissh" men "SCHMAKK"!!
                    Skru opp gutter! Denne plata er nydelig å spille på pent og pyntelig volum, men knallmorsom å spille høyt for å få skremt elementene ut av korga (ikke bare basseranne)
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • Og hvordan lastet man ned cd 4 og 5 ?
                      Ingen linker i første post såvidt jeg kan se.

                      Comment


                      • Se i toppen av første posten en gang til, ;-)
                        mvh
                        Terje

                        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                        Comment


                        • hehe rekti, så bare under cd 4 og 5 siden linkene til 1,2 og 3 lå under låtlista..

                          Comment


                          • Tilbakemeldinger settes pris på.. skal jeg ta stillheten som stum beundring eller var det bare dritt?
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • Alle platene samlet under ett synes jeg er bra, men det er mye enkeltspor som jeg hopper lett over så jeg har nå laget meg en ny cd med de sporene fra hver plate jeg bruker mest

                              Men mye bra ja, på alle platene

                              Comment


                              • Mye bra her! Er genialt at du tar initiativ til å lage disse cd'ene.
                                Er selvfølgelig noen sanger man hopper over, men smaken til folk er jo forskjellig.
                                Prosjekt SQ Audi A3

                                Comment

                                Working...
                                X