Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test cd'er

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ta en direkte kopi på lav hastighet.

    Og det er digitalt, så tap av kvalitet skal i teorien ikke være mulig.

    Lav hastighet for best mulig kvalitet på hva laseren brenner.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #17
      Originally posted by neptyr View Post
      Ta en direkte kopi på lav hastighet.

      Og det er digitalt, så tap av kvalitet skal i teorien ikke være mulig.

      Lav hastighet for best mulig kvalitet på hva laseren brenner.
      Enig!

      Men godeste Joakim her inne merket noe snedig for en tid tilbake. Han skulle brenne en kopi av en test-cd. Setter seg inn i bilen og synes det var noe merkelig med stereobildet, for senter var way off til ene siden! Prøver med en annen CD, der er alt korrekt.
      Etter litt om og men viste det seg at det var brenneren i bærbare pcen hans som forårsaket at stereobildet var helt forskjøvet Noe å ha i bakhodet når man skal brenne cder.
      Dette er eneste tilfellet av dette fenomenet jeg har hørt om, but still.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #18
        jeg har akkurat kopiert alle "godlyd" sangene som jeg har sammlet opp gjennom mange år,4stk cd med bare go lyd sanger ble det faktisk,satt mange kvelder og mixa....jeg kopierte med null data data tap,laveste mulig hastighet ++
        Jeg har iallefall ikke lagt merke til dårligere kvalitet på de brent cdene kontra de orginale..
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jonny.B View Post
          jeg har akkurat kopiert alle "godlyd" sangene som jeg har sammlet opp gjennom mange år,4stk cd med bare go lyd sanger ble det faktisk,satt mange kvelder og mixa....jeg kopierte med null data data tap,laveste mulig hastighet ++
          Jeg har iallefall ikke lagt merke til dårligere kvalitet på de brent cdene kontra de orginale..
          Da kan du jo gi ut "best of Jonny B".. Er sikker på at det er noen som kan tenke seg å få kloa i de..
          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

          Comment


          • #20
            Dette har jeg kun opplevd den ene gangen, har brent samme cd senere og da har alt vært ok..
            Har også opplevd at orginalcd'er med noen år på baken kan låte tynt og dårlig, men hvis man ripper dem og brenner ut igjen så kan den brente cd'en låte mye bedre!
            Regner med at grunnen til det er at cd-spilleren må korrigere for feillesing på slitte plater, mens når den leses inn i pc og brennes ut igjen, så er mange av feilkorrigeringene gjort der, og brent riktigere på den brente plata, slik at dataene leses mere korrekt i cd-spilleren.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

            Comment


            • #21
              Originally posted by Audio-art View Post
              Da kan du jo gi ut "best of Jonny B".. Er sikker på at det er noen som kan tenke seg å få kloa i de..
              kanskje det ja?
              Er mye snadder der,JVC sine XRCD plater,F#1 status sin test cd,gammle nasca spor,sheffield lab ++++
              "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

              Comment


              • #22
                Originally posted by Jonny.B View Post
                kanskje det ja?
                Er mye snadder der,JVC sine XRCD plater,F#1 status sin test cd,gammle nasca spor,sheffield lab ++++
                Høres skøy ut!

                Spørs om jeg må spørre deg om å ta deg en tur når jeg får nye Pioneerhøyttalere i hus
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jonny.B View Post
                  kanskje det ja?
                  Er mye snadder der,JVC sine XRCD plater,F#1 status sin test cd,gammle nasca spor,sheffield lab ++++
                  var test cd'ene fra Sheffield lab jeg var på jakt etter!!! tusen takk for at du fikk gjorde slik at jeg fikk tilbake hukommelsen

                  fant noen av dem på Amazon og ei annen nettside.
                  Mvh Morten
                  - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                  Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                  Bad Sound Kills Good Music!

                  Comment


                  • #24
                    Jeg har en haug med Sheffield lab cd'er + gamle IASCA cd'er osv.... Hvis noen er interessert, så er det vel mulig jeg selger de...
                    Tor S Aamodt.

                    Comment


                    • #25
                      Har også gamle Nasca platen i haugevis, som det er veldig bra lyd på, men desverre ingen "fasit" på hvordan den skal være... den finnes å få kjøpt i www.dbdragshop.no
                      Tor S Aamodt.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
                        Har også gamle Nasca platen i haugevis, som det er veldig bra lyd på, men desverre ingen "fasit" på hvordan den skal være... den finnes å få kjøpt i www.dbdragshop.no
                        Jeg er interessert i å kjøpe, pris?
                        Andreas Henriksen
                        Citroën C4 2006
                        Pioneer ODR, Mcintosh og B2

                        Comment


                        • #27
                          Andreas,

                          Se www.dbdragshop.no for prisen på nasca platen....

                          De andre platene jeg har, kan jeg legge ut... Så kan dere komme med ett bud på dem
                          Tor S Aamodt.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Morty00 View Post
                            var test cd'ene fra Sheffield lab jeg var på jakt etter!!! tusen takk for at du fikk gjorde slik at jeg fikk tilbake hukommelsen

                            fant noen av dem på Amazon og ei annen nettside.
                            har noen spor av den "tromme" plata på min sammling også...men min er XRCD i tilegg da
                            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Jonny.B View Post
                              har noen spor av den "tromme" plata på min sammling også...men min er XRCD i tilegg da
                              fant sheffield drum & track disc på nettet i flac. brente den ut, funker knall!!! kjempe bra innspilling.
                              Mvh Morten
                              - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                              Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                              Bad Sound Kills Good Music!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Tor Steinar Aamodt View Post
                                Jeg har en haug med Sheffield lab cd'er + gamle IASCA cd'er osv.... Hvis noen er interessert, så er det vel mulig jeg selger de...
                                ka du ska ha for de sheffield lab cd'ene? er intressert!!
                                Mvh Morten
                                - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                                Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                                Bad Sound Kills Good Music!

                                Comment

                                Working...
                                X