Announcement

Collapse
No announcement yet.

musikk/sanger for å teste hvor pent/rent elementene i bilen spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Vil anbefale diverse apocalyptica sanger!
    De spiller metall lignende musikk med klassiske instrumenter(har også covera mange kjente sanger, blant annet nothing else matters) veldig fint å høre på
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #62
      Anbefaler Mike Oldfield - Amarok.
      Én sang på 1t som har meget bra lydkvalitet og krever enormt av høyttalerne, er mange partier med bass langt under det man kan høre, og partier som virkelig krever dynamikk av anlegget.
      Har brukt dette til test av mange anlegg...
      Er litt psykidelisk og kanskje ikke noe man kjører rundt og hører på, men min subjektive mening er at dette er skikkelig moro å teste anlegg med!
      .:Lasse:.

      Comment


      • #63
        Hei og hå
        Dere kan tro det dem som vil, men den beste innspillinga av en cd som jeg har hørt er en live cd fra Ronny og Ragge, jeg husker ikke navnet på den men tror det var noe med pøkpose eller nnoe i den duren. på den tiden hadde jeg et billig jvc anlegg og lyden fra den cd ´n overasket meg. så den ville jeg ha prøvd.

        Comment


        • #64
          Bruker mye RART, men faller oftest tilbace til Chris Isaac, San Fransisco Days. Bra opptak, vanskelig akustisk bass, og grei akustisk gitar. Bruker også litt Kari Bremnes, og tidlig Vaya Con Dios.
          Mathias.... Soundman is alive
          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

          Comment


          • #65
            Eg har som regel musikk av Mike Oldfiled, Caroline Lavelle, Era, Koto, Westbam, Michael Jackson, Omen, Yello og Enya i magasinet. Men her var det mange gode forslag fra trente ører som eg må skaffe meg.

            Comment


            • #66
              Kan ikke moderator legge opp en liste i første post da, med de beste som er nevnt her? slik at d blir lettere å se for alle eller var d en dum ide?
              Ronny Karlsen
              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

              Comment


              • #67
                Jeg er for lat til det, men kansje en nykommen moderator gidder? (når de kommer)
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #68
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=5074
                  Mvh.
                  Roy
                  Mob: 40 30 99 06

                  Comment


                  • #69
                    acdc Robbie Williams Celine Dion

                    Comment


                    • #70
                      duffy - warwick avenue

                      før noen nevner det så vet jeg at dette er en dylan cover, men den er meget pent innspilt og litt teknisk krevende
                      Magnet feat gemma hayes - lay lady lay

                      er forresten en liveinnspilling på pavarotti & friends for war child albumet med joan osborne som fikk meg til å snu min mening om henne(what if god is one of us er en real søppellåt) sjekk den ut
                      joan osborne - st teresa
                      Last edited by Disturbd; 21-12-2008, 21:43.
                      -89 mercedes 230 turbo(sommer)
                      -98 opel omega 2.0dti16v(kjerringbil)
                      -95 volvo 460 2.0 gle(vinter)
                      -91 chevy starmaster (ferie/fest og raggerbil)

                      Comment


                      • #71
                        E.S Posthumus Åpnings melodien på Cold Case.( Nara ) fra albumet Unearthed.Fikk en låne en cd fra kompis.Anbefales.
                        Per
                        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                        Audison Music Expression
                        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                        Comment


                        • #72
                          Alt jeg kommer over fra selskapet GRP er topp kvalitet. Før brukte jeg også Flim & the BB`s, Big Notes (hele cd-en) men en eller anna dust hadde mer bruk for den. For å teste dynamikk er det lite som overgår Harry James Big Band på Telarc.

                          Dollie de Luxe har også noen gullkorn på sin "best of"-cd, som ikke er mikset ihjel.

                          Veldig mye fra Shieffield Lab (selskap) er bra å tune etter, og i avdelingen for SÆRE ting, finner jeg bl.a Einmal Komt Die Liebe, sin første CD; Skjebnen er ugrei. Tuba, piano og sang, thats it. Sært så det holder. hehe
                          Mathias.... Soundman is alive
                          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                          Comment


                          • #73
                            Mener å huske at Postgirobyggets "Melis" låter ganske bra? Har originalen et sted, litt usikker på hvor...

                            Comment


                            • #74
                              Jeg må bare si at Three days grace har mye artig musikk som jeg mener har veldig ren inspilling! Er iallefalld et mest krystallklare albumet jeg har: Tenker da på albumet som heter Three days grace!

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Effectiv View Post
                                Jeg må bare si at Three days grace har mye artig musikk som jeg mener har veldig ren inspilling! Er iallefalld et mest krystallklare albumet jeg har: Tenker da på albumet som heter Three days grace!
                                Riktig, selv om OneX er et bedre album rent musikalsk - i mine øyne. Mulig fordi jeg er litt lei det første... Like god lyd, hvertfall, på grensen til litt "overpolert".

                                Om du har samme musikksmak som meg, vil du kanskje også like Papa Roach sitt "Getting away with murder"-album, som jeg hadde i knallbra kvalitet før! Men... etter en harddiskkræsj, så har jeg kun fått tak i en dårligere versjon. "The Paramour Sessions" er også blant de nyere Papa Roach-albumene som er ganske catchy, til tross for litt fjortisopprør-preg.

                                Og for dem som liker enda litt "snillere" pop-rock, så er Vertical Horizon sitt "Everything you want" (fra 1999) et godt eksempel. Flere av låtene har en ganske (kanskje litt for) tydelig "bassline" som går mye opp og ned, og ganske dypt. Man skal ha ganske jevn frekvensgang for at den skal høres bra ut hele veien. Anbefales om du syns subben din spiller noen frekvenser høyere enn andre/bedre på noen typer musikk enn andre - jeg justerte for øvrig min EQ så alle tonene i denne sangen hørtes omtrent like høye ut, og fikk en mye mer linjær bassrespons ellers også. Kunne sikkert vært enda bedre, men var lettvint og greit, og får jo god musikk til arbeidet.

                                Comment

                                Working...
                                X