Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til 8" eller 6,5" midbass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hehe mye tall å holde styr på
    Men det ser jo bra ut, deler jeg både disse og HCX165 på 70-80Hz burde SLS fungere opp til rundt 500Hz mens HCX går hele veien opp. Ser for meg en 3 veis løsning etterhvert men det begynner å hope seg litt opp med høytalere og siden bilen straks skal selges og jeg ikke vet hva jeg ender opp med er det på tide å kvitte seg med litt greier

    Kan ikke garantere at det blir det siste spørsmålet jeg kommer til å stille men av de elementene jeg har listet opp, ser ikke SLS 6 best ut?

    Comment


    • #17
      Bare legger inn denne fra et annet forum for fremtidige referanser for meg selv

      Octave One - 20-40 Hz - Sub Bass
      Octave Two - 41-80 Hz - Low Bass
      Octave Three - 81-160 Hz - Mid Bass
      Octave Four - 161-320 Hz - Upper Bass
      Octave Five - 321-640 Hz - Lower Midrange
      Octave Six - 641-1280 Hz - Midrange
      Octave Seven - 1280-2560 Hz - Upper Midrange
      Octave Eight - 2561-5120 Hz - Low Treble
      Octave Nine - 5121-10240 Hz - Treble
      Octave Ten - 10241-20480 Hz - Upper Treble

      Comment


      • #18
        Originally posted by kane View Post
        ...ser ikke SLS 6 best ut?
        Jo, rent teoretisk ihvertfall. Magefølelsen murrer litt om at det KAN finnes bedre alternativer. Skal undersøke 2-3 alternativer når jeg har tilgang på Unibox igjen senere idag.

        Comment


        • #19
          Exodus Anarchy har faktisk noen db mer nivå fra 70-120hz enn SLSen, og 12mm Xmax mot SLSens 8.2. Utenom det simulerer de så likt at man må bla frem og tilbake mellom kurvene for å se forskjell.

          Re er ikke oppgitt for 4 ohms-versjonen, så jeg brukte 2.8 i simuleringene.

          Last edited by epifant; 22-08-2014, 02:11.

          Comment


          • #20
            Jeg kjørte tallene på Exodusen og fikk 1dB lavere max men uansett, jeg går for SLS 6.5.
            Da gjenstår egentlig bare gjøre ferdig poddene, kvitte seg med et par SLS 8 og bestille 6.5:-)
            Takk for hjelpen:-)

            Comment


            • #21
              Vil bare minne om at når det gjelder følsomhet, bør en forsikre seg om at en ikke sammenligner epler og pærer.

              Hertz oppgir ikke hvordan følsomhet er målt, og hvis de bruker 2,83 v er det 2w i 4 ohm.

              Peerless elementet er målt med 1W inn. noe som betyr at måle metoden gir 3 db lavere følsomhet enn de ville fått om de målte med 2.83v slik Hertz sannsynligvis har gjort.

              Comment


              • #22
                Godt poeng.
                Jeg har faktisk simulert alle under like forhold. 1W/1M, 100W maxeffekt, 4ohm, 3liter og overall kommer SLS 6.5 best ut for meg

                Comment

                Working...
                X