Announcement

Collapse
No announcement yet.

handle bilstereo i utlandet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    så på alpine 105ri nå, å på den billigste jeg fant i norge, til ca 3300 sparer jeg ca 2000!! på å kjøpe fra usa, skjønner ikke hvorfor de er så forbanna dyrt i norge:S
    Last edited by saab9000; 09-04-2010, 20:03.
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #17
      avgifter er det noe som heter.

      Comment


      • #18
        avgiftspartiet styrer så:P men men...
        Lars Ole Spitalen
        bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
        anlegg: DD, mtx, kenwood
        skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

        Comment


        • #19
          Fikk nettopp en brukt forsterker sendt fra england, kjøpt privat, og sendt med DHL. Det ble litt av en papirmølle, både for avsender og meg. Tok 2 uker å få den sendt som express flyfrakt, da DHL holdt pakken igjen og krevde at jeg skulle sende bekreftelse/kvittering/kopi av bankoverføring, og de skulle også ha skriftlig forklaring på hva som var hva på bankoverføringen, da det ikke sto spesifisert annet enn hvor mange £ som var overført. Fikk også et følgebrev med pakken der det sto at jeg ikke hadde lov til å åpne den før DHL hadde fått overført mva-beløpet, som de kunne bruke opp til 10 dager med å behandle før de sendte det ut til meg.

          Fikk også denne pm'en fra avsender fra da han måtte styre på med papirarbeid, er vel siste gang han sender noe til norge:

          customs problems im afraid mate
          thi wont be going while wednesday now a i simply havent got time to sort it out now

          the carrier and your customs want 4 seperate copies of a printed manifest to accompany the goods
          what a **** about !!! no wonder norway has a high suicide rate ... its all he forms and tax

          nath
          På andre siden av erfaringer, så bestilte jeg noen minisubber fra partsexpress i usa, og det var bare positivt! La i handlekurv og utførte bestillingen natt til 20.desember, dagen etter fikk jeg sporingsnummer på at pakken var avsendt, og 22.desember var pakken i paris. Lå deretter til tollbehandling på gardermoen i romjula, og ble levert første arbeiddag etter nyttår. Om jeg hadde bestilt disse en annen tid enn midt i julerush og helligdager, hadde det nok gått ennå fortere. Kom vel på ca 400kr i frakt på 4stk høyttalere, og noe momskrav har jeg ikke sett snurten til
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #20
            fikk sånn jeg og, du har ikke lov til åpne pakken før bla bla bla brev selv en gang. Åpna den pakken ca 5 sekunder etter på jeg.

            Ingen avgifter på dette gitt, er nok enten importører eller fabrikkene som gir en vanvittig høy pris fordi de vet at vi i Norge har mer penger i forhold til statene. Surt er det, men sånn er livet i Norge. Det meste er dyrt.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #21
              Hva koster det cirka å få sendt en pakke på 70 kilo fra Jetcarrier i Halden til Sør-trøndelag?
              Tenkte å bestille en del fra sonic electronix etterhvert men det er kanskje lurt å dele opp i flere bestillinger? Blir vel dyrere frakt hvis det er over 70 kilo antakelig.

              Comment


              • #22
                hvis det ikke står noen sted på hjemmesiden deres, så er det bare å ringe og sjekke. de var veldig hjelpsomme når jeg handlet med dem for første gang.

                Det er som regel billigst å handle alt på en gang. F.eks. så er det 295kr opp til 70kg, og 495kr opp til 150kg. Hvis sendingen din veier 110kg, så er det jo billigere å betale 495kr, enn 2 x 295 = 590kr.

                Bare obs på en ting, hvis volumet er mye større enn vekta så kan frakten bli høyere. 1 liter = 1 kg, dermed er det like dyrt å sende en subwoofer som har en vekt på 70kg og puter som trenger en 70 liter eske, selv om putene veier mye mindre.
                Mvh. Damir

                Comment

                Working...
                X